سوپ میگو می‌تواند به عنوان پیش غذا یا غذای اصلی مصرف شود، بسیار خوشمزه و مقوی است و از گزینه‌های مناسب برای افطار در ماه رمضان محسوب می‌شود. در این مطلب به شما طرز تهیه این سوپ را آموزش می‌دهیم.

طرز تهیه سوپ میگو؛ غذای لذیذ بوشهری‌ها

این سوپ را می‌توانید هم به عنوان پیش غذا و هم غذای اصلی درست کنید که بسیار لذیذ و غذایی بوده و حتی از گزینه‌های دلچسب برای افطار در ماه رمضان است.

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، دقت داشته باشید که مقدار مواد اولیه با نسبت‌های دقیقی انتخاب شدند تا سوپ شما هم شکل زیبا و هم مزه خوشایندی داشته باشد.

پس اگر خواستید این سوپ را برای تعداد نفرات کمتر یا بیشتر از ۴ نفر تهیه کنید حتماً با رعایت این نسبت‌ها مقدار مواد اولیه را تغییر دهید، زیرا این میزان مواد اولیه برای ۴ نفر سوپ میگو تهیه خواهد کرد.

مواد لازم برای تهیه سوپ میگو زمان پخت: ۶۰

پیاز:۱ عدد

نمک و فلفل: به مقدار لازم

سیر: ۱ حبه

رب گوجه فرنگی: ۱ قاشق سوپ خوری

میگو: ۲۰۰ گرم

هویج نگینی خرد شد ه: ۲ /۱ پیمانه

جعفری خرد شد ه: ۳ قاشق سوپ خوری

بهترین طرز تهیه سوپ میگو در مرحله اول برای تهیه سوپ میگو بوشهری باید اول میگوها را داخل آب جوش شده با سرکه و نمک بریزید و بعد از اینکه نیم ساعت گذشت آن‌ها را آبکش کنید.

در مرحله دوم باید همه مواد را به جز میگو، جعفری و خامه، داخل یک قابلمه بریزید و روی شعله گاز بگذارید تا بپزند.

بعد از اینکه پختند، آن‌ها را درون میکسر ریخته و میکس کنید تا یک سوپ کاملا هموار و یکنواخت حاصل شود و بعد آن را داخل قابلمه بریزید و دوباره روی شعله گاز بگذارید.

بعد از آن جعفری را در آن ریخته و هم بزنید و بعد از اینکه ۵ دقیقه سپری شد و چند جوش خورد، شعله را خاموش کنید و میگوهایی که جوشانده بودید را در کنار خامه به سوپ خود اضافه کنید و همان موقع سوپ را به شکل داغ نوش جان کنید و لذا ببرید.

اگر بخواهید می‌توانید به جای میگو داخل این سوپ از قطعات گوشت ماهی شیر استفاده کنید.

در صورت علاقه مندی می‌توانید با داشتن زنجبیل تازه، نصف قاشق چای خوری زنجبیل داخل سوپ میگو خود بریزید تا طعم آن بهتر شود.

سوپ میگو را می‌توانید به عنوان پیش غذا یا افطار یا حتی غذای اصلی افراد رژیمی تهیه کنید و از طعم خاص و دلچسب آن لذت ببرید.

کد خبرنگار: ۱۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید