رئیس جمهور آمریکا دستور داده است بمب افکن‌های B-۵۲ و هواپیماهای تهاجمی اسپکتر مجهز به توپ مواضع طالبان در افغانستان را هدف قرار دهند.

جو بایدن دستور حمله به مواضع طالبان را صادر کرد

به گزارش سلام نو به نقل از صداوسیما، نشریه دیلی میل در حساب توئیتری خود نوشت: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا دستور داده است بمب افکن‌های B-۵۲ و هواپیماهای تهاجمی اسپکتر مجهز به توپ مواضع طالبان در افغانستان را هدف قرار دهند.

دیلی میل نوشت: این بمب افکن استراتژیک دوران جنگ سرد اولین بار در دهه ۱۹۵۰ پرواز کرد، اما به دلیل توانایی در حمل بار ۷۰ هزار پوندی و برد بیش از ۸۰۰۰ مایل هنوز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

روزنامه تایمز انگلیس نیز اعلام کرد که رئیس جمهور آمریکا دستور داده است علاوه بر بمب‌افکن‌های بی- ۵۲ هواپیماهای سنگین از نوع لاکهیدای سی-۱۳۰ مواضع طالبان در افغانستان را بمباران کنند.

این روزنامه انگلیسی نوشت: این جنگنده‌ها مواضع طالبان در اطراف شهرهای قندهار و هرات و مرکز ولایت هلمند یعنی شهر لشکرگاه را در تلاش برای ممانعت از سقوط این شهرها به دست این جنگجویان بمباران می‌کنند.

منابع نظامی آمریکایی به این روزنامه گفتند که جنگنده‌های بی-۵۲ که هنوز تعدادشان مشخص نشده است از پایگاه العدید قطر برای هدف گرفتن مواضع طالبان اقدام می‌کنند.

ماه گذشته نیز ارتش آمریکا دو حمله پهپادی علیه مواضع طالبان در شمال افغانستان انجام داد. به نوشته فاکس نیوز، تعداد نامشخصی از اعضای طالبان در استان‌های قندوز و بغلان که حملات واشنگتن در آنجا انجام گرفته، کشته شدند.

پیشتر؛ شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: سفارت آمریکا در کابل از شهروندان این کشور خواست هر چه سریعتر از طریق پروازهای موجود از افغانستان خارج شوند. این سفارتخانه افزود: به علت شرایط امنیتی افغانستان ارائه کمک به شهروندان آمریکایی حتی داخل کابل بسیار محدود است.

همچنین؛ روزنامه انگلیسی گاردین نوشت: در پی وخیم‌تر شدن اوضاع امنیتی افغانستان، وزارت امور خارجه انگلیس از اتباع این کشور خواست هرچه سریعتر افغانستان را ترک کنند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید