بنابر اعلام وزارت امور خارجه و وزارت خزانه‌داری آمریکا ۴ نفر در دولت چین به خاطر نقششان در اجرای قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ، تحریم‌ شدند.

دولت ترامپ چهار مقام چینی و هنگ‌کنگی را تحریم کرد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری اظهار کرد: وزارت خارجه آمریکا "لی جیانگژو"، "ادوینا لاو" و "استیو لی کوای-وه" را به عنوان رهبران یا مقامات نهادها، از جمله هرگونه نهاد دولتی، که خود یا اعضای گروهشان درگیر در ایجاد، تصویب یا اجرای قانون جمهوری خلق چین در حفاظت از امنیت ملی در منطقه ویژه اداری هنگ‌کنگ (NSL) بوده‌اند، تعیین کرده است.

وزارت‌ امور خارجه آمریکا همچنین "دنگ ژوانگهوا"، معاون اجرایی دفتر امور هنگ‌کنگ و ماکائو که بنا بر گزارش‌ها "چندین اقدام برای دخالت در امور هنگ‌کنگ و سرکوب معترضان انجام داده" را تحریم کرد.

"متیو چئونگ"، دبیر ارشد دولت هنگ‌کنگ از تصمیم واشنگتن مبنی بر اعمال تحریم‌ها علیه مقامات چین و هنگ‌کنگ انتقاد کرد.

آن‌طور که از وی در رسانه خبری دولت هنگ‌کنگ نقل شده، چئونگ روز سه‌شنبه گفت: در مورد تحریم‌های آمریکا علیه ۴ مقام- ۲ نفر از دولت چین و ۲ نفر از هنگ‌کنگ- ما زمانی که دسته اول مقامات مورد تحریم قرار گرفتند، موضعمان را با صراحت اعلام کردیم، آن هم اینکه این امر غیرقابل قبول است.

وی افزود: این آشکار و به شدت ظالمانه است- من از واژه وحشیانه استفاده می‌کنم- دخالت در امور داخلی هنگ‌کنگ، در امور داخلی وطنمان، در امور داخلی دولت مرکزی مردم. این امر مطلقاً نامعقول و غیرقابل قبول است.

چئونگ اظهار کرد دولت هنگ‌کنگ حق دفاع از امنیت ملی خود را دارد.

وی گفت: ما در حال ایفای نقش خود برای حفاظت از امنیت ملی هنگ‌کنگ و امنیت ملت هستیم. این وظیفه مقامات هنگ‌کنگ است که این کار را انجام دهند، وظیفه مردم هنگ‌کنگ است که از امنیت ملی محافظت کنند. بنابراین ما قرار نیست از هیچ کدام از این اقدامات بترسیم. در واقع، این امر مسلماً جدای از نقض قانون بین‌المللی، نقض مرام بین‌المللی هم هست.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید