محمود فکری، سرمربی استقلال می‌گوید من به تنهایی نمی‌توانم کاری از پیش ببرم، تیم واقعا مشکلات زیادی داشته ولی نیاز مبرمی داریم که حمایت شویم.

بدترین استقلال را تحویل گرفتیم و حالا بهترین نتایج را از ما می‌خواهند/برای تیم کیسه ندوخته‌ام و از جیب خودم باید جریمه بدهم

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، «محمود فکری» در حاشیه تمرین امروز (چهارشنبه) تیم فوتبال استقلال تهران، اظهار داشت: تمرین را از دیروز و بعد از بازی با صنعت نفت آغاز کردیم.‌ ریکاوری انجام شد و امروز و روزهای آینده هم تمرینات ما ادامه دارد تا برای دیدار با شهرخودرو آماده شویم.

وی در مورد مصدومان تیمش، اظهار داشت: فرشید اسماعیلی و سیاوش یزدانی تمرینات را آغاز کرده‌اند. وریا غفوری باید چند روز استراحت کند و مجدد برمی‌گردد. مهدی قایدی و مسعود ریگی هم روند درمانی را طی می‌کند. تنها مصدومیت شیخ دیاباته طولانی مدت است و دیگر نفرات برمی‌گردند.

سرمربی استقلال در مورد انتقادات از عملکرد تیمش، گفت: بدترین استقلال را تحویل گرفتیم و حالا بهترین نتایج را از می‌خواهند. وقتی چیزی را به فردی می‌دهید، باید در همان حد انتظار داشته باشید و متاسفانه حمایت هواداران از ما کم است. آنهایی که منطقی هستند حمایت می کنند و سایر هواداران نباید احساسی باشند. می‌دانیم دوست دارند تیمشان همیشه بهترین باشد.

فکری گفت: در بحث تیم‌سازی و اینکه شما تیمی را آماده کنید مهم است در بین دو فصل استراحت کافی داشته باشید که استقلال این مهم را نداشت. آماده سازی بین فصل هم حدود ۴۵ روز فرصت می‌خواهد در حالی‌ که مربیان خارجی قبلی ۲ ماه فرصت داشتند و ما حدود ۲۵ روز بیشتر فرصت نداشتیم. آنها ۳۰ میلیاد گرفتند و اکنون من باید ۲ میلیارد جریمه هم بدهم. استقلال را با شرایط روحی خراب تحویل گرفتیم و تیمی که پنج سال است نتیجه لازم را نگرفته به ما رسید.

سرمربی استقلال ادامه داد: در بحث مدیریت در همان زمان که ما آمدیم، تغییرات صورت گرفت. سرپرست باشگاه خوب کار می کند و اکنون که حمایت کنیم می‌گویند از وزیر هراس دارد. من از هیچ فردی نمی‌ترسم و هرجا لازم باشد انتقاد می‌کنم.

وی با بیان اینکه استقلال نیاز به زمان و صبوری دارد، گفت: عجیب بود در همان هفته اول که برنده شدیم تمام انتقادات به سوی ما آمد. امتیازات بدی نگرفتیم اما نمی گویم بازی خوبی ارائه می دهیم و خودمان هم راضی نیستیم. سال‌ها در همین تیم بوده‌ام و ۱۳ سال است مربیگری می‌کنم و ضعف‌های تیم را می‌دانم.

فکری افزود: این استقلال را مربیانی که خیلی‌ متفکر هستند تحویل نمی‌گیرند و آنهایی که عاشق هستند کار را با این تیم انجام می‌دهند. من برای تیم کیسه ندوخته‌ام و از جیب خودم باید جریمه بدهم.

سرمربی استقلال افزود: خیلی نفرات تیم آسیب دیده اند و اگر این اتفاق رخ نمی داد شرایط بهتر بود و مجبور نمی‌شدیم در هر بازی، ترکیب را تغییر بدهیم. اکنون بازیکنان شرایط بهتری پیدا کرده‌اند و کمک می‌کنند اما فضای مجازی روی تیم تاثیر می‌گذارد. تمام تلاشم این است تا با کمک بازیکنان و مجموعه، تیم خوبی بسازیم که طرفداران راضی باشند اما به ما زمان بدهند.

وی در خصوص انتقاداتی که از همکاران وی در کادر فنی می‌شود، عنوان کرد: مگر بد است در نیمه دوم بازی بهتری ارائه کنیم. این مساله نشان می‌دهد که ایرادات برطرف می‌شود. در گذشته می‌گفتند که کادر فنی من وزن خوبی دارد و الان مورد انتقاد قرار می‌دهند. همکاران خوبی دارم اما ایراداتی را می‌بینیم که به مرور زمان برطرف می‌کنیم. اگر نیاز باشد، مربی یا آنالیزور دیگری اضافه می‌کنیم. اینکه بگویند کادر فنی ضعیف است، غیرمنصفانه خواهد بود.

فکری ادامه داد: مسوولان مملکت که پرسپولیسی هستند از آن تیم حمایت می‌کنند و آنهایی که استقلالی هستند هم باید از استقلال حمایت کنند. من به تنهایی نمی‌توانم کاری از پیش ببرم. تیم واقعا مشکلات زیادی داشته ولی نیاز مبرمی داریم که حمایت شویم. لازم است از طرف رسانه‌های استقلالی، طرفداران و مسوولان استقلالی حمایت شویم تا سریع شرایط را جمع کنیم.

وی گفت: وقتی ۲۵ روز برای آماده‌سازی فرصت داشتیم نباید با زمان استراماچونی مقایسه شویم. ایشان دو ماه قبل از فصل تیمش را داشت و بهترین اردو و بازی تدارکاتی در اختیارش قرار گرفت و در پنج هفته ابتدایی نیز امتیازات کمتری از ما داشت. ولی ما تیمی را گرفتیم که مشکلاتش بسیار زیاد بود. واقعا با زمان کم نمی‌توانستیم تیم را از لحاظ بدنسازی و تاکتیکی، کامل تغییر دهیم.

سرمربی استقلال ادامه داد: مشکلات زیادی است که باید حل شود و اگر فرد دیگری به جای من بود، مطمئن باشید همین هشت امتیاز هم نمی گرفت. نباید به بدخواهان توجه کنیم اما آنهایی که ادعای دوستی دارند و استقلالی هستند باید به ما کمک کنند. محمود فکری را تنها گذاشته‌اند.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود خیلی دیر دست به تعویض می‌زند و به جوانان نیز کمتر اعتماد می‌کند، توضیح داد: وقتی شما از دور تیم را ببینید، کارشناس زیاد می‌شود. اکنون برخی پیشکسوتان حمایت می‌کنند و آیا آنها فوتبال را نمی‌فهمند؟ اگر منظور دیدار با فولادخوزستان است که در ۱۵ دقیقه آخر همه چیز بهم ریخت و همه می‌دانند چه اتفاقی رخ داد. هر کاری کنیم باز ایراد دیگری گرفته می‌شود. مشکلات را می‌دانیم و تلاشمان بهبود اوضاع است.

فکری اظهار داشت: هواداران می‌توانند من را عوض کنند اما نمی‌شود بازیکنان را کنار گذاشت. این همه آسیب دیده و مشکل داریم و حالا باید از چه فردی استفاده کنیم. اگر قرار باشد جایگزین کنیم باید نیم فصل تغییرات صورت بگیرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید