۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۴
کد خبر: 55251094

کواکبیان در مجلس هشتم به عنوان نماینده مردم سمنان، و در مجلس دهم از معدود نمایندگان شناخته شده‌ مردم تهران بود.

بیوگرافی مصطفی کواکبیان

مصطفی کواکبیان در اسفند ماه ۱۳۴۱ در محله جهادیه شهر سمنان در خانواده ای متدین متولد شد، او پنجمین فرزند پسر خانواده بود. وی در فعالیت های سیاسی پیش از پیروزی انقلاب علیه رژیم پهلوی حاضر می شد و ۳ بار توسط رژیم دستگیر شده که به دلیل سن کم پرونده اش مختومه اعلام شده است، او همچنین پس از پیروزی انقلاب نیز علاوه بر حضور در جببه های دفاع مقدس در عرصه سیاسی حاضر بوده است، و به عنوان نماینده مردم سمنان و تهران در مجلس شورای اسلامی نقش آفرینی کرده است.

به گزارش سلام نو، او دوران ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را در سمنان طی کرد، و پس از آن در سال ۱۳۶۱ وارد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) شد، و در رشته علوم سیاسی به ادامه تحصیل پرداخت. او در ۷ سال حضور در این دانشگاه علاوه بر فراگیری علوم دانشگاهی به یادگیری علوم حوزوی نیز اقدام کرد، و دروس حوزوی را تا پایان دوره سطح نزد آیت الله سیدرضی شیرازی در مسجد شفا تهران به اتمام رساند.

او در سال ۱۳۶۷ در مقطع دکتری در دانشگاه تربیت مدرس پذیرفته شد، و توانست در سال ۱۳۷۶ با راهنمایی اساتیدی از جمله مرحوم آیت الله عمید زنجانی مدرک دکتری علوم سیاسی را دریافت کند، او از اساتید دانشگاه علامه طباطبایی است.

کواکبیان در سال ۱۳۶۷ مسئول ستاد تبلیغات آقای سیدمحمد خاتمی در سمنان شد، و پس از دوم خرداد همان سال به تأسیس تشکل مدافعین پیام دوم خرداد که اعضای اولیه آن از اعضای ستادهای سابق آقای خاتمی در شهرهای مختلف استان سمنان بودند، اقدام کرد. این تشکل از اولین احزاب دوم خردادی بود که پروانه فعالیت و مجوز رسمی از وزارت کشور دریافت نمود و در کنگره اول خویش نام حزب مردم سالاری را برای خود انتخاب کرد.

دکتر کواکبیان در مجلس هشتم به عنوان نماینده مردم سمنان، و در مجلس دهم از معدود نمایندگان شناخته شده‌ مردم تهران بود، او در ادامه فعالیت های سیاسی اش در سال ۱۳۸۴ و ۱۳۹۶ برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد، که توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شد.

او مدیر مسئول روزنامه مردم‌سالاری و صاحب امتیاز و مدیرمسئول روزنامه  محلی پیام استان سمنان نیز هست.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید