خورشت قیمه یکی از غذاهای خوشمزه، پرطرفدار و اصیل ایرانی است که به روش های مختلفی تهیه می شود، در این گزارش طرز تهیه قیمه سیب زمینی و قیمه بادمجان را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

خورشت قیمه سیب زمینی و بادمجان لذیذ مجلسی + طرز تهیه

طرز تهیه خورش قیمه سیب زمینی و بادمجان کار دشواری نیست و می توانید به راحتی با استفاده از مواد اولیه خورش قیمه بادمجان درست کنید. در ادامه با مواد لازم برای تهیه قیمه سیب زمینی و بادمجان آشنا خواهید شد و سپس طرز تهیه قیمه سیب زمینی و بادمجان را آموزش می بینید تا بتوانید این غذای لذیذ را تهیه کرده و در کنار خانواده و عزیزانتان میل کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

مواد لازمی که در ادامه مشاهده می کنید برای ۵ نفر تدارک دیده شده و اگر بخواهید این غذا را برای تعداد نفرات کمتر یا بیشتر تهیه کنید باید با رعایت نسبت ها مقدار مواد اولیه را تغییر دهید تا طعم نهایی مطلوب و دلپذیر باشد.

برای آماده‌ سازی این غذا حدودا نیم ساعت تا یک ساعت به زمان نیاز دارید و ۲ تا ۳ ساعت برای پختن آن و جا افتادن خورشت و لعاب انداختن آن زمان احتیاج است.

مواد لازم برای تهیه خورشت قیمه سیب زمینی و بادمجان

لپه : ١ پیمانه

گوشت خورشتی : ۳۰۰ گرم

پیاز متوسط : ۲ عدد

لیمو امانی : ۴ عدد

رب گوجه فرنگی : ۱ قاشق غذا خوری

بادمجان : به تعداد مورد نیاز

سیب زمینی خلالی سرخ شده : به مقدار لازم

نمک، فلفل، ادویه خورشتی، زردچوبه، دارچین : به مقدار لازم

طرز تهیه خورشت قیمه سیب زمینی و بادمجان

در اولین مرحله برای پختن قیمه بادمجان باید لپه ها را خوب بشویید و بعد با کمی نمک و فلفل و آب و روغن اجازه بدهید که بپزد.

وقتی که لپه ها پخت، آن ها را آبکش کنید و در گوشه ای بگذارید.

در مرحله بعدی باید پیازها را به صورت نگینی و ریز خرد کنید و به خوبی تفت دهید. وقتی که پیازها کمی طلایی رنگ و سبک شدند، باید نمک و زردچوبه را هم به آن ها اضافه کنید و تفت دهید. بهتر است شعله گاز خیلی زیاد نباشد.

در مرحله بعدی باید گوشت را به ظرف خود اضافه کنید و خوب تفت دهید تا رنگ گوشت به قهوه‌ ای برگردد و سپس لپه ها را به آن اضافه کنید و خوب تفت دهید. وقتی که کمی تفت داده شد باید رب گوجه فرنگی را به آن اضافه کنید.

حدود ۲ ساعت برای پختن خورشت قیمه سیب زمینی و بادمجان زمان نیاز است و بعد از آن در آخرین مراحل پخت می توانید نمک و لیمو عمانی را به خورش اضافه کنید.

قبل از اینکه خورش را سرو کنید، نیم ساعت جلوتر بادمجان‌ها را هم آماده کنید و درون خورش بریزید.

برای هم زدن خورشت باید این کار را با ملایمت زیادی انجام دهید تا بادمجان ‌ها درون خورش له نشوند و در مرحله آخر می توانید سیب زمینی ها را به صورت خلالی خرد کرده و سرخ کنید و وقتی که خورشت را سرو می کنید در کنار بشقاب قرار دهید.

برای عطر بهتر خورشت می توانید ادویه خورشتی و دارچین را هم به همراه رب و فلفل سیاه تفت دهید و روی مواد بریزید و بگذارید به آرامی بپزد.

دستور پخت خورشت قیمه بادمجان

دستور پخت خورشت قیمه بادمجان دقیقا مطابق با دستور پخت خورشت قیمه و سیب زمینی است و شما می توانید به جای سیب زمینی روی خورشت، بادمجان قرار دهید.

توجه داشته باشید که معمولاً همه حبوبات نفخ دارند و برای اینکه این نفخ برطرف شود باید قبل از اینکه آشپزی خود را آغاز کنید حدود ۲ ساعت لپه ها را داخل یک کاسه پر از آب بخیسانید و بعد سایر مراحلی را که گفته شد، انجام دهید.

برای اینکه خورش قیمه شما طعم خوشمزه تری داشته باشد و به خوبی جا بیفتد، حواستان باشد که باید رب گوجه به خوبی تفت داده شود و بعد از اینکه تغییر رنگ داد و بوی پختگی گرفت، آب خورش را اضافه کنید. در غیر این صورت طعم خورشت شما شبیه آبگوشت می‌ شود و طعمی که می خواهید را به دست نمی آورید.

برای تهیه خورش قیمه بادمجان هم ممکن است بادمجان هایی که انتخاب می کنید کمی تلخی داشته باشند و برای اینکه این طعم تلخ را از بادمجان‌ ها بگیرید و آن ها را به بادمجان های خوشمزه تری تبدیل کنید باید بعد از این که پوست آن ها را گرفتید، از وسط نصف کرده و کمی نمک روی آن ها بپاشید تا تلخی بادمجان خارج شود و آب اضافی آن بیرون بیاید که به روغن بیش از حد برای سرخ کردن آن نیاز نداشته باشید.

بعد از مدت زمانی که گفته شد بادمجان ها را آبکشی کنید و با یک دستمال خشک کنید و بعد داخل ماهیتابه و درون روغن سرخ کنید.

در نهایت می ‌توانید بادمجان ها را به همراه مقداری فلفل سیاه و زعفران دم کرده و نمک به خورشت قیمه خود اضافه کنید تا طعم دلچسبی به آن بدهد./ ایسنا

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید