مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان اردبیل از افزایش میزان پرداختی تسهیلات به متقاضیان در این استان خبرداد.

میزان تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون اردبیل ۱۱۷ درصد افزایش یافت

به گزارش سلام نو به نقل از روابط عمومی، عادل کریمی روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: این میزان تسهیلات برغم شیوع ویروس کرونا در سایه تلاش همکاران بانک توسعه تعاون در استان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه تسهیلات اشتغال پایدار روستایی به میزان هشت هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال پرداخت شده است، اظهارکرد: این تسهیلات در پنج مرحله در قالب ۶۹۵ فقره و با اشتغال‌زایی هزار و ۵۰ نفر به متقاضیان پرداخت شده است.

کریمی ادامه داد : این بانک به‌عنوان یکی از بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی توانسته بیش از ۹۵ درصد اعتبار ابلاغی اشتغال پایدار روستایی و عشایری مراحل پنجگانه را مصوب و یا پرداخت نماید.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان اردبیل بیان کرد: پرداخت اشتغال پایدار روستایی و عشایری در دستور کار قرار گرفته و با توجه به ابلاغ اعتبار مرحله پنجم ، در حال پذیرش طرح‌های معرفی‌شده از کارگروه مربوطه هستیم.

وی اضافه کرد: این بانک در انجام رسالت حمایتی اجتماعی خود، عاملیت بند (ب) تبصره ۱۶ قانون بودجه (معرفی‌شدگان نهادهای حمایتی کمیته امداد - بهزیستی - بنیاد شهید و امور ایثارگران)، عاملیت تسهیلات مشاغل خانگی (معرفی‌شدگان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی) را دارا بوده که در سال قبل ۱۰۰ درصد اعتبار ابلاغی استان در بخش‌های یادشده جذب شد و در سال جدید نیز از عملکرد مطلوبی برخوردار بوده است.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون اردبیل گفت: ۴۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات هم در قالب ۹ هزار و ۲۰۰ فقره در بخش‌های مختلف تولیدی ،صنعتی ،گردشگری و خدماتی پرداخت شده است.

کریمی اظهارکرد: علاوه بر این ۲۴۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه هم در اختیار نهادهای حمایتی پرداخت شده است.

وی میزان پرداختی تسهیلات ازدواج را ۱۷۱ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از صندوق توسعه ملی در قالب ۶۵ طرح در اختیار متقاضیان طرح‌های صنعتی ،کشاورزی و گردشگری قرار گرفته است.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون اردبیل افزود: سهم استان از منابع شبکه بانکی از حدود ۱.۱ درصد به  ۱.۸ درصد افزایش یافته و به موازات آن سهم مصارف این بانک از مصارف شبکه بانکی استان از ۱.۳ درصد  به ۲.۵ درصد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: بانک توسعه تعاون به‌عنوان یک بانک ۱۰۰ درصد دولتی توسعه‌ای و تخصصی بخش تعاون توانسته در راستای ایفای ماموریت اصلی خود بیش از ۷۵ درصد تسهیلات اعطایی را در اختیار تشکل‌ها و اعضای شرکت‌های تعاونی قرار دهد.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان حمایت مالی، فکری و مشاوره‌ای از تعاونگران فعال در بخش‌های مختلف اقتصاد را رسالت اصلی بانک‌ها برشمرد و ادامه داد: این حمایت‌ها بویژه برای تمامی کسانی است که فعالیت اقتصادی خود را در قالب شرکت‌های تعاونی به ثبت رسانده‌اند.

وی با بیان اینکه تعاون نهادی مردم محور و اجتماعی، اقتصادی است که می‌تواند بخش‌های مختلف جامعه را به تحرک وادارد، تصریح کرد: استفاده حداکثری از ظرفیت‌های بخش تعاون از برنامه‌های این بانک است.

بانک توسعه تعاون با  ۱۱ شعب در استان  اردبیل ارائه خدمات می کند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید