کشور چین  سرزمینی پر از نقاط دیدنی و عجیب است و به هر شهری از آن سفر کنید با دیدنی‌های فراوانی مواجه خواهید شد، در این گزارش به معرفی سه مکان عجیب و دیدنی در کشور چین پرداخته‌ایم که در ادامه خواهید خواند.

عجیب‌ترین نقاط دیدنی چین برای سفر به این کشور!

اگر قصد یک سفر خوب و خاطره انگیز به همراه خانواده یا دوستان خود به خارج از کشور را دارید، کشور چین از گزینه‌های مناسبی برای این سفر برخوردار است، پس در سفر به چین و برای خرید بلیط هواپیما چین با فلایتیو همراه باشید تا با هم گذری به جاذبه‌های دیدنی این کشور داشته باشیم.
چین از کشورهای باستانی و پرجمعیت است که با دارا بودن بیشترین عجایب و شگفتی در جهان و فرهنگ غنی و تاریخی کهن به همراه جاذبه‌های گردشگری فراوانش ‌به ‌یکی از کشورهای پربازدید صنعت گردشگری در دنیا تبدیل شده ‌است؛ در این مقاله ما به معرفی سه مکان عجیب و دیدنی این کشور پرداخته‌ایم که هر گردشگری که بلیط هواپیما چین را خریداری می‌کند و به آن سفر می‌کند، باید از آن دیدن نماید.

دیوار چین | Great Wall of China

دیوار بزرگ چین یکی از شاهکارهای مهندسی جهان است و با قدمتی بیش از ۲۳۰۰ سال، طولانی‌ترین و عجیب‌ترین دیوار دنیا و بزرگ‌ترین ساختار ساخته شده جهان به طول تقریبی ۲۲ کیلومتر، طولانی‌ترین سازه روی زمین است و ارتفاع میانگین آن ۷.۸۸ متر است و بلندترین نقطه آن نیز ۱۴ متر ارتفاع دارد؛ همچنین پهنای دیوار متفاوت بوده و در بیشترین حالت ۵ متر و در کمترین حالت خود به ۴متر می‌رسد.

دیوار چین معروفترین و بزرگترین بنای تاریخی و جاذبه گردشگری موجود در کشور چین محسوب می‌شود و امروزه کمتر کسی است که نام دیوار چین را نشنیده باشد و در دسامبر سال ۱۹۸۷ میلادی، یونسکو دیوار بزرگ چین را در لیستی از سایت‌های ملی و تاریخی بزرگ جهان جای داد و همچنین نام این دیوار در سال ۲۰۰۷ میلادی در لیست عجایب هفتگانه جدید قرار گرفت و هر گردشگری که بلیط هواپیما چین را خریداری می‌کند، حتماً از این بنای شگفت‌انگیز بازدید خواهد کرد.

تاریخچه ساخت دیوار چین که از شمال غربی تا شمال شرقی این کشور کشیده شده و از ۹ استان لیائونینگ، هبئی، تیانجین، پکن، مغولستان داخلی، شانشی، شاآنشی، نینگ شیا و گانسو عبور می‌کند، به دوران حکومت شین هوانگ، امپراطور چین در طول سال های ۲۵۹ تا ۲۱۰ پیش از میلاد باز می‌گردد و ساخت کامل این بنا حدود ۱۸۰۰ سال زمان برده است.

برای ساخت این بنای عظیم هزاران نفر از قبیل سربازان، روستاییان، دهقانان، کارگران و برخی مجرمان و زندانیان همکاری داشتند و تعداد کارگران ساخت این دیوار به قدری زیاد بوده است که بیش از ۴۰۰ هزار نفر هنگام ساخت دیوار، به دلایل متفاوتی کشته شدند و جسد برخی از آنها در میان آجرهای دیوار مدفون شده است و از آن به عنوان بلندترین گورستان روی زمین یاد می‌شود ، اما برخلاف افسانه‌های مردم عام که عنوان می‌کنند از استخوان انسان‌ها برای استحکام بنا استفاده شده، از آرد برنج چسبنده به عنوان ملات مورد استفاده برای چسباندن آجرهای این دیوار استفاده شده است.

عجیب‌ترین نقاط دیدنی چین برای سفر به این کشور!

دیوار چین از کتیبه و سنگ نگاره پر شده و معروف‌ترین آن کتیبه نقش زنی به نام منگ جیانگو (Meng Jiangnu) است؛ همسر وی که یک کشاورز بود تنها چند روز پس از ازدواج برای کار عازم دیوار چین می‌شود؛ منگ جیانگو پس از مدتی بی‌خبری برای اطلاع از حال همسرش به دیوار چین مراجعه می‌کند و از مرگ همسرش باخبر می‌شود، هنگامی که او شنید شوهرش در هنگام کار بر روی دیوار از شدت گرسنگی و کار زیاد کشته شده اینقدر اشک ریخت تا آن بخشی از دیوار که جنازه همسرش در آن قرار داشت، فرو می‌ریزد و او استخوان های همسرش را پیدا می‌کند و برای دفن مناسب به روستای خود می‌برد؛ هرچند که صحت این افسانه مشخص نیست اما در بین افراد محلی کشور چین این افسانه بسیار مشهور است.

جالب است بدانید که دیوار چین به صورت یک دیوار خطی پیوسته نیست و در جاهایی که کوههای بلند و رودخانه بوده دیواری وجود ندارد و نام این اثر تاریخی از ۲ هزار سال پیش تا به اکنون چندین بار دچار تغییر شده است و از معروف‌ترین نام‌های انتخاب شده برای آن می‌توان به «دیوار بلند» و «دیوار ده هزار مایلی»، «دیوار بلند ده هزار»، «وانلی چانگ چنگ»  (wanli changcheng)و ... اشاره کرد، اما نام رسمی امروز آن «دیوار چین» است و آخرین جنگی که بر روی دیوارهای بزرگ چین شکل گرفت در سال ۱۹۳۸ و در جنگ میان ژاپن و امپراتوری چین بود.

معبد معلق در کوه‌هنگ شان چین

کشور چین به معابد باشکوهی که دارد مشهور است و در این قسمت مقاله ‌قصد داریم به‌معرفی معبدی شگفت انگیز در چین بپردازیم که‌گویی در بین زمین و آسمان معلق است و معماری این معبد چنان بی‌نظیر است که دیده هر بیننده‌ای را مجذوب خود خواهد کرد.

«معبد معلق» یا به زبان چینی معبد «شوان کونگ» (xuan kong) ترسناک‌ترین و خطرناک‌ترین معبد جهان است که در استان «شان شی (Shanxi) در قسمت شرقی چین و بر روی قله‌ای به نام «تسوی پینگ» در کوه‌ «هنگ شان» (Hengshan) یکی از معروفترین کوه‌های چین و روی دره اژده‌های طلایی در ارتفاع ۷۵ متری از سطح زمین با معماری متفاوت و چشم‌نواز واقع شده که در نوع خود متفاوت است و یکی از جاذبه های شگفت انگیز و باستانی کشور چین محسوب می‌شود.

عجیب‌ترین نقاط دیدنی چین برای سفر به این کشور!

این معبد که از کوه‌های معروف و جزء ۵ کوه مقدس چین است،۱۵۰۰ سال پیش و در اواخر دوران سلسله وی (۳۸۶-۵۳۴ پیش از میلاد) برای در امان ماندن از خطر سیل و طوفان‌های شدید روی دیواره کوه ‌ساخته‌ شده و از بیرون از معبد طوری به نظر می‌رسد که انگار از کوه آویزان شده و به همین دلیل به آن «باغ معلق شرق» نیز می‌گویند.

این معبد باستانی چین که در زیر آن رودخانه‌ای نیز جاری است، دو ساختمان اصلی به صورت شمالی و جنوبی دارد که به وسیله یک راهروی چوبی و چندین ستون به یکدیگر متصل شده و هر کدام از ساختمان‌ها دارای سه طبقه و سه سالن و بیش از ۴۰ سالن مختلف است که درون هرکدام از آن معبدها بیش از ۸۰ مجسمه برنزی ارزنده نگهداری می‌شود.

اگر قصد سفر به چین و خرید بلیط هواپیما چین را دارید حتماً گردش در این معبد زیبا را نیز به برنامه خود اضافه نمایید.

ساحل قرمز پانجین | Red Beach

منطقه حفاظت شده «ساحل قرمز پانجین»، یکی از شگفت‌انگیزترین سواحل در استان لیائونیگ در چین استکه با منظره زیبا و شگفت‌انگیزش، هرساله در فصل پاییز گردشگران زیادی را از سراسر جهان به سمت خود می‌کشاند و امروز همانند دیوار چین به یکی از جاذبه‌های گردشگری این کشور تبدیل شده است؛ در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با این ساحل قرمز بیشتر آشنا شوید.

«ساحل قرمز پانجین» یا همان «ساحل سرخ» در شهرستان «داوا» و در ۳۰ کیلومتری شهر پانجین چین و در نزدیکی رودخانه خروشان «لیائو» قرار دارد و این ساحل که کاملترین اکوسیستم و بزرگترین تالاب جهان نیز محسوب می‌شود، نام خود را از ظاهر قرمز رنگ خود برگرفته که مربوط به گیاهان و جلبک‌های قرمز رنگ دریایی است که به دلیل وجود آب‌شور و خاک متفاوت در این منطقه هر ساله در فصل  پاییز رشد می‌کند و حدود ۲۶ کیلومتر مربع مساحت این منطقه را در بر می‌گیرد.

عجیب‌ترین نقاط دیدنی چین برای سفر به این کشور!

پوشش گیاهی «ساحل قرمز»، گیاه «سودا سالسا» یکی از معدود گونه‌های علفی است که جوانه‌های آن می‌تواند در خاک بسیار قلیایی در فصل بهار رشد کند و در طول تابستان به رنگ سبز و هنگام پاییز از رنگ سبز به زیباترین رنگ خود یعنی رنگ قرمز تغییر رنگ دهد و اوج زیبایی این تالاب هم در فصل پاییز و از ماه آوریل تا نهایت اوایل ماه سپتامبر است و هرگردشگری که بلیط هواپیما چین را خریداری می‌کند حتماً در برنامه‌ تفریحی خود سفر به این مکان دیدنی را نیز در نظر می‌گیرد.

جالب است بدانید که این منطقه بزرگترین تالاب و نهر خلیج جهان و بزرگ‌ترین نیزار در آسیا است که از نی‌های آن برای ساخت کاغذ استفاده می‌شود و همچنین مسیر پرواز ۲۳۶ گونه پرنده مهاجر است که در حال سفر از استرالیا به شرق آسیا هستند و به دلیل کم عمق بودن آب این تالاب، ساحل مرجانی، ماهی‌های متنوع و همچنین فرصت‌های خوبی که برای ایجاد لانه در این منطقه وجود دارد، بسیاری از پرندگان مهاجر این منطقه را برای سکونت انتخاب می‎‌کنند و بیش از ۴۰۰ گونه جانوری و بیش از۲۶۰ نوع پرنده مهاجر در این منطقه یافت می‌شود.

ساحل شگفت‌انگیز سرخ، منطقه‌ای برای تکثیر مرغ‌های ماهی‌خوار تاج قرمز و همچنین بزرگترین منطقه پرورش غازهای نوک سیاه دریایی است و در این منطقه از برخی پرندگان در حال انقراض همانند درنای قرمز و کاکایی ساندرز و ... محافظت می‌شود.

این ساحل که بسیار شگفت انگیز و جالب است، جز ذخایر ملی و بین الملی منطقه به حساب می آید و از سال ۱۹۸۴، به عنوان یک مقصد برای اکوتوریسم ثبت شد و از سال ۱۹۸۸ تحت حفاظت دولت چین قرار گرفت و به شبکه بین المللی حفاظت از موجودات و زمین، پیوسته است و به همین دلیل گردشگران امکان بازدید از تمام این تالاب را ندارند و تنها می‌توانند در قسمت‎‌های محدود منطقه که برای بازدید عموم فراهم شده و جهت آسیب نرسیدن به گیاهان پل‌های خاصی تعبیه شده است، اقدام به بازدید از منطقه نمایند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید