در این مطلب درباره استفاده کردن یا نکردن از ماسک و برخی از رایج‌ترین باورهای غلط درباره کرونا بیشتر آشنا می شوید.

چند باور غلط درباره کرونا که جان شما را در خطر می‌اندازد

به گزارش سلام نو به نقل از برنا، درحالی‌که ویروس کرونا به یکی از خبرسازترین موضوعات این روزهای ما تبدیل شده‌است، شایعات و باورهای غلط نیز همراه با آن هستند. مثل همیشه، هنگامی که واژه‌ اپیدمی یا همه‌گیری شنیده می‌شود، مردم می‌ترسند و همراه با ترس اطلاعات نادرست و شایعات هم تولید می‌شوند. ما در این مطلب برخی از رایج‌ترین باورهای غلط درباره کرونا را بررسی خواهیم کرد.

۱. دمای پایین می‌تواند ویروس کرونا را از بین ببرد.

خیر؛ هیچ دلیلی وجود ندارد که بپذیریم ویروس کرونا یا سایر ویروس‌ها توسط هوای سرد از بین می‌رود. بنابراین موثرترین راه برای محافظت از خود در برابر ویروس کرونا جدید این است که مرتبا دستان خود را با آب و صابون یا محلول الکلی ضدعفونی کنید.

۲. دوش آب داغ شما را در برابر ویروس کرونا ایمن می‌کند.

خیر؛ دوش گرفتن با آب داغ مانع از ابتلا به ویروس کرونا نمی‌شود. دمای طبیعی بدن بدون در نظر گرفتن دمای بیرون، در حدود ۳۶.۵ تا ۳۷ درجه است. بنابراین دوش آب گرم تنها ممکن است بدن شما را بسوزاند. برای محافظت در برابر ویروس کرونا، مدام دست‌های خود را ضدعفونی کرده و از لمس چشم، بینی و صورت با دست‌های آلوده خودداری کنید.

۳. شستشوی بینی با آب نمک می‌تواند از بروز عفونت ویروس کرونا جلوگیری کند.

خیر؛ هیچ مدرکی مبنی بر اینکه شستشوی منظم بینی با آب نمک افراد را از ابتلا به کووید ۱۹ حفظ می‌کند وجود ندارد. شواهد محدودی در دست هستند که طبق آن‌ها شستشوی بینی با آب نمک می‌تواند به بهبود سریع‌تر سرماخوردگی معمولی کمک کند. اما به طور کلی این کار در برابر عفونت‌های تنفسی موثر نیست.

۴. خوردن سیر از ابتلا به کرونا پیشگیری می‌کند

سیر یک ماده غذایی سالم است که ممکن است خواص ضدمیکروبی داشته باشد. با این حال، هیچ شواهدی در دست نیست که نشان دهد مصرف سیر، افراد را در برابر ویروس کرونا محافظت می‌کند.

۵. ویروس کرونا بیشتر افراد مسن را مبتلا می‌کند

همه‌ افراد صرف‌نظر از سنشان ممکن است به ویروس کرونا آلوده شوند. افراد مسن و افراد با شرایط پزشکی موجود (مانند آسم، دیابت و بیماری‌های قلبی) به نظر می‌رسد در مقابل خطرات ناشی از بیماری کووید ۱۹ آسیب‌پذیرتر باشند. سازمان بهداشت جهانی به تمام افراد از هر سنی، توصیه می‌کند برای محافظت از خود در برابر ویروس، بهداشت فردی را رعایت کنند.

۶. مصرف آنتی‌بیوتیک برای درمان و پیشگیری از کوید ۱۹ مفید است

خیر؛ آنتی‌بیوتیک‌ها در برابر ویروس‌ها کاربردی ندارند و برای از بین بردن باکتری‌ها استفاده می‌شوند. ویروس کرونا، یک ویروس است و بنابراین نباید برای پیشگیری از آلودگی به آن از آنتی‌بیوتیک‌ها استفاده کرد. اگرچه ممکن است هنگام بستری در بیمارستان به دلیل کوید ۱۹، برای عفونت‌های جانبی آنتی‌بیوتیک دریافت کنید.

۷. شیوع کرونا از خوردن سوپ خفاش شروع شد

اگرچه دانشمندان اطمینان دارد که این ویروس در حیوانات شروع شده‌است، اما هیچ مدرکی مبنی بر اینکه کرونا از سوپ خفاش ایجاد شده، وجود ندارد.

۸. کرونا از آنفولانزا خطرناک‌تر نیست

بنابر بررسی‌های انجام شده ویروس کرونا ۱۰ برابر مهلک‌تر از آنفولانزای فصلی است و چنانچه شیوع آن همچنان افسارگسیخته بماند، ممکن است میلیون‌ها نفر را قربانی کند.

۹. نوشیدن الکل بدن را ضدعفونی می‌کند

خیر؛‌ استفاده از الکل ۷۰ درصد برای ضدعفونی سطوح و دست‌ها می‌تواند از آلودگی به کرونا جلوگیری کند، اما برعکس آنچه این روزها تصور می‌شود، نوشیدن الکل هیچ تاثیر مثبتی بر ایمنی بدن شما ندارد و برعکس برای آن مضر است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید