شهرستان بم از نظر رنگ بندی در حالت قرمز پررنگ قرار دارد و محدودیت ها به مدت یک هفته اعمال می شود.

وضعیت قرمز پررنگ کرونا در بم / این شهر تعطیل شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، این شهرستان از نظر رنگ بندی در حالت قرمز پررنگ قرار دارد و محدودیت ها به مدت یک هفته از امروز اعمال می شود.

براساس مصوبه ستاد کرونا و اعلام وضعیت قرمز در بم کرمان محدودیت های یک هفته ای به همراه تعطیلی صنوف (غیر از صنوف ضروری) طی ۲ روز آینده در این شهرستان اعمال و ادارات نیز روز پنجشنبه (غیر از سازمان های خدمات رسان ) تعطیل خواهند بود.

فرماندار بم گفت: این شهرستان از نظر رنگ بندی در حالت قرمز پررنگ قرار دارد و محدودیت ها به مدت یک هفته از امروز اعمال می شود.

به نقل از روابط عمومی فرمانداری، هادی شهسوارپور اظهارداشت: تعطیلی ادارات مربوط به پنجشنبه است و در هفته آینده به شکل دورکاری خدمات رسانی آنها انجام خواهد شد.

وی عادی انگاری ، برگزاری جلسات انتخاباتی و همچنین دورهمی خانگی نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۲ هفته گذشته را از عوامل شیوع این بیماری دانست.

فرماندار بم تصریح‌کرد: طبق مصوبه ستاد کرونا با توجه به وضعیت قرمز پر خطر کرونایی از امروز چهارشنبه همه ورودی های منطقه گردشگری دهبکری در منطقه مسدود است و از ورود افراد غیر بومی جلوگیری به عمل می آید.

او بیان کرد: ورودی و خروجی شهرستان توسط نیروی انتظامی مسدود است و از هر گونه تردد غیرضروری در محورهای بم-کرمان ، بم - زاهدان و برعکس خودداری خواهد شد.

رییس ستاد کرونای شهرستان بم ادامه داد: تفرجگاه‌ها و اماکن گردشگری و عمومی تعطیل هستند ؛ همچنین پنجشنبه و جمعه تمامی صنوف در مرکز بخش دهبکری به صورت کامل تعطیل خواهند بود.

به گفته او در صورت مشاهده هرگونه اطراق یا برگزاری مراسم از قبیل جشن، عروسی و مجالس ختم و غیره با صاحبان مجالس برخورد قاطع و قانونی صورت می پذیرد.

فرماندار بم محدودیت های ایجاد شد را به شرح ذیل اعلام کرد:

- گروه های شغلی ۲ و ۳ و ۴ طبق شیف بندی از ساعت ۷ صبح الی ۸ شب تحت نظارت تیم‌های نظارتی به فعالیت خود ادامه دهند و در صورت گزارش تخلف به مدت ۱۵ روز پلمب می‌شوند.

- مراکز تفریحی ،اقامتی و شهربازی تعطیل و تردد در مناطق گردشگری و تفریحی شهرستان ممنوع است

- برگزاری هرگونه تجمع و آیین مذهبی، فرهنگی و اجتماعی ممنوع است.

- ورود به آرامستان برای برگزاری مراسم عزاداری صرفاً برای تعداد محدود از همراهان متوفی امکان پذیر خواهد بود.

- تردد خودروها با پلاک غیر بومی در شهرستان ممنوع است و رانندگان خاطی مبلغ یک میلیون تومان جریمه می شوند.

- تردد تمامی خودروها از ساعت ۲۲ لغایت ۳ بامداد در معابر شهری ممنوع است و متخلفان مبلغ ۲۰۰ هزار تومان جریمه می شوند.

- فعالیت آموزشگاه‌ها و مدارس به صورت حضوری ممنوع است و همچنین کارمندان اداراتی که خدمات ضروری ارائه می دهند به صورت یک دوم و مابقی ادارات به صورت یک سوم به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید