شیر و عسل از ترکیبات خوشمزه و مقوی در طبیعت است که خواص فراوانی برای سلامتی افراد دارد.

خواص باورنکردنی شیر و عسل برای سلامتی بدن | خاصیت آنتی‌بیوتیکی و تقویت ایمنی بدن با شیر و عسل

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا،  شیرعسل ترکیب پرطرفداری است که فواید زیادی برای سلامتی و زیبایی دارد. 

عسل ، یک ماده آنتی‌اکسیدان‌، ضد قارچ و آنتی بیوتیک است و دارای خواص ضد التهابی و ضد درد است که حتی برای آرام کردن دردهای ناشی از بیماری‌های ویروسی کاربرد دارد. از طرف دیگر، شیر یک منبع غنی از کلسیم، پروتئین، ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسید لاکتیک است. فراموش نشود که مردم شیر را به عنوان منبع اصلی و کاملی از کلسیم می‌شناسند.

در بالا به برخی از خواص بی‌شمار شیر و عسل به صورت جداگانه اشاره شد. حال به بعضی از اثرات مثبت ترکیب شیرعسل بر نقاط مختلف بدن پرداخته می‌شود.

شیرعسل و خاصیت ضد پیری

در زمان‌های قدیم، مردم برای به ‌دست آوردن قدرت و جوانی از ترکیب شیرعسل استفاده می‌کردند. از جمله این جوامع، علاوه بر مردم ایران، یونانیان، مصریان و سرخ‌پوستان آمریکا بودند. از آنجایی که شیر و عسل می‌تواند به داشتن زندگی طولانی کمک کند، این ترکیب را به عنوان اکسیر زندگی می‌شناسند. ا

شیر عسل و تاثیر آن بر گوارش

شیرعسل، این ترکیب عجیب و مقوی، باکتری‌های موجود در دستگاه گوارش را متعادل می‌سازد تا هضم بهتری انجام شود. به این دلیل که عسل باعث رشد پروبیوتیک‌ها یا همان باکتری‌های مفید موجود در روده می‌شود. ضمن این‌که پروبیوتیک‌های موجود در عسل بر روی نوع خاصی از پروبیوتیک‌ها به نام بیفیدوباکتریوم که در شیر موجود است، اثر می‌گذارند. همچنین این ترکیب از التهابات داخلی و یبوست هم جلوگیری می‌کند.

شیرعسل و کمک به استقامت بدن

مصرف شیرعسل هر روز صبح به همراه صبحانه، به بالا رفتن استقامت بدن کمک می‌کند. شیر سرشار از پروتئین است. عسل هم کربوهیدرات دارد و برای تحرک و سوخت‌وساز بدن بسیار مفید است. پروتئین‌های موجود در شیر با آنزیم‌های بدن واکنش نشان می‌دهند و باعث تولید اسیدهای ضروری برای بدن می‌شوند. مواد اضافی تشکیل شده در این واکنش، اکسید شده و به عنوان انرژی قابل استفاده می‌شود. همچنین این ماده برای کودکان و نوجوانان بسیار توصیه می‌شود چرا که باعث افزایش نیروی جسمانی و بنیه آن‌ها می‌شود.

تأثیر شیر عسل بر ایمنی بدن

شیر عسل با داشتن ویتامین‌ها، املاح معدنی، پروتئین‌ها و کربوهیدرات، بدن ما را در برابر بیماری‌ها مقاوم می‌سازد و ایمنی بدن را بالا می‌برد. همانطور که در مقدمه اشاره شد، عسل یک آنتی‌بیوتیک طبیعی است و بدن را در مقابل بیماری‌ها مقاوم می‌سازد.

شیرعسل و سلامت استخوان‌ها

یکی از فواید این ترکیب فوق‌العاده، اثر مثبت آن در سلامتی استخوان‌ها است. اثرات مثبت شیر بر استخوان به علت داشتن کلسیم و ویتامین D بر کسی پوشیده نیست. عسل هم با داشتن خواص ضد درد باعث برطرف شدن التهابات استخوانی و مفاصل می‌شود. این خواص ضد التهام به علت وجود اسید فرمیک در عسل است.

خاصیت آنتی‌بیوتیکی این نوشیدنی

با نوشیدن شیرعسل، به علت وجود آنتی‌بیوتیک دیاستاز در عسل و همچنین ویتامین‌ها و پروبیوتیک‌های موجود در شیر، باکتری‌های مضر بدن از بین می‌روند.

خواص شیر عسل برای پوست

ماسک شیر و عسل، سلول‌های پوستی را نرم می‌کند و به لطافت پوست کمک می‌کند. ناگفته نماند که این ماسک باعث جلوگیری از چین و چروک پوست و ترک لب‌ها هم می‌شود. پوستی سالم است که میزان رطوبت لازم را داشته ‌باشد و پوستی که خشک شده ‌باشد، به راحتی آسیب می‌بیند. با توجه به مواد معدنی که در این ترکیب وجود دارد، شیرعسل به راحتی می‌تواند رطوبت را به تمام سطح پوست صورت برساند.

البته خواص شیر و عسل تنها به پوست خلاصه نمی‌شود بلکه برای مو هم مناسب است پس در ادامه طرز تهیه ماسکی مناسب مو را بخوانید.

محلول شیرعسل برای ترمیم مو

۲ قاشق غذاخوری عسل

نصف پیمانه شیر پر چرب

مواد بالا را باهم مخلوط کنید تا جایی که کاملا در هم آمیخته شوند. می توانید غلظت آن را با کم و زیاد کردن شیر و عسل، تنظیم کنید. سپس آن را روی موی آسیب‌دیده بمالید و ۴۰ دقیقه این مخلوط را روی مو نگه دارید تا اثر خود را بگذارد. سپس آن را بشویید و تمیز کنید.

نکته:

شیرعسل را هیچ وقت در کتری یا شیرجوش نجوشانید. چرا که عسل با دمای بسیار بالا سازگار نیست و خواص خود را از دست می‌دهد. دمای بالای عسل، باعث تولید و فعال شدن سمی با نام HMF می‌شود که اثر فوری بر بدن ندارد و به مرور زمان در کبد ذخیره شده و سلامتی فرد را به مخاطره می‌اندازد. این ترکیب را در یک دمای مناسب نه خیلی سرد و نه خیلی گرم مصرف کنید.

به این دلایل شیرعسل بنوشید !

مبتلایان به کمردرد صبح ناشتا، شیر تازه کم‌چرب گاو با عسل طبیعی مصرف کنند

شیر و عسل موجب تغییر و افزایش آب منی می‌شود

درخشانی پوست می‌آورد و خشکی پوست را از بین می‌برد

به تقویت استخوان‌های بدن کمک می‌کند

باعث بهتر کار کردن سیستم گوارشی می‌شود 

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید