سازمان ملی بهداشت انگلیس، از روش جدیدی برای تشخیص سرطان روده بزرگ در این کشور خبر داد.

روشی برای تشخیص سرطان که بیماران دوربین را می‌بلعند!

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، سازمان ملی بهداشت انگلیس برای تشخیص سرطان روده، روش جدیدی را جایگزین کولونوسکوپی و اندوسکوپی می کند. در این روش بیماران دوربین های کوچکی را که در داخل کپسول جاسازی شده اند، می بلعند.

این کپسول ها در مسیر رسیدن به روده بزرگ می توانند از تومورهای موجود در دستگاه گوارش تصویربرداری کنند. هم اکنون این کپسول ها میان ۱۱ هزار نفر از افرادی که مشکوک به سرطان روده هستند، توزیع شده است و این افراد می توانند در مدت چند ساعت نتیجه آزمایش خود را ببینند. 

این زمان انتظار چند ساعته در مقایسه با زمان انتظار شش هفته ای روش های قبلی، تحولی بزرگ در کشف سرطان روده محسوب می شود. 

مدیر بخش سرطان سازمان ملی بهداشت انگلیس ابراز امیدواری کرده است که این روش به نجات جان بیماران بیشتری کمک کند. در حال حاضر سرطان روده دومین سرطان کشنده در انگلیس است.

سرطان روده بزرگ که همچنین به نام‌های سرطان کولون یا سرطان رکتوم نیز شناخته می‌شود، به رشد سلول‌های سرطانی در کولون یا رکتوم (بخشی از روده بزرگ) گفته می‌شود. این بیماری به دلیل رشد غیرطبیعی سلول‌ها اتفاق می‌افتد که می‌توانند به بافت‌های دیگر بدن حمله کنند یا در آن‌ها تکثیر یابند. نشانه‌ها و علائم این بیماری می‌تواند شامل مواردی همچون خون در مدفوع، تغییر در حرکات روده، کاهش وزن و خستگی همیشگی باشد.

بسیاری از سرطان‌های روده بزرگ به دلیل عوامل ناشی از سبک زندگی و افزایش سن ایجاد می‌شوند و تعداد کمی از موارد به خاطر اختلالات ژنتیکی ارثی اتفاق می‌افتند. عوامل خطر شامل نوع رژیم غذایی، چاقی، سیگار کشیدن و نداشتن فعالیت جسمی کافی است. عوامل مرتبط با رژیم غذایی که خطر این بیماری را افزایش می‌دهند، شامل گوشت قرمز و گوشت‌های فرآوری شده و همچنین مصرف زیاد الکل است. 

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید