کارفرمایان برخی کارگاه‌های کوچک کارگران را تهدید می کنند که اگر دنبال عیدی کامل باشید، اخراج می شوید.

تهدید به اخراج کارگران برای درخواست عیدی کامل!

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، کارگران برخی کارگاه‌های تولیدی کوچک، از تهدید جدید کارفرمایان برای‌عدم تمدید قرارداد در سال بعد خبر می‌دهند.

این کارگران که قرارداد آن‌ها پایان اسفندماه تمام می‌شود و باید برای ادامه کار، قرارداد جدید داشته باشند؛ می‌گویند: کارفرما ما را تهدید کرده که اگر حق و حقوق خود را کامل بخواهید یا دنبال عیدی کامل باشید، سال بعد، قرارداد کاری شما تمدید نمی‌شود و اخراج می‌شوید.

این کارگران که برخی از آن‌ها چندین سال سابقه کار دارند، در انتقاد از این وضعیت می‌گویند: چون قراردادمان موقت است، دستمان به جایی بند نیست؛ می‌ترسیم که سال بعد با ما قرارداد جدید نبندند؛ بنابراین مجبوریم هرچه کارفرما می‌گوید، گوش دهیم! از ترس بیکار شدن، سراغ شکایت نمی‌رویم.

وضعیت بغرنج این کارگران در حالی بغرنج‌تر می‌شود که به یاد داشته باشیم اصولاً بازرسان کار برای سرکشی به کارگاه‌های کوچک ورود نمی‌کنند و هیچ کس از نوع تعامل کارفرما با این کارگران مطلع نمی‌شود.

این کارگران می‌گویند: از ترس بیکار شدن مجبوریم با عیدی یک میلیون و پانصد هزار تومانی یعنی کمتر از نصف مقدار قانونی، بسازیم و دم برنیاوریم!

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید