مدیرکل دفترانجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش درباره خرید لباس فرم مدارس با توجه به اینکه هنوز هم روند بازگشایی مدارس قطعی نشده است.

تعیین لباس فرم دانش آموزان با وجود قطعی نشدن زمان بازگشایی مدارس

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری درباره تمهیدات بازگشایی مدارس، نحوه تعیین لباس فرم مدارس و توضیحات درباره یک ادعا در کتاب های درسی  سپری شد.

نورعلی عباسپور مدیرکل دفترانجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش درباره خرید لباس فرم مدارس با توجه به اینکه هنوز هم روند بازگشایی مدارس قطعی نشده است، اظهار کرد: تصمیم گیری برای پوشش دانش آموزان با شورای مدرسه است و این شورا هم شامل نمایندگان اولیل و مربیان بوده، بنابراین می‌تواند به تصمیم کمک کند.

او تاکید کرد: در تهیه لباس فرم دخالتی از ناحیه مدرسه و منطقه نداریم و اگر هم دخالتی بشود این موضوع تخلف است، تدابیر لازم بر تصمیم گیری را صرفا بر عهده مدرسه گذاشتیم.

مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان با اشاره به اینکه هیچ جایگاهی از وزارتخانه یا استان‌ها در مورد لباس فرم دانش آموزی نباید دخالت داشته باشد، گفت که در مدارسی که برای تهیه لباس فرم مرکزی را مشخص می کنند بیشتر با نگاه کاهش هزینه ها به دلیل ارائه کار عمده است.

علیرضا کمرئی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش  درباره چگونگی بازگشایی سال تحصیلی جدید اظهار کرد: در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ تعداد ۱۱ پرژه در نظر داریم که ناظر به موضوع بازگشایی است.

او ادامه داد: در ۱۸-۱۹ ماه گذشته شرایط مختلفی را برای آموزش دانش آموزان در نظر گرفتیم و آموزش و پرورش در اقدامی بی نظیر آموزش مجازی را دربستر شاد فراهم کرد که فرصتی بی بدیل در نظام آموزشی است.

او ادامه داد: اولویت موضوع در برنامه های یازده گانه، استراتژی آغاز سال تحصیلی اعم از اینکه ترکیبی از روش های حضوری و غیرحضوری باشد یا در برخی از استان ها و مناطق غلبه بر آموزش حضوری باشد یا به تدریج به سمت آموزش حضوری برویم، اصل قرار داد است. اما اصرار و الزام به این نیست که در هرشرایطی به سمت آموزش حضوری گرایش پیدا کنیم.

در پی درج موفقیت جمهوری اسلامی ایران در کنترل کرونا در کتاب درسی مطالعات اجتماعی پایه نهم چاپ ۱۳۹۹ انتقادها و گاه مواضع تندی توسط برخی افراد اتخاذ شده است.

سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در اطلاعیه ای اعلام کرد: « از آنجا که به هیچ وجه تداوم انتشار و جهش‌های ویروس کرونا در پیک‌های متعدد قابل پیش بینی برای هیچ کشوری نبوده و نیست و متأسفانه این بیماری همچنان جان بسیاری از انسان‌های جهان را تهدید می‌کند؛ با مشاهده اوج گیری بیماری کرونا و عدم پیش بینی زمان و کیفیت مهار کامل این بیماری، این مطلب قبل از شروع انتقادهای اخیر و همزمان با روزآمدسازی سالانه مطالب، توسط کارشناسان این سازمان از کتاب درسی سال ۱۳۹۹ اصلاح و تعدیل و در چاپ جدید ۱۴۰۰ اعمال شده است.»

علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره آغاز سال تحصیلی و ارائه آموزش‌ها از اول مهرماه بیان کرد: آموزش دانش‌آموزان امسال به صورت ترکیبی از آموزش مجازی و حضوری خواهد بود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: بیش از ۱۰۰ هزار کلاس زیر ۱۵ دانش‌آموز داریم و ۵۰ درصد مدارس ما نیز کمتر از ۷۵ دانش‌آموز دارند که این مدارس و این کلاس‌ها می‌تواند به صورت حضوری و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شود.

او تأکید کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا کلیات این طرح را تصویب کرده و قرار است تفاهم نامه‌ای بین کمیته‌های ستاد کرونا و آموزش و پرورش تنظیم شود تا استانداردهای لازم بهداشتی تدوین و تا پایان هفته به مدارس ابلاغ شود.

یکی از محتمل ترین انواع مدارسی که امکان هرچه سریع تر برقراری آموزش حضوری در آن میسر خواهد بود،مدارس عشایری بوده که به سبب جمعیت کم این مناطق، کم خطر شدن شیوع کرونا در چنین نواحی بیش از سایر مناطق امکان پذیر است، بنابراین آمادگی مدارس عشایری برای شروع سال تحصیلی ضرورت پیدا می‌کند.

محمدرضا سیفی مدیر کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر درباره وضعیت تامین امکانات بهداشتی مدارس عشایری بیان کرده بود که بیس از ٧٠ درصد این مدارس فاقد سرویس بهداشتی یا سرویس مطلوب هستند.

او ادامه داد: ۴۴٩ منطقه لازم التوجه را شناسایی کردیم و براستی دستورالعمل‌های نصیب آموزشی، تمهیداتی برای این مناطق در نظر گرفتیم؛ در فاز اول ٧٠٠ میلیارد تومان اعتبار برآورد شد و سازمان نوسازی مدارس هم قول داده است تا همکاری‌های لازم را داشته باشد.

سیفی با اشاره به اینکه تامین فضای آموزشی و سرویس بهداشتی برای مدارس عشایری شرایط خاصی را می‌طلبد، گفت: باید فضاها متناسب با شرایط دانش آموزان عشایر در نظر گرفته شود

احمد خدایی نصر کارشناس آموزش مجازی گفت: ساختار آموزش و پرورش باید در مواجهه با کرونا، سریعترین پاسخ را ارائه بدهد و به جمع بندی و تعیین تکلیف مشخص برسد. مثلا اگر قرار است مدارس با حداقل دانش آموزان بازگشایی شود باید حتما این مساله در اولویت ستاد کرونا قرار بگیرد و کادر آموزشی و دانش آموزان واکسینه شوند.

این کارشناس آموزش مجازی بیان کرد: به طور کلی وزارت آموزش و پرورش باید هرچه سریعتر نوع مواجهه اش با کرونا را مشخص کند تا بتوانیم در موضع مواجهه با آموزش‌های حضوری، مجازی و ترکیبی، در مورد ساختار تعلیم و تربیت، ساختار تربیت مدرس آموزش و پرورش، ساختار سرویس دهی به کنکور و... مشخص شود.

او ادامه داد: از سوی دیگر وزارت آموزش در عمل نشان داده است که برای عملیاتی کردن هر هدفی، سناریوی از پیش تعیین شده ندارد. به طور مثال در مورد جزییات واکسیناسیون و آموزش حضوری هیچ سناریویی با جزئیات از پیش تعیین شده وجود ندارد و بر اساس این سردرگمی معلم و دانش آموز و خانواده و همه و همه دچار سردرگمی می شوند.

انتهای پیام/

کد خبرنگار: ۱۳
۴۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 36
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • US ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    18 7
    سلام چجوری باید بازگشایی شه بااین فوت شدگان وبدون واکسینه شدن دانش اموزان
  • فهیمه IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    22 5
    نظر من این که اول همه واکسیناسیون بشن بعد کلاس حضوری سلامتی مهم تر از دروس دانش آموزان هست
  • دیانا US ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    38 28
    واقعا حضوری خیلی بهتره اما هنوز بچه ها واکسن نزدن
  • ناشناس IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    13 11
    واقعابا این شرایط سخت هست مدارس حضوری بشه بهتر است فعلا مدارس مجازی بشه تا کرونا ریشه کن بشه
  • میلا IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    23 10
    دانش آموزان اگر مدرسه بروند ناقل ویروس میشن حتی اگر خودشون در مقابل کرونا مقاوم باشند دیگران ویروس را از دانش اموزان می گیرند. من معلم هستم و کرونا دارم. نفس تنگی و ضعف شدید دارم. چطور میتونم برم مدرسه؟ دیگران هم مبتلا میشن. دانش اموزان دبستانی پارسال که سه هفته مدرسه باز شد ماسک را برمی داشتند. فاصله را هم رعایت نمی کردند.
  • مادر IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    22 12
    نه فقط آنلاین تو این شرایط
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    18 8
    تو این شرایط آموزش حضوری بسیار خطر ناکه.با توجه به اینکه تو کشور ما تمام پروتکلها فقط روی کاغذه ‌.وهیچ گونه نظارتی نیست.زیر ساخته‌ای بهداشتی مدارس زیر صفره.با جان فرزندانمان .بازی نکنید
  • ناشناس IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    15 20
    مدارس حضوری مساوی بامرگ.حالا نطرتون چیه؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    24 11
    ابتدایی هارو غير حضوری کنید ولی منکه ورودی هفتمم رو حضوری چون ب درسام اضافه میشه پارسا خیلی تلاش کردم ولی تو درسام اوف شدید شد ترو خدا مارو حضوری کنید خوش بحال اهل قطر مدارسشون ضدعفونی بعدشم هرنفر توی صندلی جلوی صندلی نمیدونم چیه مثل شیشه ست درمیاد ضدعفونیش میکنن میزارن سرجاش اگر شماهم اینکار میکردید خیلی خوب میشد
  • NL ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    17 11
    فقط وفقط انلاین همین وبس
  • فاطمه IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    18 8
    مدارس حضوری بشه بچه مردم بیچاره میشه مرگ ومیر کرونا خیلی بالاست فقط روزی ۵۰۰یا ۶۰۰ نفر فوت میشه وای به حال اینکه که بچه ها برن مدرسه خو دیگه بدتر میشه
  • دانش اموز IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    18 34
    منم یه دانش آموزم و امسال سال اخرمه اگه مدارس حضوری باشه خیلی بهتره چون امتحانات ما هم حضوری و کنکور داریم لطفا مدارس رو باز کنین مثلا میشه مقطع ابتدایی رو به همون صورت مجازی بزارین اما دبیرستان و دانشگاها حضوری باشه
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    12 5
    فقط آنلاین جون بچها مهمتره تا درس
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    10 19
    نمی‌دونم چیه فقط مدرسه کرونا داره؟
  • نفس IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    10 4
    آقای سرپرست، وکسانی که نشستید وفقط سخنرانی میکنید صدای شما از جای گرمی بلند میشه با این وضعیت کرونا، ومیزان مرگ ومیر، وامدن ویروس لامبدا در پشت مرز های ایران، ومیزان بیشتر در گیری در کودکان، شما بگید ما والدین چگونه می‌توانیم جگر گوشه هامون بفرستیم در خط مقدم کرونا، الان حضور بچه های ما در مدرسه برابر است باخط مقدم کرونا، مهر پارسال که میزان در گیری ومرگ میر که دورقمی بود شما ها گفتید مدرسه آنلاین باشه ولی الان که میزان درگیری و مرگ ومیر بالا هست میگید حضوری، شما دارید باجان نسل‌های آینده این جامعه بازی میکنید، رک و پوست کنده بگم من هم مخالف حضور فرزندم در مدرسه هستم
  • غریب IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    13 12
    آنلاین هیچ کس حضوری نمیره جان بچه هامون ارزشش بیشتره
  • هلنا IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    11 11
    تورو خدا ابتدایی رو حضوری کنید من پارسال بچم کلاس اول بود خیلی به شدت هردوتامون عصبی شدیم یعنی داغون شدیم الانم داره میره کلاس دوم ازنظر سطح سواد خیلی ضعیفه با وجود اینکه خیلی باهاش کار کردم
    • زری IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
      11 4
      خانوم محترم واقعا به شما میگن مادر میخوای بفرستی کرونا بگیره که خودت خسته نشی وداغون نشی
  • زهرا IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    21 7
    مدارس واسه دبیرستانی ها به بالا باز شه خیلی بهتره ولی بچه ها ابتدایی هستن نمیتونن مراقب باشن و پروتکل ها رو رعایت کنن ولی بقیه که میتونن مدارسشون حضوری باشه خوبه
    • بی هویت IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
      11 5
      بشین بابا کم زر بزن
    • ناشناس IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      0 1
      هم فقط تو بلدی رعایت میکنی
  • ن بر مجازی IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    5 7
    لطفا حضوری کنید حداقل متوسطه اول و دوم و دانشگاه ها و کنکوری ها را باز کنید اما ابتدایی را ن چون انها کوچک هستند و نمیتوانند پروتکل ها را انجام دهند اما متوسطه اول و دوم میتونند رعایت کنند من بچم داره میره هشتم پارسال افت خیلی بدی داشت شبا با گریه میخوابید چون فرداش امتحان داشت این دوسال همه با تقلب امتحان دادن همه خب اینا فردا بی سواد میشن حضوری کنید من دوتا بچه دارم یکی میره هشتم و اون یکی سوم پارسال بیچاره شدم پول نتم که هست گوشی هم که میخاد و نمیتونستم با این اوضاع گوشی بخرند بعضیا خب به فکر مردم باشید حضوری کنید لطفا حداقل متوسطه اول و دوم را حضوری کنید که یکی از بچه هام بره که بزرگتره اما اون بچم که داره میره سوم را چشمم کور خودم باهاش سر میکنم چون کوچیکه
  • فاطمه IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    5 5
    دبیرستانی هارو حضوری کنید من خودم کلاس دهم هستم درس ها خیلییی سنگینه و کلاس ها انلاین خوب نیست و چیزی متوجه نمی شم
  • فرهنگی IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    5 7
    واکسن هم جلوگیر نیست پس هیچکس مدرسه نمیرود
  • ایران سرزمین دلیران IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    2 10
    سلام من یک دانش آموز کلاس هشتمی هستم اول اعتقاد من این بود که مدارس حضوری بشه ولی انگار وضعیت وخیم شده فوتی ها و ابتلا شدگان سه چهار برابر شده حتی بچه ها هم به راحتی ناقل میشن به نظر من امسال هم باید مثل سال گذشته متاسفانه خیر حضوری بشه اگه حضوری شد و واکسن کودکان هم تولید ترو به جدتان از خارج واکسن نیارین مخصوصا از اروپا اینها وجدان ندارن یه وقت به جای واکسن فلج کننده وارد میکند خودتان دست به کار شین واکسن تمام ایرانی درست کنید
  • ناشناس IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    6 5
    مدارس رو حضوری کنید اموزش انلاین رو همه میدونیم به درد نمیخوره هم معلم و هم خود وزیر کاملا میدونن که نمره بچه ها اصلا واقعی نیس این دیگه درد بدتر از کرونا ست
  • دانش آموز IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    9 2
    تدریس حضوری به یادگیری ما خیلی کمک میکنه ولی با توجه به شرایط به نظرم بهتره غیر حضوری باشند تا زمانی که حداقل 60% جمعیت کشور واکسیناسیون بشن
  • سید IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    4 5
    لطفا مدرسه هاانلاین بشه بچه دبستانی مگه حالیش میشه که پروتکل هارو رعایت کنه
  • ناشناس IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    3 2
    لطفا هرکسی واسه خودش نظر زده نه واسه بقیه....شما بچه هاتونو تو کوچه وخیابونا تودورهمیا توعروسیا تو مسافرت جمع کنید بعد بگو مدرسه خطرناک شما بجای اینکه بچه هاتونو تنبل باربیارین وتشویقش کنید به نرفتن به مدرسه بهش یاد بدین چجور تو مدرسه پروتکل رو رعایت کنند
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      0 1
      پارسال بچه ها رفتن یکی دو هفته اصلا انگار نه انگار ک کرونا هست تمام بچه ها تو دهن هم دیگه بازی میکردن به هیچ بچه ای که وارد مدرسه میشه پروتکل ها رو رعایت نمیکنه دیدم که میگم الکی که نمیگم بچه مردم هم گناه داره بره مدرسه بعد جون مرگ بشه بچه ی نادان یک تصمیمی بگیرید که به هیچ کس آسیب وارد نشود
  • ناشناس IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    1 0
    وضعیت خیلی بده ولی لطفاً متوسطه دوم رو حضوری کنین چون واقعا بقیه تو این وضعیت افتضاح اجباری نیست ولی متوسطه دوره دوم خیلی مهمه و اینجوری واقعا چیزی یاد نمی‌گیریم دهم و یازدهم و دوازدهم را لطفاً حضوری کنین
  • N IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    0 1
    به نظر من حضوری نباشه تا کامل کرونا ریشه کن بشه.یه بچه ابتدایی نمیتونه پروتکل رو رعایت کنه تو مدرسه .پس میتونه برای بقیه یه ناقل باشه بهتره کلاسها مجازی باشه وما هم نگران جون بچه هامون نباشیم
  • ناشناس IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    0 1
    وضعیت خیلی بد ه مدارس باید آنلاین باشد ( مدارس حضوری مساوی با مرگ ) سلامتی بچه ها از هر چیز ی مهم تر
  • سنا IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    0 1
    فقط آنلاین و بس.. مگه بچه هامون آزمایشگاه شماها هستن که ریکس کنم هر وقت کل دنیا این بیماری ریشه کن شد چشم وگرنه شرمنده
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    0 0
    حضوری
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    0 0
    نضر من وقت حضوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید