بونسای از گیاهان محبوب و پرطرفدار ژاپنی است و از آنجا که آن‌ها را در گلدان‌های کوچک می‌کارند، بونسای‌ها ذخیره کمی برای دریافت و حفظ آب و مواد مغذی دارند، در این گزارش به معرفی نکات نگهداری و مراقبت از این گیاه ژاپنی پرداخته‌ایم که در ادامه خواهید خواند.

نحوه نگهداری از گیاه بونسای + آموزش

به گزارش سلام نو به نقل از گلونی، مراقبت از بونسای و نکات نگهداری این گیاه ژاپنی یک مراقبت از بونسای و نکات نگهداری این گیاه ژاپنی در ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ مراقبت از بونسای و نکات نگهداری این گیاه ژاپنی یکی از گیاهان آپارتمانی که چند سال است طرفداران زیادی پیدا کرده و در بسیاری از خانه‌هایی که صاحبان‌شان اهل گل و گیاه هستند پیدا می‌شود، گیاه بونسای است.

بونسای یک نام ژاپنی برای این درختچه زیباست که به معنی «رشد کننده در گلدان» است.حتماً بارها و بارها دیده‌ایم که این درختچه زیبا را در گلدان‌ها می‌کارند و آن را به زیبایی نگهداری می‌کنند.

نگهداری بونسای‌ها کمی متفاوت از درختچه‌های آپارتمانی دیگر است.از آنجا که این گیاه را در گلدان‌های کوچک می‌کارند، بونسای‌ها ذخیره کمی برای دریافت و حفظ آب و مواد مغذی دارند.همچنین بونسای‌ها همانند گیاهان گرمسیری به نور و رطوبت بالایی نیاز دارند.

پس برای نگهداری آنها در خانه باید شرایط مساعدی را برای‌شان فراهم کرد.اگر اصول نگهداری رعایت شود بونسای‌ها می‌توانند سال‌های سال مانند گیاهان مینیاتوری و زیبا در خانه‌تان بدرخشند.

مراقبت از بونسایاگر یک بونسای در خانه دارید، توقع‌تان را از رشدش پایین بیاورید، چون این گیاه در هر سال حدود چند سانتی‌متر رشد می‌کند.این گیاه زیبا گلدان‌های کوچک و محیط‌های پرنور را برای رشد می‌پسندد، اما از گرمای زیاد گریزان است.

آبیاری بونسای‌ها از مهم‌ترین نکته‌هایی است که باید در نگهداری این گیاه مورد توجه قرار بگیرد. خاک گلدان‌تان هرگز نباید خشک شود.

حتا بسته به جایی که گلدان قرار گرفته، اگر نور رسیده به گیاه زیاد است، باید هر روز آن را آبیاری کنید.هنگام آب دادن به گیاه آن را جابه‌جا نکنید تا آب آرام آرام از زیر گلدان خارج شود.

در تابستان هر روز و در زمستان هفته‌ای دو بار به آن آب بدهید.

برای حفظ بهتر بونسای‌تان آن را در معرض هوای سرد قرار ندهید تا بتوانید چندین سال از لذت داشتن یک گلدان زیبای بونسای بهره‌مند شوید.پایان پیامنویسنده: عطیه نجفی بونسای ژاپنینگهداری بونساینگهداری گیاه آپارتمانیگیاه آپارتمانیگیاه بونسایگیاهان آپارتمانی 0 اشتراک گذاری کد خبر : 216538 ساعت خبر : ۹:۳۰ ق٫ظلینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=216538

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید