دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق» به اظهارات فرمانده سنتکام درباره خروج نظامیان آمریکایی از عراق واکنش نشان داد.

الخزعلی: آمریکا قصد خروج از عراق را ندارد

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، شیخ «قیس الخزعلی»، دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق»، از گروه های مقاومت عراق در واکنش به اظهارات اخیر ژنرال «کنت فرانک مکنزی»، فرمانده سنتکام (فرماندهی مرکزی آمریکا) تأکید کرد: «این اظهارات بیانگر عدم جدیت آمریکا در خروج نظامیانش از عراق است».

دبیرکل عصائب اهل الحق عراق افزود: «عدم صدور تکذیبیه از سوی هیچ یک از طرف های رسمی در عراق بیانگر عدم راستگویی دولت در مطالبه خروج نظامیان آمریکایی از عراق است».

وی تصریح کرد: «ارائه دلایل و علل مختلف از سوی آمریکایی ها تأکید می کند، زبان گفتگو و منطق با آنها سودی ندارد و راهبرد افغانستان تنها راه خارج کردن آمریکایی‌ها از عراق است».

در همین راستا، سرلشکر «یحیی رسول»، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، امروز (شنبه ۲۴ آوریل) در اولین واکنش به اظهارات جنرال مک کنزی گفت: «برنامه ریزی برای خروج نظامیان آمریکایی از عراق توسط کمیته های تخصصی در چارچوب گفتگوی راهبردی بغداد – واشنگتن صورت می گیرد».

«ژنرال مکنزی» فرمانده سنتکام در جلسه اخیر خود با کنگره درخصوص وضعیت عقب نشینی نیروهای آمریکایی از عراق گفته بود: به نظر من در آینده عقب نشینی کاملی از عراق نخواهیم داشت.

وی افزود: تعداد ۲۵۰۰ نظامی آمریکایی در عراق وجود دارند که نقش آنان مستشاری است و نه رزمی و نظامی و به احتمال زیاد توافق استراتژیک میان عراق و آمریکا به عقب نشینی بسیاری از نیروهای آمریکایی نخواهد انجامید.

مکنزی تصریح کرد: دولت عراق در زمان فعلی برای نبرد با داعش به ما نیاز دارد و به همین خاطر در زمان فعلی برنامه ای برای عقب نشینی نیروهایمان از عراق نداریم. 

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید