اسهال یکی از عوارض شایع گوارشی است که اکثر افراد در طول زندگی آن را تجربه می کنند و تغذیه و رژیم غذایی در این زمان بسیار حائز اهمیت است، سوپ مرغ غذای مناسبی برای زمان اسهال است.

خوراکی های مفید برای تقویت بدن در زمان اسهال

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، نسرین علیزاده افزود: در زمان اسهال از جوجه آب پز یا بخارپز استفاده کنید چرا که این نوع طبخ جوجه، قوام ملایم و مناسبی ایجاد می‌کند و قابلیت هضم پروتئین جوجه را بالا می‌برد همچنین مواد مغذی لازم در شرایط اسهال را تامین می کند.

وی بیان کرد: مصرف مایعات به ویژه آب در طول روز برای جبران کم آبی بدن در این افراد توصیه می‌شود و بهتر است مایعات بین وعده های غذایی نوشیده شود و حجم غذا در هر وعده غذایی کاهش یابد.

در زمان اسهال چه غذایی مصرف شود؟

علیزاده توصیه کرد: در زمان اسهال سیب زمینی آب پز یا بخارپز ساده و نرم شده (پوره) همراه با کمی نمک بدون افزودن روغن و همچنین موز رسیده به دلیل داشتن املاح مفید به ویژه پتاسیم و مواد پره بیوتیکی مصرف شود.

وی با اشاره به این که سس سیب، سیب پخته و کمپوت سیب بدون شکر فواید زیادی از لحاظ تامین مواد مغذی و ایجاد احساس بهتری در زمان اسهال دارد، افزود: البته در صورت ابتلا به سندرم روده تحریک پذیر، مصرف کمپوت سیب توصیه نمی شود.

علیزاده در زمان اسهال، مصرف نان سفید را بهتر از نان سبوس دار، نان کامل و نان قهوه ای خواند و گفت: البته در صورت ابتلا به سندرم روده تحریک پذیر لازم است نان و فاقد گلوتن مصرف شود.

وی خاطرنشان کرد: برنج سفید به راحتی در دستگاه گوارش هضم شده و به روده های پرکار در زمان اسهال استراحت می‌دهد همچنین برنج، سبب قوام دهی به مدفوع شل نیز می شود.

علیزاده تاکید داشت: در شرایطی که اسهال با رعایت توصیه های غذایی ذکر شده بهتر نشد حتی بدتر شد و یا بیش از ۵ تا ۷ روز طول کشید و یا خون خون در مدفوع مشاهده شد لازم است فرد سریعاً به پزشک مراجعه کند تا وضعیت فرد مورد بررسی بیشتر قرار گیرد و در صورت نیاز درمان ویژه برای فرد لحاظ شود.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید