وزیر کشور افغانستان گفت: دریک سال گذشته بیش از ۱۸ هزار حمله در سراسر کشور انجام شده است که مسئول ۹۹ درصد آن گروه طالبان هستند.

افغانستان: مسئول ۹۹ درصد ناآرامی‌ها طالبان است

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، "وزیر کشور افغانستان اعلام کرد، گروه طالبان که در جنگ و تصاحب قدرت در استانها و شهرستانها ناکام شده اند اکنون با هماهنگی نیروهای خود بدنبال ترورهای هدفمند هستند.

محمدمسعود اندرابی" روز سه شنبه با حضور در مجلس سنای افغانستان گفت: پس از توافق آمریکا با گروه طالبان در دوحه، طالبان تلاش‌های خود را برای گرفتن امتیاز در میز مذاکرات از طریق جنگ و افزایش حمله‌ها دو چندان ساخته است.

وی تصریح کرد: طالبان امسال حملات بزرگی را برای گرفتن برخی استانها راه اندازی کردند که در این اهداف خود ناکام شدند و جنگجویان خود را برای انفجارها، جاسازی بمب مغناطیسی و ترور بسیج کرده اند.

وزیر کشور افغانستان گفت: شماری از افراد این گروه که توسط نیروهای پلیس دستگیر شده اند، به صراحت اعتراف کرده اند که طالبان گروهی را به نام «عبیده» در استان لوگر ایجاد کرده و به آنها دستور داده اند تا فعالان جامعه مدنی، خبرنگاران و کارمندان دولتی را هدف قرار دهند که باعث انتقاد از دولت شود.

وی افزود: این وزارتخانه در همکاری با اداره امنیت ملی عملیات هایی را در مناطق مختلف برای شناسایی و دستگیری عاملان این ترورهای راه اندازی می‌کند.

«احمدضیا سراج» رئیس عمومی اداره امنیت ملی افغانستان هم در این نشست که در مجلس سنای افغانستان برگزار شده بود، گفت که دریک سال گذشته بیش از ۱۸ هزار و ۲۰۰ حمله در سراسر کشور انجام شده است که مسئول ۹۹ درصد آن گروه طالبان هستند و تنها یک درصد آن کار داعش بوده است.

سراج گفت: در یک سال گذشته ۶ هزار و ۱۰۰ تن را دستگیر کرده اند که از این جمله ۳ هزار و ۶۰۰ تن آنان متهم به انجام فعالیت های تروریستی هستند.

حملات هدفمند علیه خبرنگاران و فعالان مدنی و سیاسی افغانستان طی ماه های اخیر ب شدت افزایش یافته و باعث نگرانی مردم در کابل و شهرهای بزرگ این کشور شده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید