سفیر روسیه در آمریکا ضمن انتقاد از اظهارات یک مقام نظامی آمریکایی مبنی بر احتمال آغاز جنگ هسته‌ای میان روسیه و آمریکا، گفت: چنین اظهاراتی از فرماندهان نظامی عاقل بعید است.

ایده آغاز جنگ هسته‌ای با روسیه در ذهن سیاستمداران بی عقل پرورانده می‌شود

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، آناتولی آنتونف در گفت و گو با شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴ گفت: بسیار بعید بنظر می رسد که یک فرمانده نظامی آمریکایی که عاقلانه فکر می کند، احتمال آغاز جنگ هسته ای این کشور با روسیه را بررسی می کند.

وی افزود: من فکر نمی کنم که ژنرال های آمریکایی که عاقلانه فکر می کنند به جنگ هسته ای با روسیه فکر می کنند. من معتقدم که چنین ایده ای در سر سیاستمداران (از نظر عقلی) ناسالم پرورانده می شود.  

به گزارش ریانووستی دریاسالار چارلز ریچارد، فرمانده واحد فرماندهی استراتژیک ارتش آمریکا طی یک بررسی جدید مهم در مورد عدم توازن جهانی قوای هسته‌ای هشدار داد و گفت: آمریکا باید برای یک جنگ هسته‌ای با چین یا روسیه آماده و به دنبال راه‌های جدید برای بازداشتن هر دو کشور از استفاده از سلاح‌های استراتژیک جدید باشد.

سفیر روسیه در واشنگتن در ادامه به تمدید پیمان «استارت-۲» میان روسیه و آمریکا اشاره و اظهار کرد که این توافق بر میزان بازرسی‌های نظارتی تسلیحاتی میان دو کشور تأثیرگذار نخواهد بود.

وی در ادامه خاطرنشان که آمریکا و روسیه در خصوص مسائل کنترل تسلیحاتی با یکدیگر همکاری خواهند کرد و این کار بسیار دشوار و پیچیده است.

سفیر روسیه گفت: مذاکرات درباره این مساله نه فقط مسائل فعلی تسلیحاتی بین روسیه و آمریکا  را در بر می‌گیرد بلکه مسائل نوظهور مانند سیستم‌های تسلیحاتی پیشرفته را نیز پوشش خواهد داد.

روسیه و امریکا بزرگترین زرادخانه هسته ای جهان را دارند و ۹۰ درصد تسلیحات هسته ای در سطح جهانی به این دو کشور تعلق دارد.

دو کشور هر سال چند دور مذاکرات تسلیحاتی برای حفظ ثبات راهبردی در سطح جهانی برگزار می کنند.

مسائل مربوط به تسلیحات هسته ای و موشک های پرتاب کننده این تسلیحات در سالهای اخیر به اختلافات بزرگ میان روسیه و آمریکا منجر شده است که بر روابط دو کشور سایه انداخته است.  

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید