مسعود مردانی، عضو کمیته کشوری مقابله با کرونا گفت: در ایمنی گله ای باید ۶۰ درصد جمعیت کشور به کرونا مبتلا شوند که تلفات بسیار شدید خواهد بود.

۱۵ تا ۲۵ درصد جمعیت ایران به کرونا مبتلا شده اند

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، مسعود مردانی، صبح یکشنبه در برنامه چاپ اول شبکه خبر، گفت: این محدودیت‌ها باید چند ماه قبل اعمال می‌شد.

وی با عنوان این مطلب که تا رسیدن به شرایط مطلوب خیلی فاصله داریم، افزود: منع آمد و شد در پنج کلانشهر نسبتاً موفق بوده و باید تسری پیدا کند.

مردانی تاکید کرد: فکر نکنید مشکل ماسک و پروتکل‌های بهداشتی فقط متوجه ایران است، بلکه این شرایط در اروپا هم دیده می‌شود و در نتیجه محدودیت‌هایی اعمال کرده اند.

وی با اشاره به استراتژی‌های متعددی که برای کنترل بیماری کرونا وجود دارد، به ایمنی گله‌ای اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۵ تا ۲۵ درصد جمعیت کشور ما مبتلا شده اند و اگر می‌خواهیم ایمنی گله‌ای ایجاد شود، باید ۶۰ درصد مبتلا شوند که در این صورت تلفات شدیدی خواهیم داشت و در نتیجه نه فقط کارا نیست، بلکه غیر انسانی هم هست.

مردانی تاکید کرد: بیشترین استقبال از ماسک در ایران مشاهده می‌شود اما کافی نیست.

وی با عنوان این مطلب که فاصله گذاری اجتماعی در کشور رعایت نمی‌شود، گفت: متأسفانه اصرار مردم به خرید از فروشگاه‌های شلوغ، اصلاً منطقی نیست.

عضو کمیته کشوری مقابله با کرونا، افزود: باید ساعت کار فروشگاه‌های بزرگ را افزایش بدهند و در عین حال، مراکز بزرگ خرید باید تعطیل شوند.

مردانی گفت: شستشوی دست‌ها و عدم شرکت در تجمعات می‌تواند خیلی به پیشگیری از انتقال ویروس کمک کند.

وی افزود: تمامی سالن‌های عروسی باید بسته شوند و مجالس عروسی را در حد خانواده درجه یک برگزار کنند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید