آبگوشت به و گردو از غذاهای اصیل و خوشمزه اراکی است، در گزارش زیر طرز تهیه آبگوشت به و گردو را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

دستور پخت آبگوشت به و گردو غذای اصیل اراکی + مواد لازم

در این مطلب طرز تهیه آبگوشت خوشمزه و ساده به و گردو را آموزش می‌دهیم.

مواد لازم

پیاز: ۱ عدد
به: ۱ عدد
گوشت آبگوشتی: ۵۰۰ گرم
لوبیا سفید: ۲ لیوان دسته‌دار
مغز گردوی خرد شده: ۵ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل: به مقدار لازم
زردچوبه: به مقدار لازم
رب گوجه‌فرنگی: به مقدار لازم

مراحل تهیه آبگوشت به و گردو

در مرحله اول از طرز تهیه آبگوشت به و گردو، لوبیای سفید را به مدت ۲ تا ۳ ساعت در آب خیس کنید تا نفخ آن گرفته شود. بعد از آنکه دو تا سه ساعت از خیس شدن لوبیا گذشت، پیاز را خرد کرده به همراه لوبیا و گوشت آبگوشتی با مقداری آب درون قابلمه بریزید.

قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و اجازه دهید تا گوشت به همراه حبوبات کاملا پخته شود. زمان پخت گوشت و حبوبات تقریباً ۲/۵ ساعت است.

در مرحله دوم از طرز تهیه آبگوشت به و گردو، پس از پخته شدن مواد داخل قابلمه زردچوبه و فلفل و رب گوجه فرنگی و پودر گردو را به قابلمه اضافه کنید.

در مرحله سوم از طرز تهیه آبگوشت به و گردو، مواد داخل قابلمه را به مدت ۱۵ دقیقه روی حرارت متوسط قرار دهید. حالا به سراغ به رفته و آن‌را با پوست خرد کنید. بهتر است که تکه‌های به کمی درشت باشند. به خرد شده را به محتویات داخل قابلمه اضافه کنید.

کمی نمک نیز همراه با به در محتویات داخل قابلمه بریزید. قابلمه را به مدت یک ساعت روی حرارت ملایم قرار دهید. پس از تقریبا یک ساعت مواد داخل قابلمه کاملاً پخته شده است. آبگوشت به و گردوی شما آماده سرو است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید