ساموئل وربریج، سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا گفت: تنها راه حل بحران یمن سیاسی و دیپلماتیک است.

موضع جدید آمریکا درباره بحران یمن

به گزارش سلام نو به نقل از  ایرنا، سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه در گفت‌وگو با شبکه الجزیره قطر گفت که راه حل سیاسی و دیپلماسی تنها راه برون رفت از بحران یمن است.

ساموئل وربریج سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا در گفت وگو با این رسانه قطری گفت: تنها راه حل بحران یمن سیاسی و دیپلماتیک است.

وی افزود: واشنگتن تمرکز خود را بر روی حل بحران یمن از طریق مذاکره و نیز فراهم کردن زمینه برای کمک رسانی به این کشور خواهد گذاشت.

سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا همچنین گفت: اگر بخواهیم پیامی به حوثی ها (انصارالله) ارسال کنیم راه های مختلفی برای رساندن آن در اختیار داریم.

پیش تر رویترز مدعی شده بود: ۲۶ فوریه (۸ اسفند) بین نماینده تیموتی لاندرکینگ نماینده ویژه آمریکا در یمن و محمد عبدالسلام مسؤول مذاکره کننده حوثی ها در مسقط دیداری صورت گرفته است.

به ادعای رویترز، لندرکینگ پس از دیدار با مقامات سعودی و سازمان ملل در ریاض، با عبدالسلام در مسقط ملاقات کرد. وی همچنین در جریان سفر منطقه ای به کویت، امارات و قطر نیز سفر کرد.

به گفته این منابع آگاه، لندرکینگ از حوثی ها خواسته تا حمله به مارب را متوقف کنند و آنها را ترغیب به تعامل فعال با ریاض در مذاکرات آتش بس کرده است.

در همین رابطه محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله یمن در واکنش به خبر ادعایی رویترز گفت که با آمریکایی ها دیدار نداشته اند بلکه از طریق عمانی ها ارتباط گرفته اند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید