زنجبیل خواص فراوانی دارد و یک ماده غذایی بسیار مقوی است که موجب تقویت سیستم ایمنی می‌شود، در این مطلب طرز تهیه شیرینی کوکی زنجبیلی را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

نحوه درست کردن کوکی زنجبیلی در منزل

یکی از روش‌های استفاده از زنجبیل، به عنوان طعم دهنده در کیک و کوکی‌هایی مثل کوکی زنجبیلی خانگی است.

کوکی زنجبیلی خانگی که در تهیه آن از زنجبیل استفاده می‌شود یک شیرینی بسیار خوشمزه است که طعم بسیار متفاوتی دارد و یک جایگزین مناسب برای شیرینی‌های حاضری است. این کوکی با مواد بسیار سالم تهیه می‌شود و می‌توانید آن را به عنوان میان‌وعده مصرف کنید. شما می‌توانید با استفاده از دستور زیر این طرز تهیه کوکی زنجبیلی خانگی خوشمزه را تهیه و نوش جان کنید.

مواد لازم

آرد ساده    ۲۰۰ گرم
کره دویچه مارکن     ۱۲۰ گرم
شیره خرما     یک و نیم قاشق غذاخوری
شکر قهوه‌ای     ۱۵۰ گرم
نمک دریایی     نصف قاشق چای‌خوری
تخم مرغ     یک عدد
بیکینگ پودر     یک چهارم قاشق چای‌خوری
میخک آسیاب شده     یک چهارم قاشق چای‌خوری
زنجبیل آسیاب شده     یک و نیم قاشق چای‌خوری
پودر دارچین    نصف قاشق چای‌خوری
پودر قند    ۶۰ گرم

طرز تهیه

مرحله اول

زنجبیل ومعجزه آن برای پوست، مو و لاغری را نباید از یاد برد به همین خاطر استفاده از این ماده شگفت‌انگیز در غذاها و شیرینی بسیار توصیه می‌شود. پیش از این ما طرز تهیه چند نوع کوکی مثلکوکی شکلاتی و کوکی نارگیلی را با شما به اشتراک گذاشته‌ایم اما این‌بار می‌خواهیم سراغ یک نوع جدید و سالم از این شیرینی برویم.

کوکی زنجبیل خانگی مراحل پیچیده‌ای ندارد و شما می‌توانید به راحتی آن را در خانه تهیه کنید. ابتدا باید ۱۲۰ گرم کره دویچه مارکن را از یخچال بیرون بیاورید و اجازه دهید مدتی در دمای اتاق بماند تا کمی نرم شود. یک کاسه بزرگ بردارید و کره نرم شده را همراه با یک و نیم قاشق غذاخوری شیره خرما داخل کاسه بریزید. ۱۵۰ گرم شکر قهوه ای و نصف قاشق چای‌خوری نمک را اضافه کنید و همه مواد را با همزن برقی مخلوط کنید. یک عدد تخم مرغ متوسط را اضافه کنید و پنج دقیقه هم بزنید تا بافت مخلوط یکدست شود.

مرحله دوم

اکنون ۲۰۰ گرم آرد ساده را در یک ظرف جدا الک کنید. آرد الک شده را به مواد داخل کاسه اضافه کنید. سپس یک‌چهارم قاشق چای‌خوری بیکینگ پودر، یک‌چهارم قاشق چای‌خوری میخک آسیاب شده، یک‌ونیم قاشق چای‌خوری زنجبیل آسیاب شده و نصف قاشق چای‌خوری پودر دارچین اضافه کنید و همه مواد را به مدت چند دقیقه خوب هم بزنید.

مرحله سوم

روی کاسه را با یک پارچه تمیز بپوشانید و به مدت یک ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خنک شود.

مرحله چهارم

پس از گذشت یک ساعت کاسه حاوی مخلوط را از یخچال خارج کنید و اجازه دهید چند دقیقه در دمای اتاق بماند. در همین حین فر را روشن کنید و روی درجه حرارت ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا گرم شود. دو عدد سینی مناسب فر بردارید. کاغذ روغنی مناسب پخت را به اندازه کف سینی ببرید و داخل سینی پهن کنید. مخلوط را از کاسه خارج کنید و کمی ورز دهید. مخلوط را به ۲۰ قسمت مساوی تقسیم کنید و هر قسمت را با کمک دست به شکل یک توپ در بیاورید.

مرحله پنجم

۶۰ گرم پودر قند را داخل یک کاسه یا یک ظرف گود بریزید. سپس هر یک از توپ‌ها را به آرامی داخل کاسه قراردهید و داخل پودر قند بغلطانید تا همه جای توپ آغشته به پودر قند شود. توپ‌ها را داخل سینی فر قرار دهید. دقت کنید که بین آن‌ها فاصله باشد تا پس از پخت و افزایش سایز به هم نچسبند. پس از این که توپ‌ها را داخل سینی چیدید، سینی را داخل فر قرار دهید. پس از گذشت ۹-۱۰ دقیقه و زمانی که کوکی‌های توپی قهوه ای- طلایی شدند سینی را از فر خارج کنید. پس از چند دقیقه کوکی‌ها را از سینی خارج کنید و روی توری سیمی مناسب قرار دهید تا کاملا خنک شوند. کوکی‌های زنجبیلی را داخل یک ظرف مناسب بچینید و با مواد دلخواه تزئین و سرو کنید. نوش جان.

فوت و فن‌های طرز تهیه کوکی زنجبیلی

در صورت تمایل می‌توانید به جای شیره خرما از شیره انگور استفاده کنید.

اگر می‌خواهید کوکی‌ها قهوه‌ای- طلایی‌تر شوند، می‌توانید به جای پودر قند از شکر قهوه‌ای پودر شده استفاده کنید. برای این کار کافی است دو پیمانه شکر قهوه‌ای را داخل مخلوط کن بریزید و اجازه دهید چند دقیقه با دور تند مخلوط و پودر شود. سپس توپ‌های کوکی را داخل این پودر بغلطانید./ کاله

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید