دکتر محمد حسین بحرینی رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اعلام کاهش مبتلایان به کرونا در استان خراسان رضوی، گفت: تعداد بستری شده‌های جدید مبتلایان به ویرس کرونا در استان خراسان رضوی روزانه از ۳۴۷ نفر به ۱۰۷ نفر کاهش پیدا کرده است.

روند کاهشی مبتلایان کرونا درخراسان رضوی

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، دکتر محمد حسین بحرینی روز شنبه در  نشست خبری افزود: در حال حاضر در استانهای شمالی کشور شاهد شیوع کرونا هستیم، سفر به این مناطق و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی می تواند باعث انتقال بیماری و شیوع آن در مشهد و خراسان رضوی شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد بیماران جدید کرونایی بستری شده در این استان روزانه ۱۰۲ نفر، تعداد  کل بستری شده‌ها ۴۷۷ نفر و تعداد بستری شده‌ها در بخش مراقبتهای ویژه ۱۸۵ نفر هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۷۵ نفر از بستری شده‌های روزانه، ۳۲۳ نفر از کل بستری شده‌ها و همچنین ۱۲۶ نفر از بستری شده‌های بخش‌های مراقبت‌های ویژه مربوط به مناطق زیرپوشش این دانشگاه است.
وی با اشاره به روند کاهش مبتلایان به کووید ۱۹ طی ۱۱ هفته گذشته در استان خراسان رضوی افزود: تعدا کل بستری شده‌ها از هفته اول آبان ماه از هزار و ۶۷۰ نفر به حدود ۵۰۰ نفر کاهش یافته است.
دکتر بحرینی ادامه داد: طی این مدت تعداد بستری شده‌های جدید روزانه از ۳۴۷ نفر به ۱۰۷ نفر و تعداد بستری شده‌های بخش‌ مراقبت های ویژه از ۳۷۲ نفر به ۱۹۵ نفر کاهش یافته است.

وی گفت: تعداد فوت شدگان ناشی از کرونا در این استان نیز تک رقمی شده و ۱۰ تا ۱۲ درصد کاهش یافته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: رسیدن به این وضعیت حاصل زحمات و همکاری همه نهادها و اصناف بوده است لذا حفظ این وضعیت از اهمیت بسیار برخوردار است.

اصناف بیشترین ضرر را از کرونا دیدند

رییس اتاق اصناف مشهد نیز گفت: اصناف و کسبه بیشترین زیان را در دوران شیوع کرونا دیده اند.
محمود بنانژاد افزود: تعطیلی برخی اصناف مانند تالارهای پذیرایی و عروسی طی حدود یکسال گذشته ۱۰۰ درصد بوده است و در وضعیت آبی و زرد نیز تالارها اجازه فعالیت با یک سوم ظرفیت را دارند و این در حالی است که محدودیت رفت و آمدهای شبانه نیز به عنوان چالش در ادامه فعالیت آنها مطرح است.
وی با اشاره به بازدیدهای مشترک همزمان با محدودیت های کرونایی از اواسط آبان تاکنون در مشهد ادامه داد: روزانه ۱۶ گشت مشترک با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با هدف نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی انجام می شود.

رییس اتاق اصناف مشهد گفت: طی این مدت ۷۰۲ گشت مشترک انجام شده که واحدهای صنفی ۲۸۷ هزار و ۲۵۲ تذکر شفاهی و ۲ هزار و ۵۶ اخطار کتبی در این بازدیدها دریافت کرده‌ و هزار و ۵۵۸ واحد صنفی نیز پلمب و ۶۹۴ واحد جریمه شده‌اند.

۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه جمعیت این استان توسط دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شود.

بر اساس گزارش سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون یک میلیون و ۳۲۴ هزار و ۳۹۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۶ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۶ هزار و ۷۱۷ نفر رسیده است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید