استرالیا، یکی از کشور های محبوب برای مهاجرت می باشد که هر ساله میزبان مهاجرین زیادی است. این کشور زیبا و مدرن، روش های گوناگونی برای اخذ اقامت و مهاجرت داراست که متقاضیان با توجه به هدف مهاجرتی شان میتوانند یکی از این روش ها را انتخاب نمایند.

تحصیل در دانشگاه های استرالیا

یکی از روش های مهاجرت به کشور استرالیا از طریق تحصیل است. کشور استرالیا یکی از کشور های محبوب برای تحصیل به حساب می آید؛ چرا که از روش های آموزشی که در دانشگاه های آمریکا و انگلیس به کار می رود استفاده می کند.

علاوه بر این، وجود دانشگاه های معتبر در این کشور، موجب محبوبیت بیشتر استرالیا نزد دانشجویان شده است. از دیگر ویژگی های کشور استرالیا میتوان به ارائه خدمات شهروندی بسیار زیاد، آب و هوای مناسب، وجود فرصت های شغلی زیاد و... اشاره کرد. شرایط تحصیل در کشور استرالیا و قوانین و مقررات این کشور برای دانشجویان بین المللی کمی متفاوت می باشد. در نتیجه متقاضیان مهاجرت به استرالیا باید به صورت کامل از این قوانین آگاهی داشته باشند.

ما در این مقاله به صورت جامع به بررسی شرایط تحصیل در استرالیا، تحصیل در دانشگاه های استرالیا، دانشگاه های برتر استرالیا و... می پردازیم. شما عزیزان با مطالعه این مطلب، میتوانید آگاهی لازم را از تحصیل در کشور استرالیا به دست آورید. البته لازم به ذکر است که بگوییم، اخذ ویزا تحصیلی و اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا کار چندان آسانی نیست و باید با وکیل و مشاور مجرب مشورت نمایید. موسسه آوام، یکی از موسسات معتبر در زمینه اخذ ویزا و اقامت است. این موسسه علاوه بر سابقه درخشانی که داراست، دارای مشاورین و وکلا خبره نیز می باشد. تحصیل در استرالیا avammigration و اخذ ویزا تحصیلی با موسسه ای معتبر کار آسانی است. علاوه بر این، وکلا این موسسه تا پایان اخذ ویزا و اقامت به صورت مستمر شما را همراهی می کنند تا مبادا با مشکل اقامتی مواجه شوید.

تحصیل در استرالیا

تحصیل در کشور استرالیا در تمامی مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا امکان پذیر است. تنها کافی است متقاضیان پذیرش تحصیلی از دانشگاه های این کشور را دریافت نمایند. تحصیل در کشور استرالیا از سن ۷ سالگی به صورت اجباری آغاز شده و تا سن ۱۸ سالگی ادامه دارد. مدارس در کشور استرالیا به دو دسته خصوصی و دولتی تقسیم می شود. مدارس دولتی معمولا برای دانش آموزان استرالیایی است که والدین شان شهروند این کشور هستند و یا اقامت دائم این کشور را دارا هستند. مدارس خصوصی نیز هم برای دانش آموزان بین المللی و هم دانش آموزان تبعه این کشور می باشد. معمولا شهریه مدارس خصوصی از دولتی کمی بالاتر می باشد.

تحصیل در مقطع کارشناسی در استرالیا نزدیک به ۴ سال به طول می انجامد. متقاضیان جهت تحصیل در این کشور باید در دوره های فاندیشن شرکت نمایند و پس گذراندن این دوره وارد دانشگاه شوند. از شرایط تحصیل در استرالیا میتوان به دارا بودن مدرک دیپلم ۱۲ ساله، ارائه مدرک زبان انگلیسی در حد آیلتس ۶ به بالا و... اشاره کرد. البته معدل بالای ۱۵ از شرایط تحصیل در این کشور نیست؛ اما اگر متقاضیان دارای معدل کمتر از ۱۵ باشند باید در دوره های فاندیشن شرکت نمایند. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در استرالیا به نوع رشته و دانشگاه محل تحصیل دانشجو بستگی دارد.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا نزدیک به ۲ سال به طول می انجامد. متقاضیان میتوانند در رشته های مختلفی تحصیل کنند. البته لازم به ذکر است که بگوییم، اکثر دانشجویان برای تحصیل مهندسی به کشور استرالیا مهاجرت می نمایند. یکی از شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا، جهت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، ارائه مدرک لیسانس با معدل و نمرات بالا می باشد. علاوه بر این داشتن نمره بالای زبان انگلیسی نیز از دیگر شرایط تحصیل در این کشور است.

متقاضیانی که از دانشگاه هی استرالیا فارغ التحصیل می شوند، میتوانند به راحتی به بازار کار در این کشور وارد شده و مشغول به کار شوند. با این شرایط دانشجویان بین المللی میتوانند با پیدا کردن شغل مناسبی ویزا تحصیلی شان را به ویزا کاری تبدیل نمایند و اقامت دائم این کشور را اخذ کنند. اخذ پذیرش تحصیلی در استرالیا لازمه داشتن نمره زبان انگلیسی و معدل بالا و مقالات  بین المللی می باشد.

تحصیل در مقطع دکترا در استرالیا، لازمه داشتن مدرک لیسانس و فوق لیسانس با معدل بالا می باشد. متقاضیان باید با ارائه ریز نمرات مدارک تحصیلی شان و ارائه مدرک زبان انگلیسی در حد آیلتس ۷ به بالا اقدام به اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور نمایند. البته برای اخذ پذیرش متقاضیان باید علاوه بر رزومه قوی تحصیلی، دارای استاد راهنمای استرالیایی باشند. این استاد راهنما با بررسی مدارک دانشجو و رزومه تحصیلی وی، او را تایید می کند. چنانچه متقاضیان نتوانند با ارائه مدارک و تحقیقات شان نظر استاد راهنما را جلب کنند، نمیتوانند نامه پذیرش تحصیلی شان را دریافت نمایند.

از مهم ترین شرایط تحصیل در مقطع دکترا میتوان به ارائه مدرک زبان انگلیسی در حد آیلتس ۷ به بالا، حمایت سوپروایزر و دارا بودن مقالات بین المللی و ISI اشاره کرد. بهترین رشته های تحصیلی که دانشجویان میتوانند در کشور استرالیا تحصیل نمایند عبارت است از:

  • مشاور مدیریت
  • نجار
  • متخصص برق
  • پرستار
  • مربی ورزشی
  • مهندس معمار
  • مدیر ساخت و ساز
  • مدیر متخصص
  • پزشک عمومی
  • مدرس دانشگاه
  • مکانیک
  • برنامه نویس

تحصیل در استرالیا

هزینه تحصیل در استرالیا

یکی از مهم ترین مسائلی که در مهاجرت به کشور استرالیا حائز اهمیت است، هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور می باشد. هزینه تحصیل و زندگی در استرالیا در درجه اول به رشته تحصیلی،  دانشگاه محل تحصیل دانشجو، سبک و نوع زندگی دانشجو بستگی دارد؛ اما به طور کلی، میتوان گفت که هزینه تحصیل در مقاطع تحصیلی در استرالیا به چه صورتی است. البته متقاضیان مهاجرت تحصیلی به استرالیا میتوانند با مشاوره های تخصصی وکلا از هزینه های زندگی و تحصیل در این کشور آگاهی لازم را به دست آورند.

مقطع تحصیلی

هزینه حدودی به دلار استرالیا

کارشناسی

۱۰.۰۰۰ تا ۲۵.۰۰۰ دلار استرالیا

کارشناسی ارشد

۱۵.۰۰۰ تا ۳۰.۰۰۰ دلار استرالیا

دکترا

۱۴.۰۰۰ تا ۳۵.۰۰۰ دلار استرالیا

دانشگاه های برتر در استرالیا

یکی از مهم ترین مواردی که متقاضیان مهاجرت به استرالیا باید از آن آگاهی داشته باشند، دانشگاه های برتر در این کشور است. متقاضیان برای اخذ پذیرش از این دانشگاه ها میتوانند رزومه تحصیلی خود را به آنها ارسال کنند. در صورت تایید رزومه تحصیلی، به متقاضی نامه پذیرش در دانشگاه ارسال می شود و وی میتواند اقدام به اخذ ویزا تحصیلی نماید. دانشگاه های برتر در استرالیا عبارت است از:

  • دانشگاه ملی استرالیا
  • دانشگاه کانبرا
  • دانشگاه کاتولیک استرالیا
  • دانشگاه چارلز استوری
  • دانشگاه تکنولوژی، سیدنی
  • دانشگاه گریفیت
  • دانشگاه وولونگونگ
  • دانشگاه سیدنی
  • دانشگاه مککری
  • دانشگاه جنوب شرقی

بورسیه تحصیلی استرالیا

بورسیه تحصیلی استرالیا

بورسیه تحصیلی، امتیاز ویژه ای است که دولت استرالیا برای دانشجویان نخبه بین المللی و داخلی در نظر گرفته است. متقاضیان میتوانند با بررسی شرایط اخذ بورسیه تحصیلی به راحتی اقدام به دریافت آن نمایند. البته باید توجه داشته باشند که ظرفیت این نوع بورسیه ها محدود است و باید به سرعت اقدام به ثبت نام نمایند. متقاضیان میتوانند بورسیه تحصیلی در کشور استرالیا ۲۰۲۱ را به صورت کامل مطالعه کنند و آگاهی لازم را از این امتیاز به دست آورند.

بورسیه تحصیلی، کمک هزینه ای است که به دانشجویان واجد شرایط پرداخت می شود تا بتوانند به صورت رایگان در دانشگاه های استرالیا تحصیل نمایند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید