در این مقاله سعی کردیم با معرفی لیست بهترین کتاب‌ها برای یادگیری لیسنینگ زبان انگلیسی شما را در انتخاب منابعی برای تقویت مهارت شنیداری زبان انگلیسی خود راهنمایی کنیم، همچنان منابع بیشتری از این دست کتاب‌ها وجود دارد که برای زبان آموزان در سطوح مختلف آموزشی تدوین شده است.

معرفی بهترین کتاب ها برای یادگیری لیسنینگ زبان انگلیسی

بدون شک یکی از سخت‌ترین مراحل آموزش زبان انگلیسی آموختن لیسنینگ یا مهارت شنیداری در این زبان است، اگر شما هم قصد دارید که مهارت شنیداری خود را تقویت کنید می‌توانید از فهرست کتاب‌هایی که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت برای این کار کمک بگیرید. در ادامه معرفی لیست بهترین کتاب‌ها برای یادگیری لیسنینگ زبان انگلیسی و مسائل مربوط به آن می‌پردازیم.

چرا باید مهارت شنیداری زبان انگلیسی خود را تقویت کنیم

یک نکته بسیار مهمی که در آموزش زبان انگلیسی وجود دارد این است که شما باید تمام مهارت‌های زبانی خود  اعم از گفتاری، شنیداری، نوشتاری و درک مطلب را به صورت همزمان تقویت کنید تا بتوانید به زبان انگلیسی مسلط بوده و از آن استفاده کنید. به گفته اغلب زبان آموزان یادگیری مهارت شنیداری سخت‌ترین مرحله از زبان آموزی است در حالی که اگر منابع خوب آموزشی در اختیار داشته باشید مطمئنا کار برای شما راحت‌تر خواهد بود.

برای تقویت مهارت listening چه باید کرد

روش‌های مختلفی وجود دارد که شما می توانید مهارت لیسنینگ زبان انگلیسی را تقویت کنید از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تماشای فیلم زبان اصلی

یکی از بهترین راه های تقویت زبان انگلیسی به ویژه در بخش شنیداری این است که فیلم تماشا کنید، شنیدن لهجه‌های مختلف و تلفظ های گوناگون به شما کمک می‌کند تا مهارت شنیداری خود را به شدت تقویت کنید. ضمن این که با اصطلاحات و عبارات مختلفی نیز  آشنا می‌شوید.

گوش دادن موزیک

وقتی به شکل مداوم موسیقی زبان اصلی گوش می‌کنید کم‌کم مهارت شما در شنیدن واضح کلمات بیشتر می‌شود، متوجه می‌شوید که خواننده دقیقا چه می‌گوید، مبتدی‌ها می‌توانند یک بار متن  آهنگ را از گوگل جستجو کرده و مطالعه کنند و سپس به ترانه گوش کنند، این مسئله باعث می‌شود که کلمات را با وضوح بیشتری بشنوید.

استفاده از کتاب

کتاب‌های بسیاری در بازار وجود دارد که با تمرکز روی یادگیری مهارت لیسنینگ تالیف شده‌اند، در این کتاب‌ها تمرین‌های فراوانی وجود دارد که به شما می آموزد چگونه مهارت های شنیداری خود را تقویت کنید. در این بخش به معرفی لیست بهترین کتاب‌ها برای یادگیری لیسنینگ زبان انگلیسی خواهیم پرداخت.

معرفی بهترین کتابهای یادگیری لیسنینگ زبان انگلیسی

همانطور که اشاره کردیم کتاب‌های بسیاری در این زمینه وجود دارد که می تواند به زبان آموز کمک کند تا مهارت شنیداری خود را تقویت کند، اکثر این کتاب ها از یک خط مشی پیروی می‌کنند و هدف همه آنها نیز یک چیز است. اما ممکن است از نظر محتوایی تفاوت‌های زیادی با هم داشته باشیم. در این بخش با برخی از این کتاب‌ها آشنا می‌شویم.

کتاب Tactics for listening

این مجموعه کتاب‌ها از معروف‌ترین منابع آموزش لیسنینگ محسوب می‌شوند و زبان آموزان در سطح مبتدی تا پیشرفته می توانند از آن استفاده کنند. هر کتاب در این مجموعه شامل 24 درس است که به موضوعات مختلف در شرایط عادی روزمره می پردازد، در صورتی که احساس می‌کنید برخی از کلمات یا عبارات را به خوبی متوجه نمی‌شوید می‌توانید به بخش انتهایی کتاب رفته و با واژه‌های هر درس آشنا شوید.

معرفی بهترین کتاب ها برای یادگیری لیسنینگ زبان انگلیسی

کتاب IELTS Advantage Listening

همانطور که از نامش پیدا است این کتاب برای افرادی که در سطح پیشرفته زبان قرار دارد مناسب است، در این کتاب شما با مهارت‌های لیسنینگ سطح آیلتس آشنا می شوید. کتابی که دارای چند بخش است و در بخش اول ساختار جمله‌ها و نوع بیان آن‌ها را توضیح می‌دهد و در بخش دیگر، توضیحاتی برای بهتر رد کردن غول listening آیلتس بیان می‌کند.

کتاب Let's Listen

این کتاب سعی می‌کند که با موسیقی سطح شنیداری زبان انگلیسی را در شما تقویت کند. بنابراین به علاقمندان به موسیقی پیشنهاد میکنیم که حتما این کتاب را انتخاب کنند. کتاب Let’s listen بهترین کتاب لیسینینگ آیلتس برای هواداران موسیقی است. از طریق موسیقی بسیار راحت‌تر می‌توان با تلفظ واژه‌های انگلیسی آشنا شد و همین موضوع یادگیری را تبدیل به کاری لذت‌بخش و مفرح می‌کند. این کتاب، 21 درس را با تمرین‌ها و مثال‌های متنوع دربرمی‌گیرد که شامل واژه‌های به کار رفته در متن ترانه‌های آهنگ‌هاست. همچنین با وجود پاسخنامه‌ای که به همراه دارد، نقش یک معلم انگلیسی جذاب و سرگرم‌کننده را بازی می‌کند.

معرفی بهترین کتاب ها برای یادگیری لیسنینگ زبان انگلیسی

مجموعه کتاب Tactics for Listening

در این سری کتاب‌ها از منابع لیسنینگ آیلتس انواع موضوعات مطرح در آزمون‌های آیلتس آمده است. این مجموعه شامل ۳ کتاب سبز، قرمز و آبی است. سطوح مختلف لیسنینگ مقدماتی و متوسطه در این کتاب‌ها با لهجه آمریکایی به همراه سی دی آن ارائه می‌شود. نویسنده تاکتیک Jack C Richards است و برای افراد تازه کار و کسانی که با لیسنینگ مشکل دارند، بهترین انتخاب است.

کتاب Listen Here

کتاب Listen Here از منابع لیسنینگ آیلتس است که توسط انتشارات کمبریج منتشر شده است. این کتاب را برای پاسخ‌دهی به سؤالات بخش دوم آزمون می‌توانید استفاده کنید. زبان روان و ساده این کتاب آن را به یکی از منابع خود خوان آزمون آیلتس تبدیل کرده است.

 کتاب تقویت مهارت شنیداری زبان انگلیسی Listening Extra

کتاب Listening Extra با دارا بودن مطالب اورجینال و طیف گسترده ای از موضوعات مهارت‌های شنیداری زبان آموزان را تقویت کرده و آنها را از سطح Elementary به سطح Upper-intermediate می‌رساند.

کتاب Improve your IELTS listening

این کتاب از منابع لیسنینگ آیلتس همان‌طور که از نامش پیداست در تقویت لیسنینگ و بهبود آن به شما کمک می‌کند. این کتاب یکی از کتاب‌های مجموعه ۳ عددی است که دو کتاب دیگر به بخش‌های رایتینگ و ریدینگ اختصاص دارد.

معرفی بهترین کتاب ها برای یادگیری لیسنینگ زبان انگلیسی

کتاب Get Ready For IELTS Listening

منابع لیسنینگ آیلتس برای افراد مختلف در سطح‌های مقدماتی، متوسطه و پیشرفته طراحی می‌شوند. این کتاب نیز برای داوطلبانی مناسب است که از سطح مقدماتی فراتر رفته و در سطح مقدماتی هستند. هر درس این کتاب شامل 3 بخش بهبود دایره لغات و نحوه درست نوشتن کلمات، تکنیک‌ها و تمرین لیسنینگ آیلتس و تمرین‌های شبیه سازی شده است.

جمع بندی نهایی

در این مقاله سعی کردیم با معرفی لیست بهترین کتاب‌ها برای یادگیری لیسنینگ زبان انگلیسی شما را در انتخاب منابعی برای تقویت مهارت شنیداری زبان انگلیسی خود راهنمایی کنیم، همچنان منابع بیشتری از این دست کتاب‌ها وجود دارد که برای زبان آموزان در سطوح مختلف آموزشی تدوین شده است، همچنین کتاب آزمون زبان در سطوح مختلف نیز وجود دارد که زبان آموزان بعد از آموزش و تمرین می توانند برای ارزیابی خود از آنها استفاده کنند.

کد خبرنگار: ۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید