از سوی دفتر یونیسف در ایران، شهرداری اصفهان به عنوان اولین شهر کاندیدای دوستدار کودک در ایران معرفی گردید.

معرفی اصفهان به عنوان نخستین شهر کاندیدای دوستدار کودک یونیسف

به گزارش سلام نو به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، نشان کاندیداتوری شهر دوستدار کودک از سوی رئیس دفتر یونیسف در ایران به شهردار اصفهان اعطا شد. پس از دریافت رسمی لوگوی کاندیداتوری ابتکار شهر دوستدار کودک یونیسف، شهرداری اصفهان متعهد می‌شود طی دو سال آینده برنامه اقدام مرتبط را که بر اساس تفاهم‌نامه امضا شده بین وزارت کشور، دفتر کشوری یونیسف در ایران و شهرداری اصفهان را  اجرا کند.

برنامه اقدام ابتکار شهر دوستدار کودک شهرداری اصفهان در کمیته ملی هماهنگی ابتکار شهر دوستدار کودک در راستای همکاری مشترک وزارت کشور و یونیسف در ایران در مهر ماه ۱۳۹۹ به تصویب رسید و در خرداد ماه ۱۳۹۹ نیز ۱۲ شهر شامل اصفهان، بندرعباس، تبریز، تهران، رشت، سمنان، شیراز، کرمان، گرگان، مشهد، همدان و یزد به عنوان شهرهای پایلوت ابتکار شهر دوستدار کودک در ایران انتخاب شدند.

طرح ابتکار شهر دوستدار کودک با حمایت دولت‌های ملی و محلی، سازمان‌های مردم‌نهاد، بخش خصوصی، رسانه‌ها، دانشگاه‌ها و با همکاری یونیسف، بیش از ۳۰ میلیون کودک را در ۳۰۰۰ شهر و جامعه محلی در بیش از ۵۸ کشور تحت پوشش قرار داده است.

رحیم ساکی رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور در مراسم اعطای نشان کاندیداتوری شهر دوستدار کودک به شهردار اصفهان که توسط رئیس دفتر یونیسف در ایران صورت گرفت، گفت: توسعه دیپلماسی شهری و افزایش تعاملات بین‌المللی شهرها و عضویت در شبکه‌های جهانی در دستور کار مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل قرار دارد. در همین راستا موضوعاتی چون خواهرخواندگی شهرها با شهرهای دنیا، عضویت در شبکه شهرهای جهانی چون شهر خلاق یونسکو، شهر دوستدار سالمند و ... پیگیری و انجام شده است.

ساکی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با تشریح این موضوع که تمام آرزوی بشریت در دست کودکان است، گفت: هماهنگی و هم‌افزایی بین دستگاه‌های متولی حوزه کودکان برای احقاق حقوق همه‌جانبه کودکان و نوجوانان نیاز است و بر توجه به مناطق کمتر برخوردار، کودکان محروم و کودکان با نیازهای ویژه در برنامه‌ریزی‌ها و اجرای فعالیت‌ها تاکید کرد.

مندیپ اوبرایان، نماینده دفتر یونیسف در ایران نیز در این نشست گفت: من به تمامی ذینفعان به خصوص در  اصفهان توصیه می‌کنم تا گوش کردن به کودکان را در اولویت قرار دهند و آنها را در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت دهند تا بتوانند رویاهای کودکان و شهری را که آرزو دارند در آن زندگی کنند را برای آینده ما و نسل بعدی درک کنند. ابتکار ایجاد شورای مشورتی کودکان قدمی مناسب در این مسیر محسوب می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید