بهمن نقیبی، معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی گفت: ۹۶۰ هزار قطعه از طیور به دلیل ابتلا به آنفلوانزای حاد پرندگان معدوم شدند.

سازمان دامپزشکی: ۹ استان گرفتار آنفلوانزای حاد پرندگان هستند

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی گفت: بنابر آمار تاکنون ۹۶۰ هزار قطعه طیور درگیر آنفلوانزای حاد پرندگان شدند.

بهمن نقیبی معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، از شیوع مجدد آنفلوانزای حاد پرندگان در برخی نقاط خبر داد و گفت: طی چند روز اخیر در استان‌های خوزستان، البرز و کرمانشاه چند واحد طیور بومی درگیر شدند.

۹ استان گرفتار آنفلوانزای حاد پرندگان

او افزود: بنابر آخرین آمار ۳۴ کانون در ۹ استان کشور همچون خوزستان، البرز، مرکزی، مازندران، کرمانشاه، خراسان جنوبی، تهران، اردبیل و آذربایجان غربی گرفتار آنفلوانزای حاد پرندگان شدند.

نقیبی ادامه داد: طی چند روز اخیر برخی از واحدهای طیور بومی در استان‌های خوزستان، البرز و کرمانشاه گرفتار بیماری شدند.

به گفته این مقام‌مسئول، تاکنون ۹۶۰ هزار قطعه درگیر آنفلوانزای حاد پرندگان شدند.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی با اشاره به اینکه طی ۲ تا ۳ روز اخیر گزارشی جدیدی از درگیری بیماری در واحدهای طیور صنعتی در خراسان‌جنوبی نداشتیم، بیان کرد: طی روزهای اخیر آنفلوانزای حاد پرندگان در طیور بومی روستایی گزارش شده بود.

نقیبی در پایان تصریح کرد: طی یک تا ۲ ماه اخیر، بیماری آغاز شده و تقریبا تمامی کشورهای اروپایی، شرق آسیا و کشورهای همسایه ما درگیر این بیماری شدند که در سایه شیوع این بیماری آسیب جدی به صنعت طیور وارد شده است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید