درگیری‌های طالبان در شمال افغانستان نیروهای دولتی و مقاومت مردمی را با مشکل روبرو کرده و نبرد خونینی بین طالبان و نیروهای افغان در جریان است.

آواره شدن ۱۳۰۰۰ خانواده افغان در پی حملات اخیر طالبان

به گزارش سلام نو، همشهری آنلاین به نقل از الجزیره نوشت: با شدت گرفتن حملات طالبان در سراسر کشور افغانستان، حدود ۵۰۰۰ خانواده از خانه‌های خود در شمال قندوز گریختند.

درگیری‌های سنگینی نیز در استان‌های قندهار و بغلان گزارش شده و علی رغم اعلام رسانه‌های محلی مبنی بر کنترل نیروهای افغان بر این مناطق، همچنان برخی روستاها در اختیار طالبان قرار دارند.

غلام سخی رسولی، مدیر اداره امور پناهندگان و بازگشت به خبرگزاری فرانسه گفت حدود ۵۰۰۰ خانواده آواره شده و حدود ۲۰۰۰ از این خانواده‌ها به کابل و سایر استان‌ها فرار کرده‌اند.

بسیاری از خانواده‌ها به مدارس پناه بردند و مسئولین در تهیه مواد غذایی و سایر وسایل ضروری برای کمک رسانی به آنها با مشکل روبرو هستند.

رسولی افزود ۸۰۰۰ خانواده دیگر نیز از ماه گذشته و به دنبال درگیری‌های پراکنده بین طالبانِ مسلح و نیروهای دولتی در سراسر استان قندوز آواره شده‌اند.

آمارها حاکی از آن است که از هفته گذشته تا کنون، ۲۹ غیرنظامی کشته و ۲۲۵ نفر زخمی شده‌اند.

درگیری‌های طالبان در شمال این کشور نیروهای دولتی و مقاومت مردمی را با مشکل روبرو کرده و نبرد خونینی بین طالبان و نیروهای افغان در جریان است.

طالبان هفته گذشته یک گذرگاه مرزی اصلی بین افغانستان و تاجیکستان را به عنوان یکی از مهمترین دستاوردهای ماه‌های اخیر خود، تصرف کردند.

این گروه مسلح به طور سنتی در میان پشتوها و در جنوب افغانستان جایگاه تثبیت شده‌ای دارد و فعالیت‌های اخیرش با تمرکز بر استان‌ها و مرز شمالی این کشور انجام شده است.

در بحبوحه افزایش خشونت‌ها، اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان، هفته گذشته با بایدن دیدار کرد و قول حمایت آمریکا از افغانستان را گرفت.

سهیل شاهین سخنگوی طالبان اما در مصاحبه اختصاصی با الجزیره حضور نظامی آمریکا در این کشور را مصداق اشغالگری دانست و گفت: «آنها تمامیت ما نقض کرده‌اند پس ما کاملاً حق واکنش داریم.» 

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید