طی ۵ روز آتی برای مناطقی از شمال‌شرق و شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا را به همراه دارد.

گزارش آب و هوا ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ / رگبار باران در ۱۳ استان کشور

به گزارش سلام نو به نقل از میزان، یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

کبری رفیعی، در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: طی امروز و فردا برای استان‌های آذربایجان‌شرقی و غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، ارتفاعات استان‌های البرز، قزوین و تهران و همچنین مناطقی از استان‌های هرمزگان، جنوب بلوچستان، کرمان و فارس در ساعت‌های بعدازظهر و اوایل شب گاهی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه روز شنبه به جز شمال‌غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و استان‌های سیستان‌وبلوستان، هرمزگان و فارس در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف است و  وزش باد رخ می‌دهد، افزود: روزهای یکشنبه و دوشنبه در شمال آذربایجان‌غربی و شرقی، اردبیل، استان‌های ساحلی دریای خزر مازندران، گیلان، سمنان و  ارتفاعات شرقی تهران انتظار رگبار پراکنده را داریم و در سایر مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی است.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی ۲ روز آینده برای جنوب‌غرب و جنوب کشور افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود، ادامه داد:  از ابتدای هفته آینده در بیشتر مناطق کشور با کاهش نسبی دما مواجه هستیم که این کاهش دما ر روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه هفته آینده در شمال‌شرق و سواحل دریای خزر بین ۴ تا ۶ درجه است.


رفیعی با اشاره به اینکه طی ۵ روز آتی برای مناطقی از شمال‌شرق و شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا را به همراه دارد، اظهار کرد: در ساعت‌های بعدازظهر روزهای یکشنبه و دوشنبه در جنوب‌غرب کشور به علت وزش بادهای شدید در برخی از نقاط احتمال خیزش گردوخاک وجود دارد.

وی در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی تهران توضیح داد: آسمان تهران امروز در اواخر وقت ابری می‌شود و گاهی وزش باد شدید در پایتخت رخ می‌دهد و حداکثر دمای امروز این شهر ۳۸ و حداقل دمای آن به ۲۹ درجه می‌رسد.
 

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید