با توجه به اینکه قاعده ۱۰۰۰۰ گام از یک کمپین بازاریابی در دهه ۶۰ نشأت گرفته است (البته بر اساس اطلاعات علمی)، این سوال که توصیه حرفه‌ای فعلی برای انجام مراحل روزانه چیست، یک چالش کلیدی است. حقیقت این است که نیازهای فعالیتی هر فرد متفاوت است و باید توسط عوامل زیادی تعیین شود. در واقع هدف شما با توجه به اهداف تناسب اندام شما تغییر خواهد کرد. اگر می‌خواهید تناسب اندام پیدا کنید یا وزن کم کنید، احتمالا بسیار بیشتر از این میزان باید فعالیت داشته باشید.

چرا باید روزانه ۱۰۰۰۰ قدم برداریم؟

شاید شما نیز توصیه به پیاده‌روی و گام برداشتن به میزان ۱۰۰۰۰ قدم در روز را زیاد شنیده باشید. تحقق این هدف روزانه باعث تناسب اندام می‌شود. فقط کافی است حرکت پاهای خود را تا زمانی که ۱۰ هزار قدم بردارید ادامه دهید. برای برخی از افراد، این هدف ساده‌ای است زیرا آن‌ها به دلیل داشتن یک کار یا برنامه روزانه که باعث می‌شود پیاده‌روی زیادی داشته باشند، به این هدف دست می‌یابند. اما برای بسیاری دیگر، به‌ویژه کسانی که وابسته به کامپیوترهایشان هستند (برای کار یا بازی)، این یک هدف ورزشی است که نیاز به توجه بیشتری دارد.

درحالی‌که به‌طورکلی می‌دانیم که فعالیت داشتن کلید زندگی سالم و طولانی‌مدت است، آیا تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که چرا تعداد هدف روزانه ۱۰ هزار قدم است و این میزان خاص از کجا آمده است؟ و اینکه آیا فرقی نمی‌کند کمی کمتر یا کمی بیشتر شود؟ 

به نظر می‌رسد این تعداد برای سلامت جسمی و روانی در کوتاه‌مدت و بلندمدت بسیار مهم است.

تاریخچه قانون ۱۰۰۰۰ قدم

هنگامی‌که بازی‌های تابستانی المپیک ۱۹۶۵ در توکیو ژاپن برگزار شد، استادی به نام یوشیرو هاتانو علاقه‌مند به کشف تأثیرگذارترین روش‌ها برای مبارزه با بیماری‌های قلبی و چاقی شد. وی در طی تحقیقات خود می‌خواست راهی برای محاسبه تعداد کالری سوزانده شده هنگام ورزش پیدا کند. پیاده‌روی به میزان ۱۰۰۰۰ قدم در روز، معادل حدود ۵ مایل، منجر به افزایش ۲۰ درصدی کالری سوزی برای یک فرد عادی می‌شود. سپس هاتانو وسیله‌ای به نام "مانپوکی" را ساخت که وسیله‌ای شبیه گام شمار بود تا مردم را تشویق کند که در فصل المپیک که سلامتی و تناسب اندام برای بسیاری از افراد مهم است، به پیاده‌روی بپردازند.

استفاده از این شاخص اکنون به ایالات‌متحده و سایر کشورها گسترش یافته است و به استاندارد بهداشتی توصیه شده توسط سازمان بهداشت جهانی، انجمن قلب آمریکا و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها تبدیل شده است.

آیا واقعاً ۱۰۰۰۰ قدم عددی جادویی برای رسیدن به سلامتی مطلوب است؟

چرا باید روزانه ۱۰۰۰۰ قدم برداریم؟

با توجه به اینکه قاعده ۱۰۰۰۰ گام از یک کمپین بازاریابی در دهه ۶۰ نشأت گرفته است (البته بر اساس اطلاعات علمی)، این سوال که توصیه حرفه‌ای فعلی برای انجام مراحل روزانه چیست، یک چالش کلیدی است.  حقیقت این است که نیازهای فعالیتی هر فرد متفاوت است و باید توسط عوامل زیادی تعیین شود. در واقع هدف شما با توجه به اهداف تناسب اندام شما تغییر خواهد کرد. اگر می‌خواهید تناسب اندام پیدا کنید یا وزن کم کنید، احتمالا بسیار بیشتر از این میزان باید فعالیت داشته باشید.

به‌طور متوسط:

· افراد ˮغیرفعال“ روزانه ۵۰۰۰ قدم برمی‌دارند.

· افراد ˮفعال“ روزانه ۷۵۰۰ تا ۱۰۰۰۰ قدم برمی­دارند.

· افراد ˮبسیار فعال“ به‌راحتی ۱۲۵۰۰ قدم یا بیشتر را طی می‌کنند.

چگونه برای برداشتن قدم‌های برنامه‌ریزی‌شده، برای خود هدف تعیین کنیم؟

اگر می‌خواهید اهداف حرکتی شخصی خود را تعیین کنید، با پیگیری اینکه به‌طور طبیعی در یک روز معمولی چند قدم برمی‌دارید، از جایی که در حال حاضر هستید شروع کنید. این کار را می‌توانید با ردیاب تناسب اندام روی تلفن هوشمند خود برنامه ای قرار دهید که معمولا گام شمار داخلی دارد. هنگامی‌که نقطه شروع خود را تعیین کردید، کار بعدی این است که صبور باشید و یک جدول زمانی واقعی برای دستیابی به هدف گام‌های روزانه خود ایجاد کنید. با پزشکتان در مورد میزان حرکت خود صحبت کنید. توجه داشته باشید که شما نباید خودتان را تحت فشار قرار دهید.

برای تحقق این هدف قدم بزنید، راه بروید و به راه رفتن ادامه دهید

چرا باید روزانه ۱۰۰۰۰ قدم برداریم؟

برای این منظور اتومبیل خود را کمی دورتر از حد معمول از فروشگاه مواد غذایی پارک کنید و بقیه راه را پیاده بروید. همچنین پیاده‌روی در خانه را امتحان کنید. زودتر از مترو پیاده شوید و ادامه راه را تا خانه پیاده بروید.  به‌جای پله‌برقی از راه‌پله استفاده کنید. بیشتر با کودک خود به پیاده‌روی بروید.

میانگین سرعت پیاده‌روی برای هر فرد بین ۱۴ تا ۲۰ دقیقه در هر مایل است و تقریباً ۲۰۰۰ قدم در یک مایل وجود دارد. بنابراین ما می‌توانیم ببینیم که شخصی که دارای سرعت پیاده‌روی سریع ۱۵ دقیقه در مایل است، در ۴۵ دقیقه پیاده‌روی خود سه مایل را طی خواهد کرد که تقریباً ۶۰۰۰ قدم می‌شود.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید