تاثیری که در ارتباط با این داروها وجود دارد، هرگز از بین نمی‌رود، اما بهتر است قبل از شروع استفاده از محصولات ضد پیری، صبر کنید تا پوست واقعاً به آن نیاز داشته باشد، استفاده خیلی زود از این محصولات ممکن است باعث کندی سلول‌ها در تولید الاستین و کلاژن شود.

آیا استفاده زود هنگام از داروهای ضدپیری بر روی پوست تاثیر دارد؟ | چه زمانی باید از کرم ضدآفتاب استفاده کنیم؟

به گزارش سلام نو، توجه و مراقبت روزانه، روش اصلی برای تقویت جوانی پوست و محافظت از آن در برابر پیری زودرس است. با آزمایش اطلاعات آرایشی خود، از تأثیر گام‌های برداشته شده در این زمینه اطمینان حاصل کنید.

چین و چروک‌ها اولین علائم پیری

درست و غلط: پیری پوست به میراث ژنتیکی، عوامل خارجی مرتبط با سبک زندگی و قرار گرفتن در معرض آفتاب مربوط می‌شود و این همان دلیل تفاوت چین و چروک بین افراد را توضیح می‌دهد. اما در هر صورت، خطوط کوچک اولین ویژگی قابل توجه پیر شدن پوست است. این خطوط ناشی از خشکی و حرکات مکرر در گوشه چشم، پیشانی و دهان است.

متخصصان توصیه می‌کنند تا حد ممکن از کرم مرطوب کننده و غنی از مواد صاف کننده مانند اسید هیالورونیک و همچنین عناصر تقویت کننده شفافیت پوست را برای حفظ جوانی آن توصیه می‌کنند. برخی پوست‌ها نسبت به سایرین کمتر در معرض چین و چروک هستند.

درست است: تفاوت افراد در این موضوع به نوع پوست، نژاد و فرم صورت مربوط می‌شود. به عنوان مثال نژاد کوکازی بیشتر در معرض چین و چروک و از بین رفتن سفتی پوست قرار دارد، اما نژاد آسیایی، بیشتر در معرض مشکلات لکه‌ها است، در حالی که افراد سیاه پوست بیشتر در معرض مشکلات کم آبی و از دست دادن نشاط پوست هستند.

پوست چرب نسبت به انواع دیگر پوست ضخیم‌تر است و به همین دلیل از پوست در برابر چین و چروک‌های زودرس که بیشتر پوست‌های خشک به آن مبتلا می‌شوند، محافظت می‌کند. قابل توجه است که صورت گرد بیشتر از صورت با زوایای مشخص در برابر چروک‌های زودرس محافظت می‌شود.

متخصصان توصیه می‌کنند هنگام استفاده از کرم مرطوب کننده برای پوست، روزانه مناطق ظهور خطوط ظریف را ماساژ دهند. ماساژ به صاف شدن پوست کمک می‌کند و از تبدیل شدن این خطوط به چین و چروک‌های عمیق جلوگیری کند.

هیچ تفاوتی بین محصولات ضد پیری و ضد چروک وجود ندارد

غلط است: ترکیبات این محصولات با یکدیگر متفاوت است، زیرا محصول ضد چروک تنها برای درمان چین و چروک‌هایی به کار می‌رود که بر اثر خشکی ایجاد می‌شوند. این محصول معمولاً حاوی مواد تشکیل دهنده چربی پوست مانند اسید هیالورونیک و پپتیدها است. اما محصولات ضد پیری یک اثر مکمل دارند و همه جوانب پیری پوست از جمله چین و چروک، لکه‌ها، افتادگی و از دست دادن نشاط را درمان می‌کنند و قادر به جبران خشکی پوست هستند. متخصصان توصیه می‌کنند که از اواسط دهه سی شروع به استفاده از محصولات ضد چروک کرده و از ابتدا یا اواسط دهه چهل به سمت محصولات ضد پیری حرکت کنید.

استفاده زود هنگام از داروهای ضد پیری هیچ تاثیری بر روی پوست ندارد

نادرست است: تاثیری که در ارتباط با این داروها وجود دارد، هرگز از بین نمی‌رود، اما بهتر است قبل از شروع استفاده از محصولات ضد پیری، صبر کنید تا پوست واقعاً به آن نیاز داشته باشد. استفاده خیلی زود از این محصولات ممکن است باعث کندی سلول‌ها در تولید الاستین و کلاژن شود.

متخصصان در مورد محافظت از پوست در برابر پیری زودرس، توصیه به عدم استفاده زود هنگام می‌کنند و اولویت استفاده از این محصولات را به رفع نیازهای پوستی می‌دهند که از یک مرحله به مرحله دیگر تغییر می‌کنند.

سرم باید از همان مارک تایید شده برای کرم روز انتخاب شود

درست و غلط: استفاده از کرم و سرم از دو مارک مختلف هیچ مانعی ندارد. اما استفاده از این دو محصول از یک مارک تجاری مکمل تأثیر آن‌ها را تضمین می‌کند. از سرم معمولاً صبح و عصر روی پوست تمیز قبل از کرم مرطوب کننده یا مغذی استفاده می‌شود تا نیازهای پوست را در زمینه تغذیه و رطوبت برطرف کنند.

استفاده از محصولات ضد آفتاب محدود به فصل تابستان است

غلط است: فیلترهای ضد آفتاب از خطرهای اشعه ماورای بنفش که منجر به آزاد شدن رادیکال‌های آزاد می‌شوند یعنی همان دلیل اصلی پیری زودرس پوست، محافظت می‌کنند. متخصصان توصیه می‌کنند اگر شرایط کار و زندگی ایجاب می‌کند که روزانه ساعات طولانی در هوای آزاد یا در معرض نور آفتاب باشید، از کرم‌های ضد آفتاب در طول سال استفاده کنید.

برای مراقبت از پوست می‌توان از کرم روز در شب استفاده کرد

درست و نادرست: نیازهای پوست بین شب و روز متفاوت است. پوست در طول روز به محافظت از خود در برابر حملات خارجی مشغول است، در حالی که در طول شب خود را تجدید و بازیابی می‌کند. این امر دال بر نیاز پوست به محصولات محافظ و مرطوب کننده روز و محصولات مغذی و ترمیم کننده در طول شب است، اما در صورت عدم وجود کرم شب بهتر است از کرم روز استفاده کنید تا اینکه مراقبت از آن را رها کنید.

استفاده از کرم روز به جای کرم دور چشم امکان پذیر است

نادرست است: پوست اطراف چشم پوست ظریف است و بنابراین به محصولات مراقبتی مناسب این ناحیه که نیازهای آن را در زمینه مبارزه با سیاهی و پف و گودی آن برطرف کند، نیاز دارد. اما هدف از استفاده از کرم روز اغلب محدود به مرطوب سازی پوست و تقویت درخشندگی آن است.

متخصصان پوست توصیه می‌کنند از محصول دور چشم ابتدا در گوشه داخلی چشم استفاده کنید و سپس آن را با حرکات دورانی به سمت گوشه خارجی ماساژ دهید تا گردش خون در این ناحیه تحریک شود.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید