افرادی که به قدر کافی در شب نمی خوابند، ممکن است به سرطان روده ای دچار شوند.

تاثیر کمبود خواب بر سرطان روده‌ای

به گزارش سلام نو، کمبود خواب بر فعالیت های روزانه فرد بسیار تاثیرگذار است. فردی که دچار کمبود خواب است در زمان اوج فعالیت کاری احساس خستگی می کند. بسیاری از اشخاص درگیر مشکل کمبود خواب هستند. کمبود خواب بر سلامت افراد تاثیر منفی می گذارد. کمبود خواب احتمال ابتلا به پولیپ روده‌ای را افزایش می دهد.

نتایج حاصل از مطالعه جدید نشان می دهد: افرادی که در شبانه روز کمتر از شش ساعت می خوابند، بیشتر از سایرین در معرض ابتلا به پلیپ‌های خطرناک روده هستند.

خطر ایجاد پولیپ‌های روده‌ای با کمبود خواب

پولیپ‌های روده‌ای که به «آدنوماس روده ای» موسوم هستند، در 10 درصد موارد با پیشرفت به تومورهای سرطانی تبدیل می شوند، به همین دلیل به آنها به عنوان پلیپ‌های پیش سرطانی نیز می‌گویند. دکتر لی.لی از دانشگاه آمریکا در رابطه با نتایج این تحقیق گفت: البته یافته‌ها این نکته را که کمبود خواب دلیل وجود این پلیپ ها هستند، اثبات نکرده است.

ارتباط مدت خواب و خطر ابتلا به آدنوماس روده‌ای

این اولین مرتبه است که بین مدت خواب و خطر ابتلا به آدنوماس روده‌ای ارتباط یافت می شود. البته یافته ها هنوز نیاز به مطالعات بیشتری دارند اما در مجموع نتایج نشان می‌دهد: افرادی که به قدر کافی در شب نمی‌خوابند، ممکن است به چنین سرطان روده ای دچار شوند. براساس این گزارش محققان در این مطالعه یک هزار و 240 مرد و زن بستری شده در بیمارستان به علت مشکلات روده ای را مورد بررسی و تحت آزمایش قرار دادند و در نهایت مشخص شد: 29 درصد از مبتلایان به پلیپ روده‌ای در طول شبانه روز کمتر از شش ساعت می خوابیدند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید