املت گوجه‌فرنگی از غذاهای ساده و خوشمزه ای است که به راحتی و در زمان کوتاه تهیه می شود، در گزارش زیر طرز تهیه املت گوجه فرنگی خوشمزه به سبک قهوه خانه ای را به شما آموزش خواهیم داد.

نحوه درست کردن املت گوجه فرنگی به سبک قهوه‌خانه‌ای

املت گوجه‌فرنگی از آن‌دسته غذاهای ساده و خوشمزه و بسیار محبوب ایرانی است که برای تمام وعده‌های غذا در طول شبانه‌روز مناسب و پرطرفدار است. بسیاری از افراد تصور می‌کنند املت گوجه‌فرنگی یک غذای ساده و دم دستی است که مبتدی‌ترین افراد در امر آشپزی هم قادرند آن را عمل بیاورند اما واقعیت چیز دیگری است. اگر می‌خواهید یک املت گوجه‌فرنگی حرفه‌ای و خوشمزه با طعم املت‌های رستورانی و کافه‌های قدیمی و مشهور درست کنید باید فوت و فن‌های درست کردن املت حرفه‌ای را بلد باشید. نکات حرفه‌ای و فوت و فن‌های درست کردن یک املت فوق‌العاده خوشمزه با رب یا گوجه‌فرنگی قهوه‌خانه‌ای حرفه‌ای و خوشمزه را بخوانید.

مواد لازم برای ۴ نفر

تخم‌مرغ: ۴ عدد

گوجه‌فرنگی: ۸ عدد متوسط

کره: ۵۰ گرم

شنبلیله تازه:  ۱ قاشق غذاخوری

آویشن: ½ قاشق چایخوری

نمک، فلفل و زدرچوبه: به مقدار دلخواه

طرز تهیه 

مرحله اول

برای تهیه یک املت گوجه‌فرنگی قهوه‌خانه‌ای حرفه‌ای و خوشمزه حتما باید گوجه‌فرنگی‌ها را بعد از شستن «بلانچ» کنید. روش بلانچ کردن گوجه‌فرنگی که پیش از این گفته‌ایم به این صورت است که بعد از جوش آوردن آب در یک قابلمه گوجه‌فرنگی‌ها را به آب جوش اضافه کنید و به مدت ۲ تا ۳ دقیقه در آب در حال جوش باقی بگذارید.

مرحله دوم

سپس بلافاصله گوجه‌فرنگی‌ها را در یک کاسه یخ بگذارید تا پوست آن‌ها به راحتی کنده شود. بعد از مدت کمی پوست گوجه‌فرنگی‌ها را به راحتی با دست جدا کنید. برای درست کردن یک املت گوجه‌فرنگی حرفه‌ای و خوشمزه به هیچ‌وجه نباید گوجه‌فرنگی پوست داده باشد. سپس گوجه‌فرنگی‌ها را در قطعات ریز و نگینی خرد کنید.

مرحله سوم

در یک ماهیتابه بزرگ و ترجیحا نچسب گوجه‌فرنگی‌ها را بریزید و روی شعله ملایم گاز اجازه دهید آب گوجه‌فرنگی گرفته شده و نرم شوند. از همان ابتدای پخت گوجه‌ها شنبلیله را اضافه کنید تا مزه خامی آن گرفته شود. حین پختن گوجه‌فرنگی و شنبلیله مرتب این ترکیب را هم بزنید تا ته نگیرد. کمی مانده به تمام شدن آب گوجه‌فرنگی زردچوبه را اضافه کنید و هم بزنید تا هم زردچوبه به خورد گوجه‌فرنگی و شنبلیله برود و هم طعم خامی آن گرفته شود.

مرحله چهارم

بعد از کشیده شدن آب گوجه‌فرنگی و پختن شنبلیله، کره را اضافه کنید. بعد از آب شدن کره تخم‌مرغ‌ها را داخل ماهیتابه بشکنید. به هیچ‌وجه بلافاصله بعد از اضافه کردن تخم‌مرغ شروع به هم زدن نکنید. از سوی دیگر هم زدن تخم‌مرغ نباید زیاد به تاخیر بیفتد چون تخم‌مرغ‌ها تکه تکه می‌شوند. چند ثانیه صبر کنید تا تخم‌مرغ‌ها کمی خودشان را بگیرند و سپس شروع به هم زدن کنید. نمک را در این مرحله اضافه کنید و بعد از سرخ شدن تخم‌مرغ‌ها روی املت کمی فلفل سیاه و آویشن بپاشید. این یک طرز تهیه املت خوشمزه به سبک حرفه‌ای و قهوه‌خانه‌ای با   یا گوجه فرنگی است که پیشنهاد می‌کنیم حتما امتحان کنیم.

فوت و فن املت رب یا گوجه‌فرنگی حرفه‌ای و خوشمزه برای سلیقه‌های مختلف

*اگر طعم پیاز داغ را در املت می‌پسندید بعد از کشیده شده آب گوجه‌فرنگی مقداری پیاز داغ که از قبل آماده کرده‌اید به آن اضافه کنید.

*اضافه کردن فلفل دلمه‌ای به املت کاملا سلیقه‌ای است و در صورت تمایل بعد از کشیده شده آب گوجه‌فرنگی و به روغن افتادن می‌توانید فلفل دلمه‌ای را اضافه کنید. اگر شنبلیله به املت گوجه‌فرنگی اضافه کنید بهتر است فلفل دلمه‌ای را حذف کنید.

*برای درست کردن یک املت گوجه‌فرنگی حرفه‌ای و خوشمزه بهتر است به املت رب‌ گوجه‌فرنگی اضافه نکنید. اما در صورت تمایل می‌توانید کمی پیش از به روغن افتادن گوجه‌فرنگی‌ها یک قاشق غذاخوری یا کمتر رب اضافه کنید.

*یک روش دیگر برای درست کردن یک املت گوجه‌فرنگی حرفه‌ای و خوشمزه که البته کاملا به سلیقه غذایی و ذائقه شما بستگی دارد این است که  پیاز داغ، یک حبه سیر رنده شده، و زردچوبه مخلوط با سبزی‌های معطر مثل جعفری را تفت بدهید سپس بعد گوجه‌فرنگی‌های نگینی خرد شده را اضافه کنید، وقتی آب گوجه‌فرنگی جمع شد و به روغن افتاد، تخم مرغ‌ها را بشکنید.

*برای طرز تهیه یک املت خوشمزه اگر فرصت بلانچ کردن گوجه‌فرنگی‌ها را ندارید آن‌ها را رنده کنید یا در مخلوط‌کن پوره کنید.

اگر دوست دارید تخم‌مرغ‌ها در املت به صورت درسته باشند به جای هم زدن، درب ماهیتابه را بگذارید و بنا بر سلیقه و هر مقدار که دوست دارید تخم‌مرغ‌ها سفت یا عسلی یا حد وسط این دو باشند شعله گاز را خاموش کنید و بلافاصله درب ماهیتابه را بردارید.

*اگر احساس کردید به مقدار بیشتری کره یا روغن نیاز دارید طبق خواسته و نظر خودتان مقداری دیگر کره یا روغن حیوانی یا روغن مایع قبل از اضافه کردن تخم‌مرغ‌ها به محتویات ماهیتابه اضافه کنید.

*اگر می‌خواهید تخم‌مرغ‌ها را در املت هم بزنید به هیچ‌وجه درب ماهیتابه را نبندید. یک روش بهتر این است که قبل از اضافه کردن تخم‌مرغ‌ها به گوجه‌فرنگی، آن‌ها را در یک ظرف جداگانه هم بزنید و سپس به گوجه‌فرنگی‌ها اضافه کنید. کمی که تخم‌مرغ خودش را گرفت آن را هم بزنید. / مجله کوروش

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید