ترامپ در پیامی به امیر قطر ضمن ابراز افتخار به مشارکت و همکاری نسبتا مستحکم با این کشور، این همکاری و مشارکت را ضروری دانست.

ترامپ بر تداوم همکاری‌ها با قطر تاکید کرد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در پیامی به تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر به مناسبت روز ملی این کشور از روابط مستحکم میان دو طرف و تعهدات نسبت به تقویت این روابط قدردانی کرده و گفت: از همکاری قطر در چندین موضوع مهم دوجانبه، منطقه ای و اقتصادی در ارتباط با تداوم صلح و ثبات در منطقه قدردانی می کنیم.

وی خطاب به امیر قطر افزود: از حمایت شما از نیروهای آمریکایی در پایگاه هوایی العدید و میزبانی از مذاکرات صلح افغانستان سپاسگزاریم.

ترامپ ضمن ابراز افتخار به مشارکت و همکاری نسبتا مستحکم با قطر، این همکاری و مشارکت را ضروری دانست.

قطر و آمریکا در حوزه نظامی روابط بسیار خوبی دارند و حدود ۱۳ هزار سرباز آمریکایی که اکثر آنها جزء نیروی هوایی هستند در پایگاه العدید واقع در ۳۰ کیلومتری جنوب غربی دوحه مستقر هستند. واشنگتن از این پایگاه در مبارزه با داعش در سوریه و عراق استفاده می کند.

قطر از قبل به عنوان میانجی در مذاکرات واشنگتن و طالبان حضور داشت که ۲۹ نوامبر به امضای توافقنامه تاریخی پیرامون خروج تدریجی نیروهای آمریکایی از افغانستان و تبادل اسرا منجر شد.

هدف از مذاکرات صلح افغانستان که در حال حاضر در دوحه جریان دارد پایان دادن به ۴۲ سال درگیری مسلحانه در افغانستان است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید