رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند آمار فوتی ها و مبتلایان کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته را اعلام کرد.

کرونا جان ۱۰ بیمار کرونایی در خراسان جنوبی را گرفت

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: ۱۰ بیمار مبتلا به کرونا در استان خراسان جنوبی طی ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند و ۹ بیمار بستری در آی سی یو بدحال هستند.

محمد دهقانی روز یکشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به کرونا و موارد فوت ناشی از این ویروس در خراسان جنوبی اظهار داشت: فوتی‌های جدید سه نفر از شهرستان بیرجند، ۲ نفر شهرستان قاینات، ۲ نفر شهرستان بشرویه، ۲ نفر شهرستان درمیان و یک نفر شهرستان سربیشه هستند.

وی افزود: در حال حاضر ۴۳۹ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان خراسان جنوبی بستری و از این تعداد ۲۸۶ نفر مبتلای قطعی به کرونا هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: همچنین ۳۹ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و ۹ بیمار بستری نیز بدحال هستند.

وی گفت: ۲۰۶ آزمایش جدید در ۲۴ ساعت گذشته انجام شده که از این تعداد ۱۶۳ مورد مثبت جدید ابتلا به کرونا در استان شناسایی شده و شامل ۵۸ بیمار بستری در بیمارستان‌ها و ۱۰۵ مورد نمونه‌گیری سرپایی از افراد بوده است.

دهقانی اظهار داشت: از موارد مثبت جدید بیشترین تعداد ۵۱ نفر شهرستان طبس و سپس ۴۶ نفر شهرستان بیرجند است.

بیماران تنفسی و کرونایی بستری در بیمارستان‌های خراسان جنوبی و فوتی‌های بر اثر کرونا طی هفته‌های اخیر در خراسان جنوبی افزایش چشمگیری داشته است و کماکان روند صعودی دارد.

خراسان جنوبی که اوایل شهریور امسال با افزایش بیماران تنفسی در این استان به وضعیت هشدار بازگشته بود، بیش از یک ماه و نیم است که جزو استان‌های در وضعیت قرمز قرار دارد.

بیرجند، طبس و قاینات در استان خراسان جنوبی از جمله شهرستان‌های دارای محدودیت در فهرست جدید ستاد ملی مقابله با کرونا هستند.

براساس مصوبات نشست دیروز (شنبه) ستاد ملی کرونا، ۴۶ شهرستان‌ جدید نام برده شد که از روز چهارشنبه این هفته شامل محدودیت‌های گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ خواهند شد و سه شهرستان استان خراسان جنوبی در این فهرست هستند.

همچنین ۲۵ مرکز استان که در آنها از روز چهارشنبه (۱۴ آبان) به مدت ۱۰ روز محدودیت در گروه‌های شغلی ۳ و ۴ ایجاد می‌شود شامل استان‌های البرز، خراسان رضوی، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، فارس، خوزستان، کردستان، اصفهان، قم، مرکزی، خراسان جنوبی، اردبیل، کرمانشاه، بوشهر، هرمزگان، یزد، لرستان، خراسان شمالی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، همدان، زنجان، سمنان و کرمان و تهران است.

پیش از این محدودیت‌های ۱۰ گانه که از سه هفته قبل به شهرهای با وضعیت قرمز خراسان جنوبی بازگشت، با تایید ستاد ملی مبارزه با کرونا یک هفته دیگر تا شانزدهم آبان ماه تمدید شد.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و براساس آخرین وضعیت مخاطره شیوع کرونا، هفت شهرستان‌ این استان از جمله بیرجند در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) و چهار شهرستان در وضعیت نارنجی (پرخطر) هستند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید