دیمیتری ژیرنوف، سفیر روسیه در افغانستان گفت: حکومتی جز طالبان در افغانستان وجود ندارد و مقاومت منطقه پنجشیر چشم‌اندازی برای ادامه کار نخواهد داشت.

حکومتی جز طالبان در افغانستان وجود ندارد

‌به گزارش سلام نو، مهر به نقل از اسپوتنیک نوشت: «دیمیتری ژیرنوف» سفیر روسیه در افغانستان در جریان گفتگویی وجود هرگونه حکومت موازی با طالبان در افغانستان را به شدت رد کرد.

سفیر روسیه تاکید کرد که حکومتی جز طالبان در افغانستان وجود ندارد و مقاومت منطقه پنجشیر چشم اندازی برای ادامه کار نخواهد داشت.

به گفته سفیر روسیه، طالبان علاقه‌مند به مشارکت و اجرای طرح های حمل و نقل و انرژی با کشورهای آسیای مرکزی هستند و این گروه برای مشارکت روسیه در اقتصاد افغانستان از جمله در بهره برداری از منابع طبیعی اعلام آمادگی کرده است.

سفیر روسیه در افغانستان همچنین تامین امنیت در کابل از سوی نیروهای طالبان را ستود و گفت: طالبان ۱۰ روز است که از سفارت روسیه نگهبانی می کند و هیچ ایرادی به گروه طالبان در محافظت از ساختمان سفارت وارد نیست.

دیمیتری ژیرنوف همچنین برخی خبرها درباره طالبان از جمله سخت گیری علیه زنان را سیاه نمایی خواند که از سوی برخی کشورهای غربی عنوان می شود و واقعیت ندارد.

با گذشت بیش از ۱۰ روز از تصرف کابل توسط طالبان، همچنان گمانه‌زنی‌ها در مورد آینده افغانستان و سرنوشت حکومت در این کشور ادامه دارد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید