روز پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ با حراج گذاشتن یک نقاشی از مجموعه کمیک «تَن تَن» اثر هرژه، تصویرگر مشهور بلژیکی، به قیمت سه میلیون و ۸۰۰ هزار دلار، رکورد بالاترین رقم حراج هنر در کتاب‌های مصور شکسته شد.

شکسته شدن رکوردِ حراج کتاب‌های مصور در جهان

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس نوشت: یک نقاشی از مجموعه کمیک تَن تَن اثر هرژه، تصویرگر مشهور بلژیکی، روز پنجشنبه (۲۵ دی ۹۹) در یک حراجی به قیمت نهایی سه میلیون و ۸۰۰ هزار دلار چکش خورد و رکورددار گرانترین اثر هنری در دنیای کتابهای مصور شد. 

این نقاشی آبرنگ و گواش متعلق به سال ۱۹۳۶ که تَن تَن و سگش را در حالی که در یک کوزه چینی پنهان شده‌اند به تصویر می‌کشد، توسط حراج خانه آرت کیوریال در یک حراجی آنلاین به فروش رسید.

هرژه این نقاشی را برای طرح روی جلد نیلوفر آبی (Le Lotus bleu) پنجمین کتاب از مجموعه کتابهای مصور ماجراهای تن‌تن و میلو کشیده بود که در سال ۱۹۳۶ منتشر شد. این مجموعه کمیک که اولین بار توسط انتشارات ونوس در ایران منتشر شد، داستان سفرهای تن تن در چین در جریان حمله سال ۱۹۳۱ این کشور به ژاپن را روایت می‌کند.

چاپ رنگی طرح پیچیده این نقاشی آن زمان برای لوییس کسترمن، ناشر کتاب، پرهزینه و گران بود بنابراین وی این طرح را رد کرد و هرژه آن را به ژان پُل، پسر هفت ساله کسترمن، هدیه داد. ژان پل هم آن را تا کرد و در کشویش گذاشت. این اثر پس از چند سال هفته گذشته به حراج گذاشته شد و با وجود خطوط به جا مانده از تا شدن، به قیمتی باورنکردنی به فروش رسید.

رکورد قبلی فروش آثار هنری در کتابهای مصور نیز متعلق به اثری دیگر از هرژه بود و در دستان حراج خانه آرت کیوریال قرار داشت. این رکورد از سال ۲۰۱۴ و پس از فروش ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار یورویی یک صفحه از نقاشی‌های شخصیت تَن تَن ثبت شد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید