توئیتر در اقدامی جدید حساب کاربری ۷۰هزار هوادار رئیس جمهور آمریکا را با عنوان خشونت طلب مسدود کرد.

حساب ۷۰ هزار طرفدار ترامپ در توئیتر بسته شد

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، توییتر روز دوشنبه اعلام کرد که در روزهای گذشته در چهارچوب مقابله با پیام‌هایی با محتوای تحریک به خشونت، بیش از 70 هزار حساب کاربری که تئوری توطئه «کیو-انان» را تبلیغ می‌کردند، حذف کرده است.

به گزارش یورونیوز، توییتر افزود بسیاری از کاربرانی که حسابهایشان بسته شده، همزمان چندین حساب را با موضوعات مرتبط با تئوری «کیو-‌انان» اداره می‌کردند.

فیسبوک نیز روز دوشنبه اعلام کرد حذف هر محتوایی که مرتبط با شعار «دزدی را متوقف کنید» منتشر شده باشد را آغاز کرده است.

کارزار «دزدی را متوقف کنید» که از سوی طرفداران دونالد ترامپ ایجاد شده، بر این موضوع تاکید دارد که در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 میلادی رأی‌های آقای ترامپ به نفع جو بایدن دزدیده شده‌اند.

در پی حمله طرفداران دونالد ترامپ در روز چهارشنبه 6 ژانویه به ساختمان کنگره آمریکا و متهم شدن او به انتشار پیام‌هایی که طرفدارانش را به خشونت تشویق می‌کند، حسابهای کاربری رئیس جمهوری ایالات متحده در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی از جمله در توییتر برای همیشه بسته شد و فیسبوک و اینستاگرام و اسنپ‌چت نیز حسابهای او را برای یک دوره نامشخص به حالت تعلیق درآوردند.

این تصمیم توییتر، انتقادات بسیاری را در پی داشت؛ از جمله ترامپ شرکت توییتر را به نقض اصل «آزادی بیان» متهم کرد و برخی چهره‌های سیاسی از جمله آنگلا مرکل نیز این کار را «مشکل آفرین» خواندند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید