مدیر شعب بانک ملی استان اردبیل گفت: فاینانس بانک ملی به پروژه راه آهن اردبیل بزرگترین فاینانس بانکی کشور در سال‌های اخیر بوده است.

فاینانس راه آهن اردبیل بزرگترین فاینانس بانکی کشور

به گزارش سلام نو، جلال خیرخواه روز یکشنبه ۲۵ مرداد ماه در نشست شورای هماهنگی بانک‌های عامل دولتی استان اردبیل اظهار کرد: با همکاری بانک ملی و موافقت سازمان برنامه و بودجه یک‌هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان منابع بانکی به پروژه راه آهن اردبیل پرداخت شده تا زمینه تکمیل و افتتاح این پروژه را با گذشت بیش از ۱۵ سال شاهد باشیم.

وی به فعالیت‌های متنوع بانک ملی در حمایت از بخش تولید اشاره کرد و گفت: بانک ملی در راستای وظایف اجتماعی و پشتیبانی خود از واحدهای تولیدی سعی کرده در سال مزین به تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها در استان اردبیل نیز پشتیبانی برای واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی باشد.

مدیر شعب بانک ملی استان اردبیل تصریح کرد: این پرداخت تسهیلات با هدف حفظ تولید و اشتغال برای واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاران انجام شده تا در کنار تقویت این مؤلفه‌ها در شرایط سخت تحریم‌ها توان تولید داخلی افزایش یافته و نگاه صادرات‌محور نیز توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدی مورد توجه قرار گیرد.

خیرخواه ظرفیت بی‌نظیر شمال استان را در تولید محصولات متنوع کشاورزی یادآور شد و افزود: بنگاه‌های عظیم اقتصادی در این منطقه به ویژه کشت و صنعت مغان در تأمین امنیت غذایی و رفع نیاز داخل کشور می‌تواند یک ظرفیت و پتانسیل بی‌نظیر باشد.

وی بانک‌محور بودن اقتصاد ایران را در کنار حمایت از بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی یادآور شد و خاطر نشان کرد:‌ از سال ۹۷ تاکنون بیش از ۲۱ هزار و ۵۰۳ میلیارد ریال منابع در حمایت از تولید از سوی بانک ملی تزریق شده که این طرح‌ها شامل ۱۵ طرح تولیدی بزرگ بوده که ۱۹ هزار و ۵۰ میلیارد ریال از این منابع پرداخت و یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال نیز در مراحل نهایی پرداخت می‌باشند.

خیرخواه در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در سال جاری نیز در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و صادرات‌محور بانک ملی تلاش می‌کند تا ۱۹ هزار میلیارد ریال منابع به صاحبان کسب و کارها و کارآفرینان در مسیر توسعه اقتصادی و اشتغال پرداخت کند که ماحصل آن حمایت از تولید و اشتغال خواهد بود.

وی به پرداختی‌های متنوع بانک ملی در بخش‌های مختلف اشاره کرد و ادامه داد: تسهیلات پرداختی از ابتدای امسال تاکنون برای حمایت از بخش بازرگانی، خدماتی، صادرات، صنعت و معدن، کشاورزی و مسکن به تعداد چهار هزار و ۸۰۱ فقره و به مبلغ پنج هزار و ۹۹۸ میلیارد ریال بوده است.

خیرخواه به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه نیز برای اشتغالزایی کمیته امداد، کارگشایی امور روستایی، ازدواج، خوداشتغالی بهزیستی، دانشجویی، درمان و... اشاره کرد و گفت: امسال از اول فروردین تا ۱۸ مردادماه برای دو هزار و ۶۱۹ متقاضی تسهیلات بیش از یک‌هزار و ۸۵۲ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت کردیم.

وی در مورد پرداخت تسهیلات برای مشاغل آسیب‌دیده از کرونا نیز اظهار کرد: بانک ملی استان اردبیل در سال گذشته و پنج ماهه امسال برای سه‌هزار و ۲۷۵ متقاضی بیش از ۴۱۹ میلیارد ریال منابع پرداخت کرده است.

خیرخواه به پرداخت تسهیلات ازدواج نیز اشاره کرد و افزود: به اندازه سایر بانک‌ها، بانک ملی وام ازدواج پرداخت کرده که در سال گذشته سه‌ هزار و ۸۵۰ نفر به ارزش دو هزار و ۱۶ میلیارد ریال از این تسهیلات بهره‌مند شدند و امسال نیز پرداخت تسهیلات ازدواج برای متقاضیان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: کمک‌های بلاعوض بانک ملی نیز در استان شامل بازسازی پنج مدرسه، مشارکت در احداث ساختمان بیماران کلیوی، کمک به احداث مدرسه رفاه کودک، آزادی ۲۶ زندانی جرایم غیرعمد، احداث یک مدرسه روستایی در پارس‌آباد و خرید تجهیزات مقابله با کرونا برای دانشگاه علوم پزشکی به ارزش ۱۰ میلیارد ریال بوده است.

مدیر شعب بانک ملی استان اردبیل سیاست بانک ملی را کاهش هشت درصدی شعب و ادغام آنها با سایر شعب اعلام کرد و ادامه داد: در حال حاضر بانک ملی در استان اردبیل با ۴۷ شعبه و ۴۶۸ پرسنل ارائه خدمات می‌کند که در اکثر شهرها این خدمات به شکل مناسب در حال انجام است.

خیرخواه تعداد واحدهای تملیکی بانک ملی را ۴۰ مورد اعلام کرد و گفت: عمده این واحدهای تملیکی مسکونی بوده و تنها شش واحد تولیدی تملیکی در اختیار بانک ملی است که آماده واگذاری و بازگرداندن آن به صاحبان طرح‌ها را داریم.

وی در پایان به شرایط کرونایی و ارائه خدمات غیرحضوری بانک ملی اشاره کرد و افزود: متأسفانه بر اثر شیوع کرونا پنج نفر از همکاران ما فوت و ۳۰۰ نفر گرفتار ویروس کرونا شدند که عملیات واکسیناسیون برای پرسنل بانک ملی آغاز شده است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید