سوپ یکی از غذاهای محبوب و پرطرفدار است که با توجه به ذائقه افراد به طرق مختلفی تهیه می شوند، در این مطلب طرز تهیه سوپ شیر را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

سوپ شیر مجلسی؛ مناسب برای روزهای سرد سال + طرز تهیه

یکی از سوپ‌های بسیار لذیذ و مقوی که می توانید به عنوان پیش غذا یا دسر آن را تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید، سوپ شیر یا سوپ سفید است که هم در مهمانی‌ها و هم در مجالس می‌توانید این سود را تهیه کنید.

سوپ شیر از سبزیجات مختلف، شیر، جو و مرغ پخته تهیه می شود ولی اینکه چه نوع سبزی داخل آن ریخته شود به ذائقه و سلیقه شما بستگی دارد. ولی حضور قارچ در سوپ شیر یکی از پارامترهای اصلی است که طعم آن را لذیذ تر می کند.

بعضی از افراد که ممنوعیتی برای خوردن خامه ندارند ترجیح می‌دهند بعد از اینکه سوپ شیر پخت و جا افتاد آن را از روی حرارت برداشته و مقداری خامه هم به آن اضافه کنند تا کالری بیشتری داشته باشد و قوی تر و خوشمزه تر شود.

ولی شما می توانید با توجه به سلیقه و ذائقه ای که دارید و همچنین برنامه غذایی که برای خود در نظر گرفته‌اید نحوه سرو کردن آن را انتخاب کنید.

در ادامه با طرز تهیه سوپ شیر آشنا خواهید شد و مواد لازم برای تهیه سوپ شیر را مشاهده می کنید. البته این مواد اولیه با نسبت‌های مشخصی در نظر گرفته شده و اگر بخواهید مقدار هر کدام از مواد اولیه را تغییر دهید و آن را برای تعداد نفرات کمتر یا بیشتر تهیه کنید، باید با رعایت نسبت ها این کار را انجام دهید تا طعم نهایی سوپ دلچسب و مطلوب شما باشد.

مواد لازم برای تهیه سوپ شیر

زمان پخت : ۳۰ 

سینه مرغ : نصف یک عدد

خامه : ۱۰۰ میلی ‌لیتر 

پیاز : یک عدد

قارچ : ۳۰۰ گرم 

هویج : سه عدد

شیر پرچرب : یک لیتر 

جو پرک : نصف بسته

نمک، فلفل سفید، زردچوبه : به مقدار لازم 

کنسرو ذرت : یک عدد

طرز تهیه سوپ شیر

در اولین مرحله برای تهیه سوپ شیر باید سینه مرغ را با کمی نمک و ادویه و یک پیاز کوچک درون یک قابلمه ریخته و اجازه دهید که مرغ به خوبی بپزد.

در مدت زمانی که مرغ شما می پزد می توانید جو پرک ها را درون مخلوط کن و آسیاب بریزید و آنها را خرد کنید تا به اندازه یک چهارم قبل خود تبدیل شوند و بعد آنها را درون یک قابلمه ریخته و مقداری هم آب روی آن بریزید و روی شعله گاز قرار دهید تا بپزد.

برای اینکه جوها کاملاً باز شوند و لعاب کافی بیندازند باید در مدت زمانی که می پزند، در قابلمه شما باز باشد. برای پختن کامل آنها حدوداً یک ساعت زمان نیاز دارید و صبر کنید که آب آن ها خوب تبخیر شود و بعد شیر گرم را درون قابلمه بریزید.

اکنون باید هویج رنده شده را با کمی قارچ ورقه ای و مغز کرفس به سوپ خود اضافه کنید و باز هم یک ساعت صبر کنید که خوب جا بیفتد؛ در نهایت هم سینه مرغ پخته شده را ریش ریش کنید و با ذرت هایی که پخته شده درون سوپ خود بریزید و کمی هم ادویه و نمک و فلفل به سوپ خود اضافه کنید.

بعد از اینکه قُل خورد، شعله گاز را خاموش کنید. حالا می‌توان گفت که سوپ ‌شیر شما آماده است و می توانید آن را در ظرف مناسب سرو کرده و نوش جان کنید.

چنانچه تمایل داشته باشید می توانید مقداری خامه هم بعد از برداشتن سوپ از روی حرارت به آن اضافه کنید و هم بزنید و بعد داخل یک ظرف مناسب برای سوپ شیر مثل ظرف سوفله خوری سرو کنید. برای تزیین سوپ شیر هم می توانید از مقداری سبزی مثل جعفری استفاده کنید.

سوپ شیر مجلسی

برای تهیه سوپ شیر مجلسی می توانید یک راه دیگری هم امتحان کنید و اینکه قارچ ها را نگینی خرد کرده و درون یک قابلمه مقداری کره ریخته و قارچ ها را درون کره تفت دهید و بعد شیر و سایر مواد را به آن اضافه کنید و روال کار را مانند قبل پیش ببرید.

نکات مهم پختن سوپ شیر

در صورتی که سوپ شیری که پخته اید خیلی غلیظ شد و شما علاقه به خوردن سوپ در این حق غلیظ نداشته باشید، می‌توانید برای رقیق کردن آن کمی شیر به سوپ خود اضافه کنید.

هرگز برای ترش کردن طعم سوپ شیر از آبلیمو استفاده نکنید چون احتمال اینکه شیر شما را ببرد زیاد است و می توانید آب لیمو را بر سر سفره ببرید و در کنار غذا آن را میل کنید.

اگر علاقه دارید سوپ شما چاشنی دار و تند و تیز باشد می‌توانید فلفل سفید داخل سوپ شیر بریزید و از طعم خاص آن لذت ببرید.

در بسیاری از دستور پخت های سوپ شیر که در اینترنت مشاهده می کنید توصیه شده برای تقویت بیشتر و طعم بهتر آب مرغ پخته شده را هم درون سوپ شیر بریزید، اما با توجه به اینکه مرغ‌ها واکسینه می‌شوند بهتر است آب مرغ پخته شده را دور بریزید تا سلامت شما تضمین شود./ ایسنا

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید