رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان آخرین آمار مبتلایان وفوتی ویروس کرونا در این استان طی شبانه روز گذشته را اعلام کرد.

 دو برابر شدن آمار کرونا در کرمان/ روزانه حدود ۱۴۰ نفر بستری می‌شوند

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، حمیدرضا رشیدی نژاد عصر شنبه در هفتادمین جلسه پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس و استان کرمان بیان داشت: در موج جدید بیماری کرونا در استان در برخی از موارد آمارها دو برابر شده‌اند و همچنین درصد مثبت شدن آزمایشات سرپایی و تعداد بیماران بستری نسبت به قبل دو برابر شده است.

وی افزود: در حال حاضر تعداد بیماران بستری قطعی و مشکوک کووید ۱۹ در بیمارستان‌ها تا صبح امروز ۵۸۰ نفر اعلام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: متوسط بستری روزانه طی هفته گذشته در استان ۱۴۰ نفر است که این آمار در پیک‌های قبل ۱۰۰ نفر بوده که نشان می‌دهد سرعت رشد پیک چهارم بسیار بالا و واضح است همچنین تعداد مرگ و میرهای ناشی از این بیماری نیز نسبت به اواخر اسفندماه ۳ تا ۴ برابر شده است.

رشیدی‌نژاد تصریح کرد: گام پنجم طرح شهید سلیمانی با عنوان بسیج ملی مقابله با همه گیری ابلاغ شده که به این طرح واکسیناسیون و تشدید خدمات بیرونی افزوده شده است.

وی گفت: مردم باید در خانه بمانند و به قرنطینه توجه کنند ضمن اینکه مسئولان هم باید به رنگ‌بندی شهرستان‌ها توجه کنند و بر رعایت پروتکل‌ها و محدودیت‌ها نظارت جدی تری داشته باشند.

رشیدی‌نژاد یادآور شد: نگهداری موارد قطعی مبتلا به ویروس کرونا در قرنطینه به لحاظ جلوگیری از موارد ابتلاء ضروری و مورد تاکید است زیرا فرد آلوده به ویروس کرونا مانند بمب انتحاری است که می‌تواند تعداد زیادی را درگیر این بیماری کند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید