خوراک مرغ و لوبیا سبز یکی از غذاهای سالم و مقوی است که می‌توان آن را مطابق رژیم غذایی گیاهخواران تهیه کرد، در گزارش زیر طرز تهیه خوراک مرغ و لوبیا سبز را به شما آموزش خواهیم داد.

خوراک مرغ و لوبیا سبز؛ غذایی سالم و مقوی + طرز تهیه

خوراک مرغ یا خوراک مرغ و لوبیا سبز، خوراکی بسیار راحت و لذیذ و پر از خاصیت است. با توجه به اینکه فصل برداشت و فراوانی لوبیا سبز در تابستان است احتمالا همگی لوبیا سبز آماده را در فریزر برای فصل‌های دیگر سال نگه‌داری می‌کنند. در این یادداشت به سراغ طرز تهیه خوراک مرغ و لوبیا سبز می‌رویم.

با شنیدن لوبیا اکثرا به یاد لوبیا پلو می‌افتند، اما خوراک لوبیا لذیذتر و پرطرفدارتر از لوبیا پلو است. از مزه خوراک لوبیا که بگذریم خواص و مقوی بودن این غذا نیز مطرح است و توصیه می‌کنیم این غذا را ماهی یک بار در برنامه غذایی خود قرار دهید و از خواص آن بهره‌مند شوید.

خود لوبیا نیز به جهت کم کالری بودن و فاقد چربی بودن از جمله مواد خوراکی است که در طول رژیم غذایی توصیه می‌شود. خوراک لوبیا یا خوراک مرغ را می‌توان با نان یا برنج سرو کرد، البته اگر رژیم غذایی بدون برنج و نان دارید این غذا را می‌توان مثل آش خالی نیز میل کرد.

خوراک لوبیا غذای بسیار خوش طعمی است که تنها در ۲ تا ۳ ساعت تهیه می‌شود.  

مواد لازم

این دستور پخت برای ۲ نفر در نظر گرفته شده است و برای تعداد بیشتر کافی است نسبت به تعداد افراد، به میزان مواد اولیه اضافه کنید.

فیله مرغ ۴ عدد

سیب زمینی ۲ عدد متوسط

هویج ۳ عدد متوسط

لوبیا سبز ۲ لیوان

پیاز ۱ عدد بزرگ

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری

نمک، فلفل، زردچوبه و پودر سیر به میزان لازم

نکات طرز تهیه خوراک مرغ و لوبیا سبز

می‌توانید برای طعم بهتر و لذیذتر از قارچ و ذرت نیز استفاده کنید. همچنین برای رنگ و طعم بهتر نیز می‌توانید کمی زعفران دم کرده و یک ربع پایانی به غذا اضافه کنید.

اگر لعابدار می‌پسندید می‌توانید یک سیب‌زمینی را درسته در غذا انداخته و یک ربع پایانی درآورید و له کنید و به غذا اضافه کنید.

اگر پودر عصاره مرغ دارید می‌توانید برای طعم بهتر به غذا اضافه کنید فقط دقت کنید در صورت استفاده از عصاره مقدار نمکتان را خیلی کمتر کنید.

اگر مزه و رنگ گوجه را می‌پسندید نیم ساعت پایانی ۲ عدد گوجه را رنده کرده و به غذا اضافه کنید.

برای طعم بهتر و همچنین خواص بیشتر می‌توانید به جای آب برای پخت مواد از آب مرغ که قبلا برای سوپ تهیه کرده‌اید و کنار گذاشته‌اید استفاده کنید.  

طرز تهیه خوراک مرغ و لوبیا سبز

برای شروع، هویج‌ها خرد کنید. دقت داشته باشید در خرد کردن مواد نه به قدری ریز خرد کنید که زیر دندان حس نشود و یا در پخت له شوند و نه به قدری درشت که ظاهر غذا را نازیبا کند.

اینکه اول از همه به سراغ هویج‌ها میریم به این علت است که هویج به ۲ ساعت زمان جهت پخت نیاز دارد. حالا قابلمه‌ی مورد نظر را برداشته و از نصف بیشتر در آن آب بریزید.

قابلمه را روی حرارت زیاد گذاشته و هویج‌ها را به آن اضافه کنید. در همین حین به سراغ لوبیا سبز می‌رویم، لوبیا سبز را به اندازه بند انگشت خرد کنید و به قابلمه اضافه کنید.

حالا فیله‌ها را خرد کنید، دقت داشته باشید، چون فیله ظریف و لذیذ است به قدری ریز خرد نکنید که طی پخت بافت خود را از دست بدهد و در غذا معلوم نشود. معمولا مرغ در این غذا از سایر مواد خوراکی کمی بزرگتر است. حالا مرغ خرد شده را به قابلمه اضافه کنید.

اگر آب قابلمه جوشید زیر آن را کم کرده و درب آن را بگذارید. حالا به سراغ سیب‌زمینی بروید و آن را خرد کنید. این غذا، چون از چند مواد خوراکی تشکیل شده و همه آن‌ها در غذا باید دیده شوند پس سعی کنید همه را به یک اندازه خرد کنید تا ظاهر غذا زیباتر شود.

بعد از خرد کردن سیب‌زمینی آن‌ها را نیز به قابلمه اضافه کنید. حالا نوبت به آماده کردن سس غذا می‌رسد. برای سس تابه‌ای را برداشته و پیاز را در آن نگینی خرد کنید.

حالا تابه را روی شعله قرار دهید و روغن بریزید. پیاز را تفت داده تا رنگ کاراملی به خود بگیرد. هرچه در پیاز سرخ کردن صبر بیشتری داشته باشید قطعا غذای خوس طعم‌تری خواهید داشت.

بعد از سرخ شدن پیازها ادویه را به آن اضافه کنید و تفت دهید. حالا رب را اضافه کنید و کمی سرخ کنید تا غذایتان خوش طعم‌تر و خوش رنگ‌تر شود.

حالا سس آماده شده را به قابلمه اضافه کنید تا به غذا مزه دهد. بعد از تمام شدن زمان پخت غذای شما آماده است و نوش جان./ رادی کالا

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید