کاوه فرزانه، عکاس طبیعت و حیات وحش و پژوهشگر، هفته گذشته در پی ابتلا به بیماری کرونا دارفانی را وداع گفت.

یک عکاس دیگر قربانی کرونا شد

به گزارش سلام نو، مسعود زنده روح کرمانی، عکاس در گفت و گو با ایسنا خبر درگذشت زنده‌یاد فرزانه را تایید کرد و گفت: مطلع شدم که آقای فرزانه هفته گذشته بر اثر ابتلا به کرونا از دنیا رفته‌اند ولی هنوز از جزئیات درگذشت ایشان اطلاعی ندارم. ایشان شاگردان زیادی را در عرصه عکاسی تربیت کردند و یک سال و نیم کلاس‌های آنلاین خود را با جدیت ادامه دادند. تنها می‌توانم بگویم یکی دیگر از سرمایه‌های اجتماعی خود را از دست دادیم. این افراد مدام همانند برگ درخت می‌ریزند و باید کاری کرد.

فرزانه متولد مهاباد بود و نزدیک به ۳ دهه سابقه عکاسی داشت. او علاوه بر برپایی نمایشگاه‌های متعدد انفرادی و گروهی، سابقه داوری جشنواره‌های مختلف عکاسی از جمله: دومین و سومین دوره مسابقه عکاسی از پدیده‌های فیزیکی، چهارمین جشنواره عکس عاشورایی، اولین دوسالانه عکس نور و نگاه، مسابقه سراسری عکس آب، نخستین جشنواره ملی عکس ویرا و اولین جشنواره ملی عکس حیران را بر عهده داشت.

«عکاسی ماکروگرافی و کلوزآپ»، «از آشوب ادراک تا ستایش تصویر (ترنگا ترنگ اندیشه)»، «واکاوی ساختارهای اسطوره و کهن الگو (نقد اسطوره ای - کهن الگویی عکس)»،‌«رویاهای مشترک خدایان» و «آئینه مهر آئین» از جمله تألیفات زنده‌یاد فرزانه است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید