شیر و عسل از خوراکی های پرخاصیت و سودمند است که ترکیب این دو با یکدیگر فواید آن را صدچندان می کند، امروز در این مطلب، قصد داریم خواص فراوان ترکیب شیروعسل را بررسی کنیم تا بدانید به‌چه دلیل باید این ماده را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

خواص باورنکردنی شیر و عسل برای بدن؛ از درمان بی خوابی و کاهش استرس تا سم زدایی

به گزارش سلام نو به نقل از بهداشت نیوز، شیر و عسل دو ماده‌ی غذایی بسیار مقوی می‌باشند که هرکدام سرشار از خاصیت‌های فراوان هستند، بنابراین ترکیب شیر و عسل به‌عنوان یک ماده‌ی مغذی برای سلامتی به‌شمار می‌رود. امروز در این مطلب، قصد داریم فواید بی‌شمار ترکیب شیروعسل را بررسی کنیم تا بدانید به‌چه دلیل باید از این ماده مقوی استفاده کنید. با ما همراه باشید.

مدت‌های مدیدی است که از عسل به عنوان درمان طبیعی برای بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌شود. عسل خواص آنتی اکسیدانی، ضدباکتری، ضد التهابی ضد قارچ دارد. آرامبخش است و به کاهش مشکلات تنفسی کمک می‌کند. در عین حال، شیر میان سایر نوشیدنی‌ها حاوی ویتامین‌های ب کمپلکس، ویتامین آ و دی و مواد معدنی مانند کلسیم، پروتئین حیوانی و اسید لاکتیک است. ترکیب شیر به همراه عسل خواص باورنکردنی برای ارتقای سطح سلامت دارد که در ادامه به مهمترین آنها اشاره می‌کنیم:

۱. پاکسازی بدن

نوشیدن شیر با عسل بدن شما را از درون و بیرون پاک می‌کند. سموم داخل بدن را به بیرون می‌راند. شیر به تنهایی پاک کننده بسیار خوبی است و وقتی شما عسل طبیعی به آن اضافه می‌کنید از مزایای بیشتری بهره‌مند می‌شوید.

۲. کمک به دستگاه گوارش

عسل طبیعی منبع خوبی از پروبیوتیک‌هاست. عسل طبیعی رشد باکتری‌های مفید را تحریک می‌کند. شیر به همراه مقداری عسل به گوارش شما کمک می‌کند. عسل عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می‌بخشد و منجر به تعادل باکتری‌ها در دستگاه گوارش می‌شود؛ بنابراین مصرف عسل و شیر یبوست، نفخ و انقباضات را از بین می‌برد. همچنین از رشد باکتری بد جلوگیری می‌کند.

۳. تقویت استقامت بدن

از جمله مزایای شناخته شده شیر و عسل توانایی آن در بهبود استقامت بدنی می‌باشد. هنگامی که یک لیوان از این نوشیدنی را صبح‌ها مصرف کنید؛ کربوهیدرات، پروتئین و سایر مواد مغذی ضروری که برای شروع یک روز خوب نیاز دارید را دریافت خواهید کرد. عسل همچنین به عنوان بهبود دهنده سیستم متابولیک بدن نیز شناخته شده است و از این رو سرعت بدن را بالا می‌برد تا تمام روز انرژی لازم را داشته باشید.

۴. خاصیت آنتی باکتریایی

ترکیب شیر و عسل خاصیت آنتی باکتریایی دارد. این ترکیب در درمان عفونت‌های مختلف باکتریایی موثر است. باکتری‌هایی مانند استافیلوکوک از این ترکیب آسیب‌پذیر هستند.

۵. بهبود بُنیه

شیر سرشار از پروتئین است و عسل کربوهیدرات شما را تامین می‌کند. ترکیب شیر و عسل با ایجاد انرژی بُنیه شما را تقویت می‌کند. عسل طبیعی متابولیسم شما را افزایش می‌دهد و پروتئین را شکسته و تبدیل به انرژی می‌کند. پروتئین‌ها نیز به اسیدهای آمینه تبدیل می‌شوند. در این فرایند انرژی آزاد می‌شود؛ بنابراین عسل طبیعی به متابولیسم پروتئین‌ها کمک می‌کند.

۶. ازبین برنده استرس

نوشیدن شیر و عسل اثر تسکینی بر بدن دارد، زیرا باعث آزاد کردن سروتونین در مغز و حفظ آرامش می‌شود. کاهش سطح کورتیزول در بدن باعث استرس و متعاقبا باعث آسیب به هورمون‌های داخلی می‌شود. آنزیم‌های طبیعی در عسل باعث ازبین بردن استرس و بهبود خلق و خوی خواهد شد؛ بنابراین دفعه بعد حتما شیر را همراه عسل بنوشید.

۷. سلامت استخوان‌ها

عسل جذب کلسیم در بدن شما را افزایش می‌دهد. از طرفی شیر سرشار از پروتئین است. مصرف ترکیب شیر و عسل جذب کلسیم در بدن را افزایش می‌دهد. کلسیم از بروز مشکلاتی همچون ورم مفاصل و پوکی استخوان جلوگیری می‌کند.

۸. بهبود اختلالات خواب

مصرف شیر و عسل از مدت‌ها پیش به عنوان درمانی برای بی خوابی و اختلالات خواب به کار میرفته است. مصرف عسل باعث می‌شود ترکیبی به نام تریپتوفان انسولین را آزاد کند که این ترکیب در نهایت به سروتونین تبدیل می‌شود. سروتونین انتقال دهنده عصبی است که احساس سلامتی را افزایش می‌دهد، سرانجام سروتونین به ملاتونین تبدیل و اختلالات خواب را برطرف خواهد کرد.

۹. درخشندگی پوست

عسل طبیعی پوست شما را نرم و درخشان می‌کند. شما احساس تازگی خواهید داشت. آلودگی را از پوست شما می‌زداید، زیبایی و جوانی شما را برمی‌گرداند. به عنوان درخشان کننده و بازسازی کننده پوست شناخته شده است. بعد از چند روز کاری دشوار پوست شما خسته است و شما می‌توانید از خواص ماسک عسل و شیر بهره ببرید. با جذب آلودگی‌ها پوست را تمیز می‌کند و پوستی زیبا و نرم را تجربه خواهید کرد.

نه تنها پوست شما را تمیز می‌کند بلکه به از بین رفتن جای زخم نیز کمک می‌کند. حتی ممکن است جای زخم آبله مرغان را نیز از بین ببرد. آکنه هم یکی دیگر از مشکلات پوستی رایج است که زنان و مردان زیادی درگیر آن هستند. استفاده منظم از ماسک شیر و عسل به کاهش قرمزی و تکرار آکنه در پوست شما کمک می‌کند.

۱۰. بهبود بیماری‌های تنفسی

نوشیدن عسل به همراه شیر گرم برای درمان عفونت دستگاه تنفسی و برطرف کردن باکتری‌های موجود در گلو موثر است. در طب سنتی برای درمان سرماخوردگی و سرفه از مخلوط شیر و عسل استفاده می‌کنند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید