اگر از این عارضه نگران هستید و بیشتر از هر چیز باعث رنجش و خجالت شما می‌شود باید بدانید که با مراجعه کردن به پزشک متخصص می‌توانید از شر آن خلاص شوید.

آیا از رویش موهای ضخیم بر روی چانه و زیر چانه خجالت می‌کشید؟

رشد موهای زائد در روی چانه و زیر آن یکی از مشکلات شایع و البته آزار دهنده‌ای است که اغلب خانم‌ها ممکن است با آن دست به گریبان باشند. بهتر است که بدانید رشد موهای زائد در ناحیه چانه و زیر چانه در صورتی که کرکی و نازک باشند امری بسیار طبیعی است که در اکثر خانم‌ها وجود دارد، اما اگر موهایی که در چانه می‌رویند مانند تصویر بالا هستند باید بگوییم که این امر دیگر طبیعی نیست و شما را ملزم می‌کند که به دنبال دلیل آن بگردید. بیشتر دختر خانم‌های جوان در دوران بلوغ این مشکل که در اثر نوسانات هورمونی رخ می‌دهد را تجربه می‌کنند و پس از گذشت مدت زمان نه چندان کوتاهی این عارضه خود به خود از بین می‌رود. در بقیه موارد حاکی از مشکلات هورمونی و سایر مشکلاتی است که در این مقاله می‌خواهیم به بررسی آنان بپردازیم. با ما همراه باشید.

علت رویش موهای زخیم در چانه خانم‌ها چیست؟

همانطور که گفته شد دلیل اصلی رویش این دسته از موها مشکلات هورمونی است. موهای زخیمی که می‌رویند به دلیل هورمون‌های آندروژن هستند که در مردان عامل رشد ریش و سبیل می‌شوند. در این قسمت می‌خواهیم بیماری‌هایی را که عامل به وجود آمدن این عارضه می‌شوند را باهم مرور کنیم.

· تومورهای تخمدانی: دلیل اصلی تشکیل تومورهای تخمدانی هنوز هم در علم پزشکی به طور علمی مشخص نشده است، اما باید بدانید که این تومورها اکثراَ خوش خیم بوده و دارو رفع می‌شوند.

· تومورهای غده فوق کلیوی: غده‌های کوچکی که در بالا کلیه‌ها قرار دارند عامل ترشح هورمون‌هایی هستند که اگر میزانشان از حد معینی بالاتر بروند باعث ایجاد عارضه زخیم شدن مو، فشار خون، افزایش ناگهانی وزن و یا آکنه و جوش می‌شوند.

· دیابت و دریافت انسولین: اگر دیابت دارید و انسولین دریافت می‌کنید باید بدانید که یکی از علائم اینکه بدن شما در برابر دریافت انسولین مقاومت می‌کند ضخیم شدن موهای زائد بدن است. با مشاوره با پزشک می‌توانید این عارضه را از بین ببرید.

· بارداری: از دلایل شایع این عارضه می‌تواند بارداری باشد که ترشح هورمون‌ها را شدیدا دچار اختلال می‌کند.

· داروها: داروهایی که دارای استروئیدهای آنابولیک هستند و همچنین داروهایی که برای مصارف ضد افسردگی، خواب آور و سرکوب کردن سیستم ایمنی مصرف می‌شوند همگی می‌تواند از عوامل رشد موهای زائد در صورت باشند.

· اختلالات تیروئید: تیروئید در تنظیم دما بدن و تنظیم متابولیسم کارهای بسیار ضروری را در بدن انجام می‌دهد. اختلال در این غده مهم باعث به وجود آمدن این عارضه می‌شود.

نگران نباشید!

اگر از این عارضه نگران هستید و بیشتر از هر چیز باعث رنجش و خجالت شما می‌شود باید بدانید که با مراجعه کردن به پزشک متخصص می‌توانید از شر آن خلاص شوید. پزشک متخصص پس از انجام آزمایشات لازم و پیدا کردن دلیل به وجود آمدن این عارضه دارو تجویز می‌کند و اگر پس از استفاده از دارو باز هم شاهد رویش موهای زائد بودید باز هم جای نگرانی نیست. امروز و با پیشرفت علم پزشکی در عرصه زیبایی با ا ستفاده از لیزر می‌توانید از دست این موهای خجالت آور راحت شوید.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید