هرچند آلمان لو با آن آلمان درخشان فاتح جام جهانی ۲۰۱۴ فاصله معناداری دارد، اما حتی بدبین‌ترین تحلیلگران هم فکر نمی‌کردند یوگی در بدترین روزش هم چنین شکستی را تجربه کند، شکستی که بعد از شکست ۶-۰ از اتریش در ۱۹۳۱ تکرار نشده بود.

یواخیم لو؛ استعفا، اخراج یا ادامه یک تراژدی بی‌پایان؟

سلام نو – سرویس ورزشی: شب بد؟ شب تلخ؟ شب تراژیک؟ به بدترین شکست آلمان در ۹۰ سال گذشته چه عنوانی می‌شود داد تا گویای میزان بدی و تلخ آن باشد؟

دیشب تیم ملی فوتبال آلمان در یک بازی یک طرفه ۶-۰ از اسپانیا شکست خورد تا یواخیم لو به عنوان یکی از پرافتخارترین مربیان فوتبال آلمان سنگین‌ترین شکست این تیم در ۹۰ سال اخیر را نیز تجربه کند، شکستی که فوتبال جهان را بهت فرو برد.

هرچند آلمان لو با آن آلمان درخشان فاتح جام جهانی ۲۰۱۴ فاصله معنا داری دارد، اما حتی بدبین‌ترین تحلیلگران هم فکر نمی‌کردند یوگی در بدترین روزش هم چنین شکستی را تجربه کند، شکستی که بعد از شکست ۶-۰ از اتریش در ۱۹۳۱ تکرار نشده بود.

یواخیم لو پرورش دهنده نسل جدید فوتبال آلمان است، نسلی که در سال ۲۰۰۶ و با آغاز مربیگری او وارد تیم ملی فوتبال آلمان شدند و در اولین گام به فینال رقابت‌های اروپایی سال ۲۰۰۸ رسیدند، اما مغلوب اسپانیا شدند. در نهایت شاگردان لو تا سال ۲۰۱۰ قد کشیدند و او با بازیکنانی چون مسعود اوزیل، توماس مولر، تونی کروس، متس هوملس، سامی خدیرا و مانوئل نویر به جام جهانی ۲۰۱۰ رفت اما پس از چند برد خیره کننده باز هم در نیمه نهایی مغلوب اسپانیا شد تا انتقادها از او بالا بگیرد و رسانه‌ها بگویند که او مرد دیدارها بزرگ، حساس و سرنوشت‌ساز نیست. آن چنان که باخت در نیمه نهایی رقابت‌های اروپایی در سال ۲۰۱۲ در برابر ایتالیا هم مهر تاییدی بر این نقد بود.

اما جام جهانی ۲۰۱۴ جایی بود که ورق به نفع لو برگشت. پیروزی پشت پیروزی رقم خورد تا آلمان به فینال جام جهانی ۲۰۱۴ برسد و با شکست آرژانیتن برای پنجمین بار قهرمان جهان شود، آن هم در حالی که در راه قهرمانی برزیل میزبان را با نتیجه تاریخی ۷-۱ شکست داده بود.

بعد از آن آلمان در رقابت‌های اروپایی ۲۰۱۶ فینال را به فرانسه باخت و جام کنفدارسیون‌ها را با تیم دومش فتح کرد تا به جام جهانی ۲۰۱۸ رسید، جامی که بسیار تلخ بود. آلمان بازی اول را با نتیجه ۰–۱ باخت و بازی برابر سوئد را با دیر هنگام‌ترین گل جام جهانی که در دقیقه ۹۵ توسط تونی کروس به ثمر رسید برد تا سرنوشتش به بازی سوم گره بخورد. در بازی سوم هم اما خبری از آلمان مدافع قهرمانی نبود تا شاگردان لو با دو گل مغلوب کره جنوبی شوند و برای نخستین بار در مرحله گروهی جام جهانی از دور رقابت‌ها حذف شوند.

آلمان یواخیم لو چنان در بازی دیشب فاجعه بار بود که حتی عملکرد قابل توجه مانوئل نویر هم نتوانست آن را نجات دهد. سنگربان اول آلمان و بایرن مونیخ در شبی که چیزی به نام خط دفاع نداشت عملکردی قابل توجه ارائه داد و توانست چندین و چند بار دروازه ژرمن‌ها را نجات دهد و از سنگینی بار شکست بکاهد.

در شبی که آلمان شکستی تاریخی را تجربه کرد بسیاری این سوال را پرسیدند که یوگی بالاخره بعد از ۱۴ سال نیمکت مانشافت را ترک می‌کند یا نه؟ الیور بیرهوف، مدیر تیم ملی فوتبال آلمان به این پرسش پاسخ منفی داده و می‌گوید: به یواخیم لو اعتماد داریم و او به کارش ادامه می‌دهد. اتحادیه فوتبال آلمان نیز همین اعتقاد را دارد و شبهه‌ای برای ادامه همکاری با این مربی نیست.

به نظر می‌رسد در فاصله کمتر از ۸ ماهی که به رقابت های یورو باقی مانده فدراسیون فوتبال آلمان ترجیح می‌دهد لو را روی نیمکت حفظ کند و تیم را دچار تحول نکند، هرچند شاید نگاهی به تجربه بایرن هم بد نباشد که با یک تغییر به موقع خود را به اوج رساند.

حالا اگر فدراسیون فوتبال آلمان به هر دلیل دنبال تغییر لو نباشد آیا خود او تصمیم به قطع همکاری با ژرمن‌ها ندارد؟ پاسخ به این سوال دشوار است، یوگی ثابت کرده هنر به موقع ترک کردن مهمانی را ندارد و گرنه بعد از جام جهانی ۲۰۱۴ یا بعد از رقابت‌های ۲۰۱۶ با افتخار و نتایج قابل دفاع سکان هدایت را به کس دیگری می‌سپرد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید