رئیس‌جمهور ارمنستان که به امارات سفر کرده با محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی دیدار کرد.

رئیس‌جمهور ارمنستان با ولیعهد ابوظبی دیدار کرد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، «آرمن سرکیسیان»، رئیسجمهوری ارمنستان و «محمد بن زاید»، معاون فرمانده کل نیروهای مسلح امارات در ابوظبی همکاری های میان دو کشور را بررسی کردند.

در این نشست که «طحنون بن زاید آل نهیان» مشاور امنیت ملی امارات نیز حضور داشت، دو طرف درباره موضوع های مختلف از جمله روابط و همکاری های دو کشور و راه های گسترش آن و نیز تحولات منطقه و جهان بحث و تبادل نظر کردند.

بر اساس این گزارش، بررسی همکاری های اقتصادی و سرمایه ‌گذاری با هدف توسعه و پیشرفت دو کشور از دیگر محورهای مهم گفت و گوی رئیس جمهوری ارمنستان و ولیعهد امارات بود.

سرکیسیان و بن زاید همچنین در این دیدار در مورد موضوع های مورد علاقه مشترک از جمله تلاش دو کشور برای مقابله با چالش جهانی ویروس همه گیر کرونا و افزایش همکاری ها در این زمینه تبادل نظر کردند.

گفت و گو درباره تحولات آسیای میانه و قفقاز از دیگر مباحث مطرح در این دیدار بود و در این راستا ولیعهد ابوظبی از توافق آتش بس جامع میان ارمنستان و آذربایجان ابراز رضایت کرد و آن را گامی به سوی صلح و ثبات در منطقه قفقاز دانست.

سرکیسیان نیز قدردانی خود را از بن زاید برای حمایت های امارات از ارمنستان اعلام کرد.

امارات متحده عربی یکی از مخالفان ترکیه در مسایل منطقه ای محسوب می شود . با توجه به حمایت تمام قد ترکیه از جمهوری آذربایجان در جریان مناقشه اخیر قره باغ که به آزادی بخشی از مناطق اشغالی منجر شد می توان نزدیک شدن ارمنستان به ابوظبی هم در چارچوب رقابت های منطقه ای میان ابوظبی و آنکارا تعریف شود .

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید