معاون بهداشت وزارت بهداشت با تاکید بر لزوم تزریق واکسن آنفلوآنزا در گروه‌های پرخطر، گفت: الان زمان مناسبی برای تزریق این واکسن است.

وضعیت بروز آنفلوآنزا در کشور/ موارد آنفلوآنزا افزایشی می شود
معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره وضعیت بروز آنفلوآنزا در کشور طی سال جاری، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که امسال موارد آنفلوآنزا افزایشی باشد؛ چراکه با کاهش موارد کرونا دیگر ویروس غالب آنفلوآنزا خواهد بود.

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، حسین فرشیدی، با تاکید بر اینکه هنوز زیرسویه جدیدی از کرونا وارد کشور نشده است، گفت: عمده موارد زیرسویه‌ای که هنوز در کشور در گردش است زیرسویه XBB است؛ البته افزایش موارد بیماری را طی سه هفته اخیر با توجه به تغییرات آب و هوا داشتیم و در کنار کرونا، مدتی است که بروز آنفلوآنزا را هم شاهد هستیم و البته باید در نظر داشت که علائم این دو بیماری مشترک است.

وی افزود: از سوی دیگر با توجه به علائم محدودی که مبتلایان به کرونا تجربه می‌کنند، برخی از آن‌ها اصلا برای اخذ تست یا درمان به مراکز بهداشتی مراجعه نمی‌کنند و خودشان بهبود می‌یابند. به طور کلی مواردی که منجر به بستری شود بسیار کم است.

او با تاکید بر لزوم تزریق واکسن آنفلوآنزا در گروه‌های پرخطر، تصریح کرد: الان زمان مناسبی برای تزریق این واکسن است؛ البته خود افراد هم باید نکات بهداشتی را رعایت کنند و اگر حس می‌کنند حتی کوچک‌ترین علائمی مشابه سرماخوردگی دارند، از حضور بدون ماسک در میان افراد خودداری کنند.

وی افزود: در حال حاضر واکسن آنفلوآنزا به گروه هدف مانند زنان باردار، افراد دارای بیماری زمینه‌ای، کادر درمان و... به شکل رایگان ارائه می‌شود. از سوی دیگر تامین واکسن در داروخانه‌ها هم انجام شده است و خود افراد می‌توانند اقدام به تهیه واکسن کنند.

فرشیدی درباره وضعیت بروز آنفلوآنزا در کشور طی سال جاری، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌کنیم که امسال موارد آنفلوآنزا افزایشی باشد، زیرا با کاهش موارد کرونا دیگر ویروس غالب آنفلوآنزا خواهد بود.

لازم به ذکر است واکسن آنفلوانزای فلوگارد، تنها واکسن نوترکیب موجود در بازار ایران هم اکنون در داروخانه‌ها موجود است.
کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید