در این مطلب آموزش طرز تهیه نانایمو بار، دسر کانادایی معروف و محبوب دنیا و مواد لازم برای تهیه آن را مشاهده می کنید.

روش پخت دسر یخچالی نانایمو بار

به گزارش سلام نو به نقل از پارسینه، در مطلب زیر طرز تهیه نانایمو بار، دسر کانادایی معروف و محبوب در دنیا را بخوانید.

مواد لازم برای لایه زیرین دسر

بیسکوییت (ویفر) پودر شده: ۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی

پودر نارگیل: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی

گردو و بادام خردشده: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی

شکر: ۱/۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی

کره: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی

پودر کاکائو: ۵ قاشق غذاخوری

تخم‌مرغ: ۱ عدد

مواد لازم برای لایه وسط

پودر کاسترد (وانیلی): ۲ قاشق غذاخوری

خامه: ۳ قاشق غذاخوری

کره: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی

پودر قند: ۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی

مواد لازم برای لایه رویی (لایه سوم)

کره: ۲ قاشق غذاخوری

شکلات: ۱۰۰ گرم

طرز تهیه نانایمو بار

در اولین مرحله از دستور پخت نانایمو بار، لایه زیرین را درست کنید. چون باید برای مدتی در یخچال بماند. در یک ظرف مناسب، تخم مرغ را بشکنید و با همزن بزنید تا کف کند و حجم بگیرد. در یک ظرف دیگر، کره را به روش بن‌ماری و روی حرارت غیرمستقیم ذوب کنید. شکر و پودر کاکائو را در حالی‌که ظرف روی حرارت غیر مستقیم قرار دارد، اضافه کنید. تخم مرغ را اضافه کنید و همه مواد را با هم بزنید. وقتی به خوبی مخلوط شدند، ظرف را از روی حرارت بردارید.

ویفر را پودر کنید و با پودر نارگیل و بادام (یا گردو و فندق) مخلوط کنید. همه را در یک قالب که با کره چرب کرده‌اید، بریزید. با پشت قاشق یا لیوان، محکم فشار دهید تا یکدست و منسجم شوند. ظرف را برای حدود ۱ ساعت در یخچال بگذارید تا خودش را کاملا بگیرد.

حالا سراغ لایه وسط دسر کانادایی نانایمو بار بروید. پودر کاسترد، کره، خامه و پودر قند را در یک ظرف بریزید و با همزن بزنید تا کاملا مخلوط و غلیظ شوند. قالب را از یخچال بیرون بیاورید و این مواد را روی لایه زیرین بریزید و دوباره در یخچال قرار دهید.

در آخرین مرحله از دستور پخت دسر کانادایی نانایمو بار، کره را با شکلات تخته‌ای در یک ظرف می‌ریزیم و روی حرارت قرار دهید. این کار را به روش بن‌ماری انجام دهید. بعد از اینکه شکلات کاملا ذوب شد، صبر کنید تا کمی خنک شود. قالب را از یخچال بیرون بیاورید و شکلات را روی لایه دوم بریزید. دسر را دوباره در یخچال بگذارید تا خنک شود. بعد از اینکه کاملا خودش را گرفت، نانایمو بار را با یک چاقو که گرم کرده‌اید، برش برنید. این کار باعث می‌شود مواد به کار رفته در آن ترک نخورد. دسر کانادایی نانایمو بار را در ظرف مناسب سرو و همراه با چای یا قهوه سرو کنید.


فوت و فن‌های طرز تهیه نانایمو بار دسر کانادایی

*بیسکویتی را که برای لایه زیرین انتخاب می‌کنید، ترجیحا از نوع کراکر یا ویفر باشد.

*در صورتی‌که بخواهید لایه دوم سفت‌تر شود، ۱ قاشق چای‌خوری ژلاتین و ۲ قاشق غذاخوری آب را روی حرارت غیرمستقیم و به روش بن ماری ذوب و به مواد اضافه کنید.

*می‌توانید برای تهیه لایه دوم از شیر هم استفاده کنید و از میزان خامه کم کنید. ولی در این صورت، باید مواد را روی حرارت قرار دهید تا به غلظت مناسب برسند سپس به لایه زیرین اضافه کنید.

*هرچند شکلاتی را که برای روی نانایمو بار انتخاب می‌کنید، به ذائقه شما بستگی دارد، ولی بهتر است از شکلاتی استفاده کنید که کمی تلخی داشته باشد تا به دستور پخت اصلی نزدیک‌تر شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید